clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Roßfeld 2014: druhé úspěšné volání hor…

vydal: Roman Klemm
zveřejněno: 2.10.2014, 18:00

počet komentářů: 0


Po úspěšném debutu minulé sezony se organizátor Joachim Althammer s chutí pustil do druhého vydání jeho historického International Edelweis Bergpreisu na klasické trati Rossfeld, která v šedesátých a sedmdesátých letech hostila tehdy nadmíru oblíbené mistrovství Evropy závodů do vrchu.

Také letos se v bavorských Alpách bezprostředně nad letoviskem Berchtesgaden sešlo velmi zajímavé pole stovky vozů s nejedním prominentem v kokpitu. I když Althammer kladl zesílený důraz na autentičnost materiálu (přednost dostaly automobily, které zde svého času skutečně naostro závodily), mohli se fandové tešit i z bezprostředního setkáni s několika velikány sportu.

Hlavní atrakcí a patronem podniku byl – tak jako minulý rok – mistr světa rallye, geniální Walter Röhrl. Neuvěřitelně populární rodák z Regensburgu tentokrát řídil Porsche 718 W-RS Spyder, se kterým vyhrál Edgar Barth roku 1964 mistrovství Evropy závodů do vrchu. Další velké jméno dějin sportu bylo k nalezení v Porsche 356 B GTL Abarth, ve kterém se vzhůru pustil Rakušan Rudi Lins, svého času tovární jezdec Porsche a roku 1970 společně s dr. Markem třetí 24h v Le Mans. Na nezvyklou perspektivu z monopostu Hartmann-DKW formule Junior z roku 1961 si musela zvyknout další legenda rallye, Harald Demuth.

V některých případech přežila technika své krotitele a tak se za volanty veteránů objevili jezdci příští generace: Josef Greger jr. startoval na Porsche 356 A Carrera, s vozem, ve kterém jeho otec, bavorská legenda Sepp Greger, získal mnoho úspěchů. Podobná konstelace se objevila v GT-provedení vozu tohoto typu, když Paul-Ernst Strähle jr. usedl do vozu svého otce, jehož jméno je navěky spjato se jménem Porsche.

Nejstarší vozy na Roßfeldu pocházely z roku 1929, nejčerstvější technika z roku 1975 a všechny jízdy komentovali Dirk Johaye a hlasatelská legenda Německa, Rainer Braun. Mezi tisíci diváky bylo možno potkat i čestné hosty Herberta Schnitzera (zakladatel stejnojmenného závodního týmu a ladičské firmy) a bývalého ředitele závodního oddělení Dunlopu, Gerharda Webera.

0001 – Bavorsko má znovu svůj velký závod: po úspěšném debutu roku 2013 se Edelweiss-Bergpreis-Rossfeld letos konal znovu a má se mu dostat pevného místa v kalendáři každého znalce.

 

 

0002 - Bývalý tovární pilot Porsche, Rudi Lins za volantem typu 356 B GS Carrera GTL Abarth.

 

 

0003 – Měli o čem vyprávět: Herbert Schnitzer, Rainer Braun a Rudi Lins.

 

 

0004 – Nejen startovní domeček, ale i sám „Rennleiter“ Buchwinkler zažili na Rossfeldu před 40 lety ještě ostré závody.

 

 

0005 – S tímto BMW 2002RS týmu GS slavil ohromné úspěchy Dieter Basche.

 

 

0006 – Tři generace: Porsche 356A Carrera Seppa Gregera s jeho synem Josefem juniorem a vnukem Maxem.

 

 

0007 – Tak to má na vrchu být: Lagonda Rapier z roku 1936 s „dvojčaty“ vzadu.

 

 

0008 – Tým Project Four Rona Dennise nasazoval tento BMW M1 roku 1979 v Procar-Sérii pro Nikiho Laudu.

 

 

0009 – Pro Norisring roku 1974 nalakoval BMW své tovární CSL-Alpiny načerno.

 

 

0010 – Začátky Can-Am: tento Davies Special z roku 1962 měl přes 400 koní a nedaly se zjevně udržet na uzdě..

 

 

0011 – Hrdina rallye, Harald Demuth po letech znovu v monopostu: „Málokdo ví, že jsem začátkem kariéry jednou ve formuli V opravdu startoval.“

 

 

0012 – Zastupitel velké klasické doby DRM: Faltz-BMW 320i, se kterým roku 1977 jezdili Stuck, Grohs a Ketterer.

 

 

0013 – Lotus 61M formule Ford z roku 1970 na startu.

 

 

0014 – Bavili v pátek široké obecenstvo v pěší zóně Berchtesgadenu: Rainer Braun a Walter Roehrl.

 

 

0015 – Walter Roehrl se musel podepisovat na všech možných i nemožných místech...

 

 

0016 – Organizátor Achim Althammer na „horkém sedadle“ vedle Roehrla.

 

 

0017 – Pastva pro oči: Walter Roehrl a Porsche 718 W-RS Spyder.

 

 

0018 – Ve Sbarru ACA by závodník neměl mít dlouhé vlasy...

 

 

0019 – Tohle je druhá konstrukce mladého Petera Saubera: sporťák C2.

 

 

0020 – S tímto Porsche 911SR startoval nedávno zesnulý Bjorn Waldegaard roku 1972 v Monte Carlu.

 

 

0021 – Setkání na Rossfeldu: Herbert Schnitzer, Harald Demuth, Rainer Braun a Uwe Mahla (dříve mimo jiné u Zakspeedu).

 

 

0022 – Riley 12/4TT Sprite z roku 1936 se právě vydal na trať

 

 

0023 – Povedený Porsche 906 z roku 1966.

 




.

 

Zdroj: formule.cz, Foto: r

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Škoda má vlastní kávu - 23.4.2024
Od příštího roku více bodů? - 23.4.2024
Alonso vysvětlil zvláštní strategii - 22.4.2024
Taktickou bitvu vyhrál díky skvělé jízdě Dixon - 22.4.2024
Bezchybný Verstappen i riskující Alonso - 21.4.2024

Reklama