Alex Lynn vyhrál v ulicích Makaa kvalifikační závod a do 60. ročníku Velké ceny Makaa tak odstartuje z pole position.
Vítězi kvalifikace Raffaele Marciellovi se start vůbec nepovedl a před zatáčkou Lisabon se propadl až na pátou pozici.
Do čela se však probojoval Félix Rosenqvist. Z třetí pozice startující Lynn se však na dlouhé rovince v prvním sektoru zavěsil za Rosenqvista do větrného pytle a ve velmi rychlé zatáčce Mandarin Oriental se dostal vnějškem před svého soupeře do vedení.
Na následující rovince, která už jezdce přivádí k prvnímu brzdnému bodu okruhu před zatáčkou Lisabon, se naopak za svým soupeřem vyvezl Rosenqvist. Lynn se pokusil začít brzdit o něco později, ovšem byl široký a Rosenqvist se tak vrátil na první příčku.
Švéd však nemohl začít ujíždět, jelikož na trať vyjel safety car kvůli kolizi Toma Blomqvista a Harryho Tincknella na startu závodu. Blomqvist zůstal po zhasnutí červených světel stát, Tincknell se jeho monopostu již nedokázal vyhnout a došlo ke kolizi.
Při restartu se Lynn opět pokusil získat vedení. Před zatáčkou Lisabon byl sice na vnější stopě, ovšem při samotném nájezdu se přesunul na vnitřek a dostal se do vedení, které udržel až do cíle závodu.
Lucas Auer jezdil zpočátku na třetí pozici. Restart se Rakušanovi však příliš nepodařil, když jej v zatáčce Mandarin Oriental předjel Antonio Félix da Costa a následně v Lisabon také Marciello.
Pro Auera závod skončil záhy, když nezvládl průjezd zatáčkou San Francisco Bend a narazil do bariéry.
Marciello si v pátém kole vyšlápl na Félixe da Costu a dostal se před něj na třetí pozici. Letošní vítěz Evropského šampionátu Formule 3 následně začal stahovat také Rosenqvista, který se po restartu závodu potýkal s horší přilnavostí. V závěru se pro něj situace však zlepšila, zajel nejrychlejší kolo a se sekundovým náskokem uhájil druhou příčku.
Luis Felipe Derani nebyl příliš daleko za vedoucí čtveřicí, ovšem nedokázal se jí přiblížit, a tak dojel pátý před Alexanderem Simsem, který v souboji o šesté místo dokázal za svými zády udržet Jordana Kinga. Osmý skončil Will Buller.
Nejlepší desítku uzavřeli Carlos Sainz jr. a Esteban Ocon. Oba si na konci dokázali poradit se Stefanem Colettim. Nejrychlejší kolo Francouze Ocona, který o tomto víkendu poprvé závodí se současnou specifikací vozu Formule 3, přitom bylo jen o desetinu sekundy pomalejší než kolo jeho týmového kolegy Lynna.
Cíl závodu neviděli ještě Dennis van de Laar, který se připletl do kolize na startu závodu; Ed Jones, jenž havaroval v zatáčce Fisherman's Bend, a Kevin Korjus. Estonec musel svůj kouřící vůz odstavit v posledním kole.
p.
Jezdec
Tým
Čas/Odstup
1.
A.Lynn
Theodore Racing by Prema
24:41.968
2.
F.Rosenqvist
GR Asia with Mücke
+ 2.411
3.
R.Marciello
D88.com Prema Powerteam
+ 3.461
4.
A.Félix da Costa
Carlin
+ 4.089
5.
L.F.Derani
Fortec Motorsports
+ 7.620
6.
A.Sims
ThreeBond with T-Sport
+ 10.620
7.
J.King
Carlin
+ 10.958
8.
W.Buller
Fortec Motorsports
+ 11.691
9.
C.Sainz jr.
Carlin
+ 13.045
10.
E.Ocon
Prema Powerteam
+ 14.713
11.
S.Coletti
Eurointernational
+ 15.853
12.
J.Jaafar
Carlin
+ 17.068
13.
N.Latifi
Carlin
+ 30.339
14.
J.Sekiguči
kfzteile24 Mücke Motorsport
+ 30.990
15.
A.Giovinazzi
Double R Racing
+ 34.049
16.
L.Wolf
URD Rennsport
+ 35.563
17.
S.Gelael
Double R Racing
+ 36.620
18.
J.Nakajama
Tom's
+ 38.920
19.
K.Čijo
B-Max Engineering
+ 40.040
20.
J.Bryant-Meisner
Fortec Motorsports
+ 40.503
21.
Z.Sun
Galaxy Double R Racing
+ 1:06.786
22.
N.Mason
Jo Zeller Racing
+ 1:11.265
23.
K.Korjus
Galaxy Double R Racing
+ 1 kolo
L.Auer
Theodore Racing by Prema
+ 8 kol
E.Jones
Fortec Motorsports
+ 8 kol
T.Blomqvist
Fortec Motorsports
+ 10 kol
D.van de Laar
kfzteile24 Mücke Motorsport
+ 10 kol
H.Tincknell
Carlin
+ 10 kol
Zdroj: Formule.cz, časy F3
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.