Vítězstvím BMW v Zolderu odstartovala před 35 lety historie DTM a stejně začal i dlouho očekávaný návrat populárního šampionátu na místo činu. Znovu to byl jezdec v barvách mnichovské automobilky, kdo mával tribunám z nejvyššího stupínku na pódiu. Po skvěle zvládnuté strategické jízdě se svého první vítězství v DTM dočkal Rakušan Eng.
Rodák ze Salcburku, který doposud posbíral pouze dvě třetí místa, dosáhl triumfu ve svém třiadvacátém závodě. Dlouho to však vypadalo, že by se z vítězství mohl radovat jeho kolega.
Kanaďan Spengler překvapil po startu oba muže v první řadě Wittmanna s Rastem a ještě před první zatáčkou se ujal vedení. O to jej nepřipravil ani indy restart v 19. kole, kterému předcházelo odklízení hned dvou porouchaných aston martinů (Juncadelly a Dennise).
Spengler vydržel v čele do 20. kola, kdy zamířil k mechanikům pro nové pneumatiky. Pak ale padl za oběť scénáři závodu, který přál více jezdcům, absolvovujícím svoji povinnou zastávku krátce před výjezdem safety caru. Z této skupinky byl v nejlepší formě Eng, následován svým druhem z BMW Erikssonem, kterého až do samotného závěru naháněl Müller z Audi.
Švýcar ve službách týmu Abt se snažil využít všech dostupných zbraní, aby se dostal na druhou příčku, nicméně recept na švédského soupeře nenašel. Vyprovokoval jej sice v posledním kole k chybě, ale nedokázal jí využít a double týmu RBM tak nepřekazil.
„Jsem teď nejšťastnější člověk na světě. Dlouho jsem o tom snil. Vítězství bych chtěl věnovat Charlymu Lammovi,“ nezapomněl Eng při oslavách triumfu na svého zesnulého mentora a bývalého šéfa.
Hned tři jezdci dnes dostali pětisekundovou penalizaci kvůli předčasnému startu: Frijns, Fittipaldi a Duval. Posledně jmenovanému to ale nezabránilo v tom, aby si dojel pro čtvrté místo před dalším šťastným hrdinou závodu Rockenfellerem.
V kvalifikaci ztrácel šampion z roku 2013 na své kolegy více než sekundu a tým musel navíc před závodem opravovat spojku na jeho voze, takže startoval na chvostu. Díky odvážné strategii a nezbytné dávce štěstí ale dokázal Rockenfeller dokončit na páté pozici.
Naprázdno nevyšel ani třetí zástupce v poháru značek Aston Martin. Oba jeho zbývající vozy (Di Restův i von Habsburgův) proťaly cílovou čáru na bodovaných pozicích. Naopak další sobotu bez bodu si připsal do statistiky loňský vicemistr Rast, kterého znovu zradila technika.
Výsledky závodu (55 minut + 3 kola):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Philipp ENG
BMW
RBM
59:34.758
39
2.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
59:43.403
+8.645
39
3.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
59:43.587
+0.184
39
4.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
59:52.917
+9.330
39
5.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
59:59.260
+6.343
39
6.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
1:00:07.076
+7.816
39
7.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
1:00:07.504
+0.428
39
8.
Paul di RESTA
Aston Martin
R-Motorsport
1:00:10.633
+3.129
39
9.
Ferdinand von HABSBURG
Aston Martin
R-Motorsport
1:00:13.616
+2.983
39
10.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
1:00:14.632
+1.016
39
11.
Sheldon VAN DER LINDE
BMW
RBM
1:00:15.329
+0.697
39
12.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
1:00:17.479
+2.150
39
13.
Timo GLOCK
BMW
RMG
1:00:20.430
+2.951
39
14.
Pietro FITTIPALDI
Audi
WRT
1:00:44.537
+24.107
39
-
Jonathan ABERDEIN
Audi
WRT
27
-
René RAST
Audi
Rosberg
27
-
Daniel JUNCADELLA
Aston Martin
R-Motorsport
12
-
Jake DENNIS
Aston Martin
R-Motorsport
12
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.