Technické problémy nepustily jezdce BMW Wittmanna do sobotních kvalifikačních bojů. Mistr z let 2014 a 2016 si však spravil chuť v závodě. Po startu z posledního místa a odvážné strategii senzačně zvítězil a vypálil tak rybník Audi, které mělo na pobřeží Jaderského moře rychlostně doposud navrch.
Po startu to přitom vypadalo na one man show hrdiny Rasta, který uhájil první pozici a začal si budovat náskok před kolegou Duvalem. Jenže ve třetím kole Erikssonovi vypověděl službu jeho vůz a jelikož loňský vítěz z Misana zaparkoval na místě, odkud nebyl bezpečný odtah v závodním tempu možný, byl na trať vyslán safety car.
To nahrálo do karet Wittmannovi, který si svoji povinnou zastávku u mechaniků odbyl hned v prvním kole a mohl díky neutralizaci závodu smazat svoji ztrátu. Nicméně kromě těch nejoptimističtějších stratégů BMW v ten moment nikdo nevěřil tomu, že by se jezdci týmu RMG podařilo odjet na rozpálené italské dráze celý závod na jedné sadě pneumatik.
Rast po restartu znovu ubránil vedení a opět si začal budovat náskok. Po zastávkách v boxech jej však čekala nová výzva – dohnat půlminutovou ztrátu na prvního Wittmanna. Zatímco jezdec týmu Rosberg ždímal ze svého stroje maximum, lídr závodu se snažil šetrnou a konzistentní jízdou dojet vůbec do cíle.
„Posledních pět, šest kol bylo hodně složitých. Vibrace ve voze byly opravdu silné, pneumatiky už jsem měl zcela sjeté a obával jsem se, že nevydrží,“ popsal Wittmann závěr závodu.
Rast nakonec snížil svůj odstup na 8,2 sekundy, reálně však Wittmannův triumf neohrozil. „Bez safety caru by to dnes pro nás bylo snadné vítězství,“ postěžoval si jezdec Audi pod stupni vítězů, na kterých mu dělal společnost také kolega Duval.
Že Wittmannova senzace nebyla pouze dílem náhody a riskantní strategie, dokazuje i osud Von Habsburga z Aston Martinu, jenž stejně jako jeho zkušenější soupeř přezouval už v prvním kole. Cílem však projel až jako čtrnáctý s více než minutovou ztrátou.
Svůj první závod v DTM má za sebou hostující Ital Dovizioso. Zástupce ze světa jedné stopy dokončil na dvanáctém místě a nemá se tak určitě za co stydět. „Opravdu hodně jsem se bavil,“ svěřil se závodník MotoGP. „Zažil jsem několik pěkných soubojů a restart se všemi vozy kolem byl opravdu bláznivý.“
214974
Výsledky závodu (55 minut + 3 kola):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
1:00:42.631
39
2.
René RAST
Audi
Rosberg
1:00:50.869
+8.238
39
3.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
1:01:00.317
+17.686
39
4.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
1:01:05.484
+22.853
39
5.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
1:01:11.134
+28.503
39
6.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
1:01:15.098
+32.467
39
7.
Philipp ENG
BMW
RBM
1:01:27.553
+44.922
39
8.
Jonathan ABERDEIN
Audi
WRT
1:01:29.869
+47.238
39
9.
Sheldon VAN DER LINDE
BMW
RBM
1:01:30.978
+48.347
39
10.
Timo GLOCK
BMW
RMG
1:01:31.060
+48.429
39
11.
Pietro FITTIPALDI
Audi
WRT
1:01:32.674
+50.043
39
12.
Andrea DOVIZIOSO
Audi
WRT
1:01:39.769
+57.138
39
13.
Daniel JUNCADELLA
Aston Martin
R-Motorsport
1:01:41.579
+58.948
39
14.
Ferdinand von HABSBURG
Aston Martin
R-Motorsport
1:01:44.559
+1:01.928
39
15.
Jake DENNIS
Aston Martin
R-Motorsport
1:01:50.860
+1:08.229
39
16.
Paul di RESTA
Aston Martin
R-Motorsport
50:09.243
-8 kol
31
-
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
52:39.479
16
-
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
3:09.629
2
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.