clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Grand magazín 15/2017 (14. – 21. září)

vydal: Tomáš Krejčík
zveřejněno: 22.9.2017, 00:05

počet komentářů: 0


Krátce ze světa

17. září
Kvůli podniku 24 hodin na Nordschleife se rozhodli pořadatelé z SRO k posunu termínu vytrvalostního podniku na okruhu Silverstone o jeden týden později. Čtvrtý víkend seriálu BGTS proběhne ve dnech 19. - 20. května 2018.

21. září
Během zasedání Světové rady motorsportu FIA v Paříži byly schváleny změny v pravidlech třetího ročníku Světového poháru GT. Jejich cílem je zlepšení situace v případě přerušení závodu. Hlavní změnou je zkrácení startovní procedury před novým startem z deseti na pět minut. Schváleni byli rovněž jednotní dodavatelé pneumatik (Pirelli) a paliva (Panta).

Výsledkový servis

Blancpain Sprint Cup (5/5); BGTS (9/10), Nürburgring

K závěrečnému podniku krátkých závodů seriálu BGTS se nakonec dostavilo 33 účastníků. V hlavní kategorii bylo přihlášeno 27 vozů (včetně pěti posádek v Silver cupu), pět vozů bylo obsazeno smíšenými sestavami, jeden amatérskou sestavou.

Po dramatickém startu kvalifikačního závodu následovala brzká neutralizace. Po jejím skončení čekalo na zbývající účastníky padesát minut závodění, které gradovalo po výměnách pilotů. Napínavé souboje v čele probíhaly mezi čtveřicí jezdců, jeden z nich poznamenal konečnou podobu výsledkové listiny. Companc při odrážení útoku Souleta vyjel mimo dráhu, za což byl potrestán přičtením jedné vteřiny. Ta se však projevila v posunu dvojice Buhk/Perera na zlatý stupínek.

Výsledky a popis kvalifikačního závodu naleznete Zde.

V napínavém souboji o titul měla nejdéle navrch dvojice Perera/Buhk. První komplikací bylo zdržení při výměně pneumatik, přičemž technické problémy ukončily její naděje nadobro. Jejich místo zaujala dvojice Vanthoor/Fässler, nad níž po střídání visela hrozba trestu za pochybení při zastávce. Větší vůli a schopnosti nakonec prokázala dvojice Leonard/Frijns, jež v souboji o vedení v závodě i v části seriálu BGTS zdolala duo Winkelhock/Stevens.

Více o hlavním závodě naleznete Zde. Sestřih závodu se nachází Zde.

ADAC GT Masters (6/7), Sachsenring

Na saský okruh se dostavilo pouze 25 účastníků. Termínová kolize se šampionátem BGTS se projevila na neúčasti dvou lamborghini týmu Grasser. Chybělo také jediné audi týmu Twin Busch.

Víkend na Sachsenringu byl v jeho závěru poznamenán vyloučením mercedesů týmu Zakspeed. Důvodem byly rozpory mezi homologací a skutečným stavem vačkové hřídele. Přestože se stáj odvolala a výsledky ak nejsou oficiální, samotný výrobce ukončil s týmem spolupráci.

První závod

Ačkoliv byl průjezd prvními zatáčkami úvodního kola doprovázen kolizemi a hodinami několika soutěžících, vše se obešlo bez výjezdu bezpečnostního vozidla. V první zatáčce odstartoval hodinami Zanella (č. 6, HB Racing, Lamborghini) řetězovou reakci, když postrčil Stolze (č. 21, Zakspeed, Mercedes). Přes Picariellovo audi (č. 25, Mücke) následovalo otočení týmového kolegy Ortmanna (č. 24). Ve třetí zatáčce doplatil na kontakt se Sylvestem (č. 20, Zakspeed, Mercedes) otočením do protisměru Asch (č. 26, Mücke, Mercedes).

V čele se podařilo odpoutat De Phillippimu (č. 1, Land MS, Audi), jehož stíhal Sylveste (č. 20, Zakspeed, Mercedes). Teprve po střídání se díky rozdílným strategiím Mies vzdálil od Buurmana. Na jeho triumfu nic nezměnil ani výjezd bezpečnostního vozidla deset minut před koncem. Ten následoval po kontaktu Van der Zandeho (č. 77, Callaway, Corvette) s Niederhauserem (č. 4, Aust), po němž pilot audi skončil v únikové zóně lemující jedenáctou zatáčku.

Další podobná situace po novém startu se již obešla bez neutralizace. Kontaktní souboje Ludwiga (č. 21, Zakspeed, Mercedes) a Mapelliho (č. 7, HB Racing, Lamborghini) ukončil výlet německého jezdce do kačírku u šesté zatáčky.

 

Druhý závod

První dvě řady na roštu obsadili účastníci s vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. Při spořádaném startu dokázal Buurman (č. 20, Zakspeed) ohlídat vedení před Götzem (č. 84, HTP) až do střídání.

Mercedes pilotovaný Kirchhöferem (č. 48, HTP) se pohyboval až do kolize s Hackländerem (č. 13, RWT, Corvette) na 17. příčce. Po vystřídání však  Dontje doplatil na kolizi s Niederhauserem (č. 4, Aust, Audi). Dosud klidný průběh nabral obrátky.

S chladičem poškozeným troskami odstoupil Gounon (č. 77, Callaway, Corvette), Freyová (č. 50, Yaco, Audi) po chybě a výletu do kačírku krátce zastavila v boxech. Poté, co Judek (č. 66, Attempto) nedokázal zkrotit své lamborghini při nepodařeném výjezdu z deváté zatáčky, byl povolán na okruh bezpečnostní vůz.

Po novém startu se utkali v posledním kole v souboji o vítězství oba piloti Zakspeedu. Stolz (č. 21) hladce zdolal Sylvesta (č. 20) v nájezdu do první zatáčky. Radost z triumfu netrvala v německé stáji dlouho, neboť při kontrole bylo zjištěno odlišné nastavení vačkové hřídele u obou vozů.

 

Očekávané události

22. – 24. září - ADAC GT Masters (7/7), Hockenheim

Nedlouho po skončení soubojů na Sachsenringu následuje přesun k závěrečnému podniku jedenáctého ročníku německého mistrovství. Na titul pomýšlí šest jezdců a stejný počet týmů.

Nejlepší výchozí pozici mají Gounon se 131 body (č. 77, Callaway, Corvette) a se ztrátou 15 bodů Eng (č. 42, Schnitzer, BMW). Odstup dalších soupeřů je větší: Asch má 104 body (č. 26, Mücke, Mercedes), Van der Linde 101 bod (č. 4, Aust, Audi) a 98 bodů zatím vybojovali obhájci titulu Mies/De Phillippi (č. 1, Land, Audi).

Na bedrech posádky Gounon/Keilwitz (Corvette č. 77) bude hájení první příčky týmu Callaway se 142 body. O druhé a třetí místo se dělí se 134 body dvě stáje nasazující více vozidel: Land Motosport (Audi č. 1 a č. 2) a Mücke Motorsport (Audi č. 24 a č. 25, Mercedes č. 26). S větší ztrátou následují Schnitzer (BMW č. 42), Aust (Audi č. 3 a č. 4) a HTP Motorsport (Mercedes č. 48 a č. 84).

Přenosy obou závodů můžete sledovat Zde dle níže uvedeného rozpisu.

 Událost  Den  ADAC  Start
 První závod  Sobota  13,15 – 14,15
13,10
 Druhý závod  Neděle  13,08 – 14,08
13,03

Časový údaj v kolonce Start značí výjezd do zahřívacího kola za zpomalovacím vozem. Podle délky okruhu trvá okolo dvou minut, poté je závod zahájen letmým startem po protnutí startovní čáry.

30. září – 1. října - Blancpain Endurance Cup (5/5); BGTS (10/10), Barcelona

Doplňující odkazy

 Popis
Odkaz
Grand magazín 14/2017 (24. srpna – 13. září)
Profil Blancpain Sprint Cup
Profil Blancpain Endurance Cup
Profil Blancpain GT Series
Profil ADAC GT Masters
Představení závodu 24 hodin ve Spa

Zdroj: SRO, ADAC, Endurance-Info, Formule, Foto: Martin Ševčík

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama