clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Formule V8 3.5 na Aragonu zahajuje svojí první sezónu

vydal: Šárka Chomiaková
zveřejněno: 15.4.2016, 19:15

počet komentářů: 0


Tento víkend na španělském Aragonu startuje Formule V8 3.5 svou novou éru bez World Series by Renault. Bohužel pohled na startovní listinu je velmi smutný, vypadá to spíše jako začátek konce.

Přitom na konci loňské sezóny vše vypadalo docela dobře. Plným majitelem FR 3.5 se stal její dřívější spoluvlastník společnost RPM Racing. Série změnila název na formule 3.5 V8 (který od té doby prošel úpravou, aby nikdo jejich největší přednost – tedy motory V8 - neopomíjel). Došlo ke spojení se sérií GT Open, s kterou se odjede většina závodních víkendů, a všechny týmy se zavázaly zůstat, odešla jen stáj Dams, která ale byla hned nahrazena týmem SMP Racing.

Nakonec se ale ukázalo, že to tak jednoduché nebude. Jak se sezóna blížila, sérii začaly opouštět další týmy, které za sebou v historii Formule Renault 3.5 zanechaly významnou stopu. Nejdříve svůj odchod oznámila stát Carlin, která měla na svém kontě stejně jako stáj Dams dva tituly.

Jen před pár dny oznámily svůj odchod další dva týmu. A to Tech 1, který má na kontě rovnou 4 tituly. Byl nahrazen týmem Durango. Zároveň odešel i tým Pons, ač stáj z konce pole, dokázala si získat značnou popularitu. Tento tým byl nahrazen stájí Teo Martin.

Ale ta nejhorší rána přišla, když do Aragonu nedorazil ani tým Strakka a Comtec, a Durango přijel jen s jedním vozem. Startovní pole tak čítá pouhých 15 vozů! A to je série, která ještě v sezóně 2014 posílala piloty do formule 1 mnohem úspěšněji než GP2.  

Co se týče pilotů, poněkud překvapivě se žádný velký útěk do GP3 nebo GP2 nekonal. Přestoupili vlastně jen Nick de Vries a Gustav Malja. I úřadující šampion FR 2.0 Eurocup Jack Aitken upřednostnil GP3 (v minulosti kroky šampionů eurocupu směřovali pravidelně do FR 3.5). Ale jinak kvalita loňského pole příliš neklesla.

Zůstal dokonce i vice šampion loňské sezóny Matthieu Vaxiviere, který bude závodit pro nový tým SMP Racing. Jeho kolegou bude ruský nováček Matevos Issakyan, který přešel z Eurocupu. Stejný přestup zvolil i vice šampion Louis Delétraz, který je obecně považován za velký talent. Letos bude jezdit za stáj Fortec a jeho kolegou se stane Pietro Fittipaldi, vnuk Emersona Fitippaldiho. Další známé jméno je syn pilota F1 Aurelien Panis, kterého čeká v sérii druhá sezóna a bude jezdit za stáj Arden. Jeho kolega je Egor Orudzhev, ruský pilot, který loni prokázal značný talent.

Ve Formuli V8 3.5 zůstala česká stáj Lotus, loni sice bojovala o titul s Matthieu Vaxivierem, ale letos vsadila na poněkud nevýrazné jezdecké složení. Prvním pilotem je René Binder, který má za sebou tři sezóny strávené na konci pole v GP2, druhým je Izraelec Roy Nissany. Za RP motosport bude jezdi dokonce Johnny Cecotto Jr., který má za sebou v GP2 rovnou šest sezón. Jeho kolegou bude poměrně neznámé jméno Vitor Baptista.


Z GP2 se už loni docela vydařil přestup Tomu Dillmanovi, který letos bude závodit ve stáji AVF. S ním ve stáji z loňska pokračuje  Alfonso Celis jr.

S týmem Pons měla ještě před jeho odchodem podepsanou smlouvu Beitske Visser, ta se naštěstí dokázala uchytit v týmu jeho nástupce Teo Martin. Jejím kolegou bude Ju Kanamaru.  

Vskutku netradičního pilota si pak vybrala stáj Durango. Angažovala padesátiletého Giuseppe Ciprianiho.


Zimní testy jasného favorita neurčily, ale podle dnešních tréninků to nejlépe vypadá s Louisem Delétrazem a Igoerem Orudzhevem. V omezené konkurenci by také lepších výsledků mohla dosahovat Beitske Visser.

Zatím to tedy moc dobře s formulí V8 3.5 nevypadá, počkejme však s hodnocením alespoň do konce prvního závodního víkendu. Auta má tato série stále kvalitní a byla by škoda, kdyby byla nucena zmizet v propadlišti dějin.

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Škoda má vlastní kávu - 23.4.2024
Od příštího roku více bodů? - 23.4.2024
Alonso vysvětlil zvláštní strategii - 22.4.2024
Taktickou bitvu vyhrál díky skvělé jízdě Dixon - 22.4.2024
Bezchybný Verstappen i riskující Alonso - 21.4.2024

Reklama