Ennstal Classic 2014: Moss, Ickx, Röhrl a příliš mnoho Porsche… |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Známý rakouský motoristický žurnalista Helmut Zwickl pořádal „svou“ Ennstal Classic již podvaadvacáté a mohl se i letos chlubit mnohými superlativy. Třídenní Rallye Ennstal a paralelně probíhající Chopard Racecar Trophy se zúčastnilo 240 drahocenných exponátů 44 různých značek. V kokpitech seděli jezdci 18 národností. Vyvrcholením podniku byla tradiční „Grand Prix von Gröbming“, při které prominentní piloti předvedli historické závodní vozy v ulicích městečka cílové etapy. Tak, jako každým rokem to ovšem nebyly jen samotné vozy, které na sebe poutaly zájem početného publika. Zwicklovi se (především díky spolupráci s Porsche) podařilo nalákat do kokpitů zajímavé prominenty. Tohle byli ti nejznámější: Sir Stirling Moss, největší žijící sportovec volantu kvůli svému pokročilému věku již sám neřídil, v Jaguaru C se ale nechal vézt Groebmingem, aby zamával svým fandům. Se svou věrnou ženou Lady Suzie pak prezentoval vítězům Rececar Trophy novou trofej. Zatímco je Sir Stirling pravidelným účastníkem Ennstal Classic, navštívil Jacky Ickx podnik ve Štýrsku letos poprvé. Charismatického Belgičana není nurtno blíže představovat. Jacky je žijící legendou nejen ve světě F1, ale i v Le Mans, v Dakaru a v Monaku. Bývalý tovární jezdec Ferrari, Brabhamu, Lotusu a Porsche se v Rakousku předvedl na voze Porsche 550 Spyder. Čím je Gilles Villeneuve pro skalní fandy F1, to ztělesňuje Walter Röhrl pro příznivce rallye. Dlouhán z Regensburgu je prostě „all time best“ a jeho dva tituly mistra světa to potvrzují jen povrchně. Pro Röhrla připravilo hitorické oddělení Porsche 718. Frakci rallye výborně doplnili Rohrlův legendární copilot Christan Geistdörfer (krotil Lancii Stratos), starý známý z Gröbmingu Rauno Aaltonen (finský učitel volantu jel na Mini Cooperu) a rakouský hrdina Rudi Stohl. Další dvě velké tváře historie automobilového sportu nemají společnou jen lásku k Ennstal Classic: Dieter Quester a Hans-Joachim Stuck absolvovali svou první Grand Prix F1 shodou okolností právě před 40 lety. Rakušan letos, jako vždy hájil barvy BMW a Němec řídil porsche. astým návštěvníkem podniku byl a je i Peter Sauber. Ve fázích, kdy mu jeho stáj F1 zrovna „nepatřila“, si Švýcar „dal Ennstal Classic“. Letos mu skomírající tým zjevně zase jednou nepatři a tak usedl do vodécého vozu (samozřejmě porsche) vedle organizátora Zwickla. Pro dřívějšího přítele bratří Rodriguezů, mechanika Francoise Ceverta a pozdějšího týmového manažera Shadow, ATS a McLarenu, Jo Ramireze patří Ennstal již léta k pevným vrcholům sezony a vyrazil na Triumhu TR2. Ferrari 250GTO Lorda Laidlawa je jedním z nejcennějších automobilů světa.
Legendární spolujezdec Waltera Roehrla, Christian Geistdörfer na senzační Lancii Stratos.
Byl stále ověnčen zasvěceným publikem a se stoickým klidem podepisoval všechno možné: Jacky Ickx.
Jacky Ickx jako spolujezdec pana Scheuffeleho, majitele firmy Chopard.
Lola T310 z roku 1972, se kterou v CanAm nastoupil David Hobbs.
Další ze zástupců třídy CanAm: McLaren M8C z roku 1970.
Jediní Češi v poli historické rallye: Pavel Lamla a Hana Hamlová na MG TC-Sport z roku 1947.
Velký Sir Stirling Moss si vzal čas i pro nejmladší fandy...
Sir Stirling Moss v Jaguaru XKC, se kterým roku 1952 vyhrál v Remeši.
Dieter Quester posílá hubičku Lady Suzie Moss! Marc Lieb předvedl v uličkách Gröbmingu Porsche 911 GT1 z roku 1998.
Jo Ramirez za volantem Triumhu TR2. Tento vůz dojel tragických 24h v Le Mans roku 1955 jako 14.
Ikóna rallyového sport Walter Röhrl na Porsche 718 RS Spyder.
Tuhle Felicii z roku 1961 nasadili Rakušané Szuchar a Schuster.
Zarputilost a radost: Johan Kofler se spolujezdkyní v Sunbeamu Supersport z roku 1930. Proměnil malou veselou historickou rallye ve velký podnik se všemy klady a zápory: Helmut Zwickl s Peterem Sauberem na místě spolujezdce.
Zdroj: Roman Klemm, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama