Tomáš Kostka pro FORMULE.cz o svých testech GP2 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Náš Tomáš Kostka má za sebou první den testů GP2 na okruhu Paul Ricard, celkově zajel 11. nejrychlejší čas - 1,3 vteřiny za nejrychlejším Josem Mariem Lopezem s vozem stejného týmu ART Grand Prix, kterému se povedl zajet rychlý čas na nových pneumatikách, jež se vyznačují specifickými vlastnostmi. Argentinský závodník usedl do vozu šampiona GP2 Nica Rosberga, byl o půl vteřiny rychlejší než Nelson Piquet Jr., který byl nejrychlejší dopoledne - Piquet se přesunul z Lausitzringu přímo, kde startoval za Brazílii v A1 GP, na Paul Ricard. Andreas Zuber zajel třetí nejrychlejší čas prvního dne testů, svou rychlost prokázal Kostkův soupeř z formule Renault Robert Kubica - polský závodník zajel čtvrtý nejlepší čas. "Je to hodně jiné auto od těch v sérii Renault," řekl Kubica. "Pneumatiky jsou hodně divné, jsou vlastně jen na jedno kolo. Byl jsem překvapen, kolik přilnavosti mi daly v prvním kole a pak, když jsem se chtěl zlepšit, už nebyly v té nejlepší kondici. Snažím se si zvyknout, příští rok tu možná budu závodit." Vývojový jezdec týmu BAR James Rossiter zajel čas jen o chlup pomalejší čas než Tomáš Kostka. "Jezdecký styl v tomto voze se liší od toho, s čím jsem doposavad jezdil," svěřil se Rossiter. "Takže jsem věnoval hodně času učení se. Zítra už testovat nebudu, ale rád bych se vrátil!" "Auto je skvělé, je to nejrychlejší auto, co jsem doposavad jezdil," rozplýval se nadšením Alvaro Parente, který jezdil pro tým DAMS. "Je úžasné, jak rychle člověk může zatáčky projíždět." Náš Tomáš Kostka neměl s rozdíly tak velký problém, jak se sám svěřil exkluzívně magazínu FORMULE.cz: "Není to tak velký rozdíl, samozřejmě auto je silnější, takže člověk musí dávat velký pozor na trakci při výjezdu ze zatáček, protože auto je hodně nervózní. Taktéž pneumatiky jsou podobné těm ve formuli 1 (drážkované - pozn. autora), ale jinak to byla skvělá zkušenost," řekl Tomáš Kostka. "Systém kvalifikace GP2 je ten, že se vyjíždí na okruh s novými pneumatikami, které de facto fungují jen na jedno kolo," řekl dále Tomáš o pneumatikách, které pak svou výkonnost získají, ale už jsou staré. "Nemohl jsem toho zcela využít, protože při mém kole vyvěsili červené vlajky, ale na zítřek mám ještě dvě sady, tak uvidíme." Zeptali jsme se také, jak by se Tomášova kariéra mohla ubírat dále: "Momentálně nemohu říci nic víc než že jsem teď tady na těchto testech a dál uvidíme, jsem hodně rád za tuto příležitost, je to skvělá zkušenost." A jak by srovnal svou situaci například s jezdci pod vedením Antonína Charouze, který jim dokáže nejspíš nabídnout lepší zázemí? "To bohužel nedokážu posoudit, já tyto věci neřeším. Nakonec fakt je ten, že já sedím v GP2 a oni ne," uzavřel Tomáš Kostka s úsměvem. Dopolední časy:
Odpolední časy
Zdroj: Formule.cz Komentáře ke článku
|
Reklama