Pole position má Herta, uspěli i favorité na titul |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Potřetí v sezoně a podruhé v řadě odstartuje z pole position Herta. Devatenáctiletý Američan potvrdil, že silniční okruhy jsou jeho doménou a po vítězství v Austinu, pole position na Road Americe a v Portlandu přidal další na okruhu Laguna Seca, kde v neděli sezona 2019 vyvrcholí. Herta také sebral jeden z bonusových bodů, které jsou k mání a jsou důležité pro jezdce bojující o titul. Všichni čtyři piloti, kteří mají šanci získat v neděli Astor Cup, se v kvalifikaci probojovali do závěrečného rozstřelu o pole position. Dixon odstartuje s Hertou z první řady. Za nimi se na roštu seřadí Rossi a Newgarden. Pagenaud bude s Hinchcliffem sdílet třetí řadu. Kvalifikace začala hodně zostra. V první skupině se sešli hned všichni čtyři favorité na titul. Chybu si nikdo z nich nemohl dovolit, případný neúspěch by znamenal start nejlépe z 13. příčky. Namále měl Pagenaud, který nakonec postoupil až svým posledním pokusem. Nejrychlejší čas si připsal Newgarden – 1:10.3081. Rossi skončil s odstupem pouhých 16 desetitisícin na druhém místě, Dixon byl třetí a Pagenaud čtvrtý. Poslední dvě postupová místa zbyla na Chiltona a Hunter-Reaye. Naopak konečnou kvalifikace znamenala pro Dalyho, Pigota, Veache, Bourdaise, Kanaana a Leista. Druhá kvalifikační skupina přinesla velkou kontroverzi. Rosenqvist byl penalizován ztrátou dvou nejrychlejších časů a zákazem postoupit do dalších bojů poté, co v 6. zatáčce vyjel mimo trať. Z potíží se ale dostal vlastní silou a kvalifikace nemusela být přerušená. Jeho nejlepší čas byl přitom nejrychlejším v celé skupině. I jeho třetí čas by na postup stačil. Rosenqvist se bránil, že do potíží se dostal ve chvíli, kdy všichni byli na černé sadě pneumatik, a ničí rychlé kolo nezkazil. Penalizaci označil za jedno z nejhloupějších rozhodnutí, jaké kdy zažil. Nejrychlejší kolo si tak připsal Herta. Společně s ním postoupili Power, Ericsson, Hinchcliffe, Ferrucci a Rahal, který byl sice sedmý, ale Rosenqvistovo vyloučení jej do semifinálové dvanáctky posunulo. Jeho stájový kolega Sató, Jones, Kimball, Andretti a Harvey skončili. I v semifinále měl na kahánku třetí muž průběžného pořadí šampionátu Pagenaud, a s ním i Rossi, který je v tabulce o bod před ním. Oba se do závěrečné šestky dostali až v samotném závěru a to na úkor vítěze z Portlandu Powera. Pořadí se v posledních minutách divoce přelévalo. Do čela se v závěru vyšvihnul Herta, který jako jediný stlačil čas pod minutu a 10 vteřin. Newgarden se posunul na druhé místo, překonal jej ale Dixon. Do první šestice se dostal Pagenaud. S vypršením času byl ještě na trati Rossi. V posledním kole dokázal skočit na třetí příčku a zajistil si postup. První příčka po většinu finálového rozstřelu patřila Dixonovi. Herta ale vyčkával v boxech a na trať vyrazil až v samém závěru. Obhájce titulu okamžitě překonal a nikdo další jej už z prvního místa nedokázal sesadit.
Zdroj: FORMULE.cz, foto: INDYCAR/LAT USA Komentáře ke článku
|
Reklama