Roßfeld 2014: druhé úspěšné volání hor… |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Roman Klemm počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Po úspěšném debutu minulé sezony se organizátor Joachim Althammer s chutí pustil do druhého vydání jeho historického International Edelweis Bergpreisu na klasické trati Rossfeld, která v šedesátých a sedmdesátých letech hostila tehdy nadmíru oblíbené mistrovství Evropy závodů do vrchu. Také letos se v bavorských Alpách bezprostředně nad letoviskem Berchtesgaden sešlo velmi zajímavé pole stovky vozů s nejedním prominentem v kokpitu. I když Althammer kladl zesílený důraz na autentičnost materiálu (přednost dostaly automobily, které zde svého času skutečně naostro závodily), mohli se fandové tešit i z bezprostředního setkáni s několika velikány sportu. Hlavní atrakcí a patronem podniku byl – tak jako minulý rok – mistr světa rallye, geniální Walter Röhrl. Neuvěřitelně populární rodák z Regensburgu tentokrát řídil Porsche 718 W-RS Spyder, se kterým vyhrál Edgar Barth roku 1964 mistrovství Evropy závodů do vrchu. Další velké jméno dějin sportu bylo k nalezení v Porsche 356 B GTL Abarth, ve kterém se vzhůru pustil Rakušan Rudi Lins, svého času tovární jezdec Porsche a roku 1970 společně s dr. Markem třetí 24h v Le Mans. Na nezvyklou perspektivu z monopostu Hartmann-DKW formule Junior z roku 1961 si musela zvyknout další legenda rallye, Harald Demuth. V některých případech přežila technika své krotitele a tak se za volanty veteránů objevili jezdci příští generace: Josef Greger jr. startoval na Porsche 356 A Carrera, s vozem, ve kterém jeho otec, bavorská legenda Sepp Greger, získal mnoho úspěchů. Podobná konstelace se objevila v GT-provedení vozu tohoto typu, když Paul-Ernst Strähle jr. usedl do vozu svého otce, jehož jméno je navěky spjato se jménem Porsche. Nejstarší vozy na Roßfeldu pocházely z roku 1929, nejčerstvější technika z roku 1975 a všechny jízdy komentovali Dirk Johaye a hlasatelská legenda Německa, Rainer Braun. Mezi tisíci diváky bylo možno potkat i čestné hosty Herberta Schnitzera (zakladatel stejnojmenného závodního týmu a ladičské firmy) a bývalého ředitele závodního oddělení Dunlopu, Gerharda Webera.
0002 - Bývalý tovární pilot Porsche, Rudi Lins za volantem typu 356 B GS Carrera GTL Abarth.
0003 – Měli o čem vyprávět: Herbert Schnitzer, Rainer Braun a Rudi Lins.
0004 – Nejen startovní domeček, ale i sám „Rennleiter“ Buchwinkler zažili na Rossfeldu před 40 lety ještě ostré závody.
0005 – S tímto BMW 2002RS týmu GS slavil ohromné úspěchy Dieter Basche.
0006 – Tři generace: Porsche 356A Carrera Seppa Gregera s jeho synem Josefem juniorem a vnukem Maxem.
0007 – Tak to má na vrchu být: Lagonda Rapier z roku 1936 s „dvojčaty“ vzadu.
0008 – Tým Project Four Rona Dennise nasazoval tento BMW M1 roku 1979 v Procar-Sérii pro Nikiho Laudu.
0009 – Pro Norisring roku 1974 nalakoval BMW své tovární CSL-Alpiny načerno.
0010 – Začátky Can-Am: tento Davies Special z roku 1962 měl přes 400 koní a nedaly se zjevně udržet na uzdě..
0011 – Hrdina rallye, Harald Demuth po letech znovu v monopostu: „Málokdo ví, že jsem začátkem kariéry jednou ve formuli V opravdu startoval.“
0012 – Zastupitel velké klasické doby DRM: Faltz-BMW 320i, se kterým roku 1977 jezdili Stuck, Grohs a Ketterer.
0013 – Lotus 61M formule Ford z roku 1970 na startu.
0014 – Bavili v pátek široké obecenstvo v pěší zóně Berchtesgadenu: Rainer Braun a Walter Roehrl.
0015 – Walter Roehrl se musel podepisovat na všech možných i nemožných místech...
0016 – Organizátor Achim Althammer na „horkém sedadle“ vedle Roehrla.
0017 – Pastva pro oči: Walter Roehrl a Porsche 718 W-RS Spyder.
0018 – Ve Sbarru ACA by závodník neměl mít dlouhé vlasy...
0019 – Tohle je druhá konstrukce mladého Petera Saubera: sporťák C2.
0020 – S tímto Porsche 911SR startoval nedávno zesnulý Bjorn Waldegaard roku 1972 v Monte Carlu.
0021 – Setkání na Rossfeldu: Herbert Schnitzer, Harald Demuth, Rainer Braun a Uwe Mahla (dříve mimo jiné u Zakspeedu).
0022 – Riley 12/4TT Sprite z roku 1936 se právě vydal na trať
0023 – Povedený Porsche 906 z roku 1966.
Zdroj: formule.cz, Foto: r Komentáře ke článku
|
Reklama