ELMS na Red Bull-Ringu, to byl racing, racing a zase racing |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Mistrovství European Le Mans Series ještě nedávno prožívalo hlubokou krizi, sezona 2014 je ale opravdovou renesancí tohoto typu vytrvalostních závodů. Na Red Bull Ringu absolvovala ELMS třetí závod sezony, který byl v každém ohledu opravdovou senzací: zdravé pole 32 vozů, špičkoví jezdci z F1, Le Mans a DTM, no a především 4 hodiny závodění, předjíždění a strkanic na trati, jako na běžícím pásu. Ano, ve formuli 1 se od minulé sezony také více předjíždí, ale jen díky umělým pomůckám. V ELMS se vozy perou o každou zatáčku v desetisekundovém taktu, divák si sotva může dovolit odtrhnout zrak z dráhy, aby něco nepropásl. O celkové vítězství se prakticky celý závod přetahovaly tři týmy třídy LMP2 a když dva takové prototypy dojely skupinu tří až čtyř o pozice bojujících vozů GT, bylo na rakouském asfaltu opravdu veselo! Škoda, že se Red Bull Ring musel obejít bez týmu Sebastiena Loeba, za který startuje i Jan Charouz. Stáj měla problém s dodávkou pneumatik a svou neúčastí zahodila naději na špičkové umístění v celkovém hodnocení ELMS. Při kvalifikaci do čtyřhodinového závodu jde spíše o prestiž, než o opravdovou výhodu – nejrychlejší třídy LMP2 bylo bývalé britské eso F3, Harry Tincknell (Jota-Zytek-Nissan), zatímco se mezi vozy GT prosadil bývalý pilot F1 Jan Magnussen (FR-Ferrari). Za poledního vedra to byla favorizovaná posádka Tincknell/Dolan/Albuquerque, kdo se jako první usadil na špičce, ovšem těsně sledován vozem Oreca-Judd týmu Race Performance posádky Mailleux/Frey a Signatech-Alpinou A450 posádky Chatin/Panciatici/Webb. Smůlu měl asi nejmodernější z prototypů, TDS-Ligier JS2: začátkem druhé hodiny závodu ztratil po stopu v boxech kolo a uvízl vedle dráhy. Zle se dařilo i miláčkovi početných domácích fandů, Christianovi Klienovi. Rakušan nastoupil jako jeden favoritů, jeho týmoví kolegové ale zdaleka neměli jeho třídu a postarali se o několik penalizací, které Morand-Racing stály mnoho času. Klienův poslední stint (za zatmění a hrozící letní bouře) byl perfektní stíhací jízdou, více, než 5. místo v cíli ale nedokázal vytěžit ani bývalý jezdec Red Bullu. O vítězi se nakonec rozhodlo mezi týmy Jota a Signatech. Hodinu před koncem naposledy měnily jezdce a do rozhodujícího duelu se vrhli Simon Dolan a Oliver Webb. Závod jeko při sprintu, přetahování o desetinky a dokonce vzájemné strkanice! Nakonec se přeci jen prosadil mladý Brit na francouzské Alpině, třetí dojeli pouze 18 sekund za vítězem, Mailleux a Frey. Třídu GT vyhráli Cameron, Griffin a Rugolo na Ferrari F458 týmu AF Corse.
Zdroj: FORMULE.cz, Foto: Roman Klemm Komentáře ke článku
|
Reklama