Grand magazín 16/2017 (22. září – 11.října) |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Krejčík počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Krátce ze světa 24. září Mezi ně patří větší část kalendáře na příští rok. Nejasnosti panují okolo druhého podniku, kdy je ve hře další společné vystoupení s DTM anebo výlet do českého Mostu. Podobu kalendáře naleznete Zde. S blížícím se vypršením tříletého kontraktu na dodávky pneumatik Pirelli došlo k oznámení dalšího prodloužení spolupráce. Obutí od italského výrobce bude v německé sérii používáno v následujících třech sezonách, tj. do roku 2020. Dle vyjádření sportovního ředitele německého autoklubu ADAC Hermanna Tomczyka pro portál Speedweek se minimálně v následujícím roce nic nezmění na výhradní účasti vozů specifikace GT3. I přes probíhající jednání s SRO o účasti GT4 nedojde prozatím k povolení účasti této třídy v ADAC GT Masters. 28. září Další podrobnosti o vývoji situace budou součástí samostatného článku. 29. září 2. října Změny se dotknou i kvalifikace, kde místo pořadí dle nejrychlejšího dosaženého času bude rozhodující součet časů všech členů posádky. U krátkých závodů opustí BGTS formát nastolený ještě v dobách MS GT1. Obě hodinu trvající klání budou nově ohodnocena shodným počtem bodů. Pořadí na roštu těchto závodů určí samostatná kvalifikace pro každý z nich. 3. října Foto:Martin Ševčík Výsledkový servis ADAC GT Masters (7/7), Hockenheim Závěrečného víkendu se zúčastnilo 27 pravidelných účastníků. Znovu chyběl tým Twin Busch se svým audi. Navzdory diskvalifikaci na Sachsenringu nechyběl Zakspeed, nyní již bez uvedení jména výrobce v názvu stáje. První závod První krůček k cestě za titulem se podařil Gounonovi (č. 77, Callaway, Corvette) již v kvalifikaci docílením nejrychlejšího kola. Nejbližší rival Eng (ztráta 15 bodů, č. 42, Schnitzer, BMW), sdílející vůz s Catsburgem, startoval až ze 14. příčky. Šanci na titul dokázal Nizozemec udržet pro svého kolegu, když se nedlouho po startu vyhýbal rotujícímu Ineichenovi (č. 63, Grasser, Lamborghini). Zatímco Švýcar vyvázl ze svízelné situace pouze s poškozenou přídí, kterou mohli mechanici během brzkého přerušení opravit, za ním se rozpoutalo peklo. Účast v hromadné kolizi zaplatili vyřazením Spengler (č. 6, HB Racing, Lamborghini), Companc (č. 19, Grasser, Lamborghini), Lips (č. 22, MRS, Nissan) a Erhart (č. 9, Audi Academy). Po více jak čtvrt hodiny trvající návštěvě boxů mohl pokračovat Assenheimer (č. 84, HTP, Mercedes-AMG). Krátce po novém startu měli napilno v boxech mechanici HB Racingu, kteří ve spolupráci s hasiči museli likvidovat požár motoru Siedlerova lamborghini (č. 7). Do výměn se podařilo Catsburgovi posunout na osmou příčku (č. 42, Schnitzer, BMW). Eng se již dále neposunul, navíc byl ještě potrestán půlminutovou penalizací za nebezpečný manévr při souboji s Haasem (č. 2, Land, Audi). Keilwitz (č. 77, Callaway, Corvette) v čele dovolil Miesovi (č. 1, Land, Audi) snížení pětivteřinového náskoku na necelou vteřinu. Triumfem zajistil svému kolegovi Gounonovi titul v hodnocení jezdců. V klasifikaci týmů se podařilo před posledním kláním navýšit náskok na nejvážnějšího rivala, Land Motorsport, na patnáct bodů.
Druhý závod Jestliže v hodnocení jezdců nemohl být Gounon překonán, v klasifikaci stájí ještě rozhodnuto nebylo. Callaway měl sice náskok patnácti bodů, ale Keilwitz (č. 77, Corvette) startoval až z 14. příčky. Land Motorsport měl své zástupce na 4. místě (č. 2, Haase) a na 11. příčce (č. 1, Mies). Z prvního místa startující Eng (č. 42, Schnitzer, BMW) vévodil poli následován Engelhartem (č. 63, Grasser, Lamborghini). Třetí Van der Linde (č. 3, Aust, Audi) se již v druhé zatáčce dostal do hodin po kontaktu Müllera (č. 99, Herberth, Porsche) rozhozeného obrubníkem. Jihoafričana jako zázrakem netrefil žádný ze soupeřů, přesto musel navštívit mechaniky po předchozím propadnutí na chvost pole. Již po prvním kole se dostal na body Keilwitz (č. 77, Callaway, Corvette), který se na sedmém místě blížil k Bortolottimu (č. 19, Grasser, Lamborghini) bojujícímu s Miesem (č. 1, Land, Audi). S oběma soupeři si nezvykle hladce poradil v osmé zatáčce a začal stíhat Haaseho (č. 2, Land, Audi). Zdolal jej po dlouhém boji ve Spitzkehre. Během probíhajících zastávek se za vedoucího Catsburga (č. 42, Schnitzer, BMW) ihned zavěsil Ineichen (č. 63, Grasser, Lamborghini). K do souboje zabrané první dvojici se dotáhl nejprve Renauer (č. 99, Herberth, Porsche) a později i Gounon (č. 77, Callaway, Corvette). Ve strhující bitvě nejprve Renauer zdolal ve vlásence Ineichena a začal si brousit zuby na Catsburga. V posledním kole však na výjezdu ze Spitzkehre Nizozemec postrčil do smyku Renauera, který narazil do svodidel. Catsburg sice dokázal uhájit vedení před Ineichenem a Gounonem, kteří se mezitím ve vzájemném souboji vzdálili vedoucí dvojici, půlminuta přičtená k výslednému času jej ale vzápětí poslala na 13. místo. Renauer se dokázal vrátit do závodu a dojel na čtvrté pozici;.
Blancpain Endurance Cup (5/5); BGTS (10/10), Katalánie Ve Španělsku se v závěrečném podniku vytrvalostních závodů i seriálu BGTS nakonec utkalo pět desítek účastníků. V hlavní kategorii bylo přihlášeno 31 vozů, 15 vozů bylo obsazeno smíšenými sestavami a čtyři amatérskou sestavou. Závod byl zajímavý od startu nejen svým průběhem, ale i vývojem v pořadí kandidátů na titul. Rivalové v boji o korunovaci v hlavních kategoriích (Lamborghini č. 63, Grasser a Bentley č. 8, M-Sport,) navíc nespoléhali na taktické hrátky a zapojili se do četných soubojů. Bohužel naděje posádky britské stáje zmařily technické potíže, takže v BGTS bylo rozhodnuto a v BEC stačilo sestavě rakouské stáje dokončit alespoň na šestém místě. V cíli byla trojice Bortolotti/Caldarelli/Engelhart na třetím místě. Z těsného vítězství se v závodě radovala posádka týmu Akka-ASP, když Vautier odolal dotírajícímu Frijnsovi v audi týmu WRT. Výsledky a popis závodu naleznete Zde. Tiskovou zprávu týmu ISR, který dokončil na osmé příčce naleznete Zde. Očekávané události 13. – 15. října - Intercontinental GT Challenge (3/4), Laguna Seca Nově zařazeným podnikem na kalifornském okruhu Laguna Seca se šampionát přehoupne do své druhé poloviny. Dvě desítky účastníků nasadí celkem jedenáct vozů GT3 (9 v celkovém hodnocení), sedm v GT4 a pole doplní i dva hostující vozy Mazda3. Do Ameriky míří na vedoucí pozici Audi (44 bodů) reprezentované početným zástupem týmů (Magnus, WRT, Land), jemuž ze značek bodujících v IGTC budou soupeřem Porsche (30 bodů; Black Swan, Wright, GMG) a McLaren (K-Pax). Svoji účast zrušil Nissan, premiéru v sérii SRO si odbyde Acura (RealTime). Část závodu bude vysílána také prostřednictvím stránek SRO Zde. Start do zahřívacího kola je v 15.25 hodin našeho času. Dosud chybí přesnější údaje o rozsahu přenosu. Doplňující odkazy
Zdroj: SRO, ADAC, Speedweek, Daily Sportscar, GT Eins, Endurance-Info, Formule Zdroj: dle popisu na konci článku Komentáře ke článku
|
Reklama