Papírové předpoklady selhaly. Kvalifikaci na Velkou cenu Mexico City ovládlo Ferrari. Zatímco pole position vybojoval Leclerc, druhý skončil Sainz. Verstappen se musel spokojit až se třetí pozicí. Ricciardo příjemně překvapil čtvrtým místem, Norris byl naopak vyřazen už v první části.
Dvě a půl hodiny po skončení závěrečného volného tréninku přišel v Mexico City boj o startovní pozice pro nedělní závod. Na Autodromu bratrů Rodríguezových panovalo i nadále slunečné počasí. Zatímco teplota asfaltu činila před startem 46 stupňů, vzduch měl stupňů 25.
Už před začátkem kvalifikace bylo jasné, že z pole position určitě neodstartuje Cunoda. Japonec totiž věděl, že po nasazení pátého kusu převodovky a nových komponent pohonné jednotky vyrazí do závodu jako poslední. Očekávalo se proto, že by mohl pomoci kolegovi Ricciardovi a poskytovat mu na hlavní rovince výhodu větrného pytle. Něco takového si piloti AlphaTauri zkoušeli už ve třetím volném tréninku.
Hned po začátku první části kvalifikace se na trať postupně vydávali piloti. Pět minut před koncem vedl Verstappen před Ricciardem a Leclercem. V nepostupové zóně se naopak nacházeli Stroll, Albon, Piastri, Norris a Sargeant. Zatímco Norris ještě neměl na svém kontě žádný čas, Sargeantovi bylo vymazáno kolo za překročení traťových limitů.
U Ferrari, Mercedesu i McLarenu si věřili. Jezdci těchto stájí totiž obuli pro úvodní pokusy střední sadu pneumatik. U McLarenu ale hrozilo oběma jezdcům vyřazení. U britské stáje tak pochopili, že aby se zachránili, budou muset přezout na měkkou sadu.
Do druhé části ale zvládl postoupit pouze Piastri. Norris se překvapivě musel se svým kvalifikačním účinkováním rozloučit. Zatímco v prvním pokusu Brit chyboval, při tom závěrečném se zlepšit nemohl. Jeho snahu mu totiž zhatily žluté vlajky. Zapříčinil je Alonso, který se roztočil na výjezdu ze třetí zatáčky. Kromě Brita, který obsadil 19. místo, nepostoupili ani šestnáctý Ocon, sedmnáctý Magnussen, osmnáctý Stroll a dvacátý Sargeant. Američanovi byl opět smazán čas za překračování traťových limitů.
Před závěrečnými pokusy nastala mela v boxech. V ní se údajně měli provinit Verstappen a Russell. Ti zastavili na konci uličky a po skončení kvalifikace měli být vyšetřováni za zdržení soupeřů. Sportovní komisaři si měli posvítit mimo jiné i na Hamiltona za to, že dostatečně nezpomalil pod žlutými vlajkami.
Sedm minut před koncem druhé části se v zóně vyřazení nacházeli jedenáctý Albon, dvanáctý Hülkenberg, třináctý Gasly, čtrnáctý Alonso a patnáctý Cunoda. Zatímco Japonec se zajetím rychlého kola nespěchal a zatím neměl na kontě žádný čas, Alonso začal druhou část na použitých měkkých pneumatikách, stejně jako oba piloti Ferrari. Albon nechápal, že je až jedenáctý a domníval se, že jeho vůz je nějakým způsobem poškozený. Na první pozici se nacházel Verstappen před Piastrim a Ricciardem.
V závěrečných minutách přišly poslední pokusy. Do těch už nevyjeli piloti Red Bullu. První Verstappen i čtvrtý Pérez si věřili natolik, že už si byli jistí svým postupem a zůstávali v boxech. Cunoda při výjezdu z garáže srazil zvedák stáje Williams.
Nepostupem nakonec skončila druhá část pro Gaslyho, Hülkenberga, Alonsa, Albona a Cunodu. Albon se původně dokázal zachránit a posunul se na deváté místo, pak mu ale byl smazán nejrychlejší čas za překračování traťových limitů.
261906
Do Velké ceny Mexico City odstartuje z pole position překvapivě Charles Leclerc. Foto: Ferrari
Vítězem druhé části se nakonec stal Hamilton, který v závěru překonal Verstappena o 54 tisícin sekundy. Třetí skončil Russell. Do závěrečné fáze postoupili také Ricciardo, Piastri, Leclerc, Bottas, Pérez, Sainz a Čou.
Po trénincích se očekávalo, že boj o pole position bude jasnou záležitostí Verstappena. První pokusy ve třetí části proto skončily velkým překvapením. Nejrychlejší byl totiž Leclerc před týmovým kolegou Sainzem. Verstappenovi patřila až třetí příčka. Za Nizozemcem následovali Ricciardo, Russell, Hamilton, Pérez, Piastri, Bottas a Čou. Číňan zatím zůstával jako jediný v boxech. Veškeré své snažení plánoval nechat až na poslední minuty.
Leclercův náskok na prvním místě byl velmi malý. Monačan trumfnul svého kolegu Sainze pouze o 67 tisícin sekundy. Třetí Verstappen zaostával o 120 tisícin.
Čou se svým prvním kolem posunul o jedno místo nahoru. Překonal kolegu Bottase a zařadil se na devátou pozici.
Ferrari udrželo senzační první řadu i po druhých pokusech. Leclerc ani Sainz už se sice nezlepšili, zatímco Verstappen ano, Nizozemec se ale zvládl Leclercovi přiblížit pouze na rozdíl 97 tisícin sekundy. Musel se tak spokojit se třetím místem. Za ním se umístil Ricciardo, který je zatím příjemným překvapením víkendu. Pátý skončil Pérez, šestý Hamilton, sedmý Piastri, osmý Russell, devátý Bottas a desátý Čou.
p.
jezdec
tým
motor
Q1
Q2
Q3
kol
1.
Charles Leclerc
Ferrari
Ferrari
1:18,401
1:17,901
1:17,166
17
2.
Carlos Sainz
Ferrari
Ferrari
1:18,755
1:18,382
1:17,233
17
3.
Max Verstappen
Red Bull
Red Bull
1:18,099
1:17,625
1:17,263
15
4.
Daniel Ricciardo
AlphaTauri
Red Bull
1:18,341
1:17,706
1:17,382
15
5.
Sergio Pérez
Red Bull
Red Bull
1:18,553
1:18,124
1:17,423
16
6.
Lewis Hamilton
Mercedes
Mercedes
1:18,677
1:17,571
1:17,454
18
7.
Oscar Piastri
McLaren
Mercedes
1:18,241
1:17,874
1:17,623
18
8.
George Russell
Mercedes
Mercedes
1:18,893
1:17,673
1:17,674
19
9.
Valtteri Bottas
Alfa Romeo
Ferrari
1:18,429
1:18,016
1:18,032
17
10.
Čou Kuan-jü
Alfa Romeo
Ferrari
1:19,016
1:18,440
1:18,050
15
11.
Pierre Gasly
Alpine
Renault
1:18,945
1:18,521
15
12.
Nico Hülkenberg
Haas
Ferrari
1:18,969
1:18,524
12
13.
Fernando Alonso
Aston Martin
Mercedes
1:18,848
1:18,738
14
14.
Alexander Albon
Williams
Mercedes
1:18,828
1:19,147
12
15.
Juki Cunoda
AlphaTauri
Red Bull
1:18,890
DNF
11
16.
Esteban Ocon
Alpine
Renault
1:19,080
6
17.
Kevin Magnussen
Haas
Ferrari
1:19,163
9
18.
Lance Stroll
Aston Martin
Mercedes
1:19,227
9
19.
Lando Norris
McLaren
Mercedes
1:21,554
6
20.
Logan Sargeant
Williams
Mercedes
DNF
6
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Red Bull
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.