I druhý páteční trénink patřil v Mexiku Verstappenovi. Druhý tentokrát skončil Norris a třetí Leclerc. Během tréninku se museli jezdci vypořádat i s lehkým deštěm. Alonso se jen tak tak vyhnul nehodě.
Od 16:00 hodin místního času se piloti v Mexiku vydali do druhého volného tréninku. Před jeho startem měl asfalt teplotu 37,7 stupňů a vzduch 25,6 stupňů. Stále svítilo slunce, začalo se však zatahovat. Riziko příchodu deště činilo 20 procent.
Ve druhém tréninku už jsme viděli kompletní startovní pole závodních jezdců. Po absenci v prvním volném tréninku, kdy uvolnili kokpit nováčkům, nastoupili Cunoda, Magnussen, Gasly, Russell i Bottas. Japonský závodník šel do tréninku s vědomím, že v neděli začne z chvostu. Nasadil totiž pátou převodovkou a také nové komponenty pohonné jednotky.
Většina pilotů se nahrnula na dráhu hned v úvodu. V akci jsme podobně jako na začátku prvního tréninku viděli prototypy pneumatik směsi C4 na další sezonu, které zde Pirelli testuje. Týmům tyto gumy dalo k dispozici pro první dva volné tréninky.
Po necelých šesti minutách překvapil Verstappen. Nizozemec totiž hlásil, že v technické pasáži na stadionu Foro Sol lehce prší.
Zatímco většina jezdila ze začátku na testovacích pneumatikách, našly se i výjimky. Ricciardo, Piastri a Gasly nasadili tvrdou směs. Hamilton s Bottasem zase sáhli po střední sadě.
Po deseti minutách vedl Verstappen o 24 tisícin před Norrisem. Albon zatím potvrzoval dobrou rychlost z úvodního tréninku. Thajec byl třetí. Sílu ukazoval zejména v prvním sektoru, kde byl nejrychlejší ze všech. Mohla za to především dlouhá hlavní rovinka. Na nich letos bývá Williams silný.
Mezitím nadále zlobilo počasí. Pršelo totiž v závěrečném sektoru, kde intenzita deště sílila. Sainz ovšem dostal zprávu, že již žádný další déšť nepřijde.
Mezitím Albon znovu zabodoval. Zrychlil na 1:20,075, čímž překonal i Verstappena a posunul se na první místo. Stále více jezdců se postupně zbavovalo testovacích pneumatik.
Verstappen přezul na střední sadu a sebral Albonovi vedení. Pilot Williamsu postával v boxech a propadal se ještě hlouběji. Zatímco na druhé místo se dostal Leclerc, třetí byl Ricciardo, který stále jezdil na testovacích gumách.
261876
Fernando Alonso mohl být rád, že jeho vystoupení neskončilo v bariéře. Foto: Aston Martin
Už po dvaceti minutách nazul první pilot měkkou směs pneumatik. Byl jím Piastri. Vzápětí se k němu přidali i piloti Williamsu Albon a Sargeant.
První pokus na měkkých pneumatikách se Piastrimu povedl. O 348 tisícin pokořil Verstappena a dostal se do vedení. O pár okamžiků později zdolal Verstappena také Albon.
Třicet pět minut před koncem se postaral o divoký moment Alonso. Pilot Aston Martinu se roztočil na výjezdu z deváté zatáčky a skončil v únikové zóně. Vše se ale obešlo bez nárazu do zdi. Místo toho jen chvíli vlály žluté vlajky a závod mohl pokračovat.
Verstappen už také obul měkké pneumatiky a okamžitě to bylo znát. Vrátil se totiž na první místo. Druhý byl Norris a třetí Hamilton. Sedminásobný šampion ale nezůstal na třetí příčce dlouho. Nejprve ho totiž přeskočil Ricciardo a poté také Pérez, který převzal třetí pozici. Za malou chvíli se ovšem na třetí místo dostal Bottas.
Dvacet minut před koncem se pozornost jezdců přesouvala od kvalifikačních simulací k závodním. Piloti přezouvali na tvrdší sady pneumatik a nedalo se tak očekávat, že se bude pořadí výrazněji měnit. Vedl Verstappen před Norrisem a Leclercem. V závěru navíc začalo v Mexico City opět lehce pršet.
I ve druhém tréninku tak zvítězil Verstappen. Druhý skončil Norris a třetí Leclerc. Albon tentokrát obsadil až 14. místo. Důvod k zamyšlení mají opět u Aston Martinu. Zatímco Stroll skončil na 18. pozici, Alonso dokonce na poslední dvacáté.
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:18,686
26
2.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:18,805
+ 0.119
30
3.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:18,952
+ 0.266
32
4.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:18,955
+ 0.269
33
5.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:18,988
+ 0.302
28
6.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull
1:19,002
+ 0.316
30
7.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:19,024
+ 0.338
29
8.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:19,077
+ 0.391
28
9.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:19,163
+ 0.477
30
10.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:19,227
+ 0.541
30
11.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:19,257
+ 0.571
33
12.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:19,290
+ 0.604
33
13.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:19,415
+ 0.729
26
14.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:19,446
+ 0.760
23
15.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:19,535
+ 0.849
28
16.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:19,642
+ 0.956
28
17.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
1:19,900
+ 1.214
26
18.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:20,075
+ 1.389
16
19.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:20,112
+ 1.426
29
20.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:20,426
+ 1.740
29
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.