Hodnocení spotřeby vyhrál Hyundai Ioniq |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Tomíšek počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Během uplynulého víkendu se konala tradiční Rally Bohemia, jejíž součástí je již druhým rokem ECO Energy Rally Bohemia. Ta je určená pro vozy s alternativním pohonem a patří do světového poháru FIA Electric and New Energy Championship, určeného pouze pro elektromobily nebo automobily na vodík. Tento pohár, ve kterém šlo dříve pouze o pravidelnost, má od letošního roku zároveň i hodnocení spotřeby pod názvem FIA e-Rally Consumption Cup. Zatímco velké a výkonné vozy soutěží spíše v pravidelnosti, ty menší ve spotřebě. Na ECO energy Rally Bohemia se spotřeba počítala pouze ve druhé etapě. Nejnižší spotřeby 13,16 kWh/100 km dosáhla posádka #EcoRallyTeamCZ ve složení Marek Tomíšek a Miroslav Tomíšek s vozem Hyundai Ioniq Electric. Vzhledem k pětiminutovému zdržení v koloně po příjezdu do Liberce ale dostala 10% penalizaci, nicméně i výsledná hodnota 14,48 kWh/100 km na vítězství stačila. Na druhém místě se umístila posádka Radek Pecák - Daniel Pecák s vozem Kia e-Niro se spotřebou 15,36 kWh/100 km. Té se podařilo dorazit do cíle etapy včas, tedy bez penalizace. Stupně vítězů pak zkompletovali Zdeněk Trnka a Zdeněk Smolík s Kiou Soul, jejichž spotřebu 20% penalizace zvýšila na 16,2 kWh/100 km. "Jelikož naší specializací je úsporná jízda a soutěže typu eco-rally s hodnocením podle spotřeby, rozhodli jsme se, že naším hlavním cílem bude umístění v rámci FIA e-Rally Consumption Cupu,“ říká Marek Tomíšek. „Svoji roli v tomto rozhodování sehrály i zkušenosti s kontroverzním zásahem komisařů FIA do FIA e-Rally Regularity Cupu, který výrazně ovlivnil výsledky v této kategorii na Czech New Energies Rallye." Obavy ze zkracování trasy komisaři FIA se potvrdily i na ECO energy Rally Bohemia, a to v ještě větší míře. Rozhodnutí o zrušení půlky druhé etapy výrazně ovlivnilo hodnocení pravidelnosti, klasifikace ve spotřebě se však nedotklo. "Vzhledem k cíli dosáhnout co nejnižší spotřeby jsme si vybrali Hyundai Ioniq Electric, který patří mezi nejúspornější elektromobily a zároveň má dostatečný dojezd na zvládnutí této náročné soutěže. To se během ECO energy Rally Bohemia potvrdilo. Dokonce i nejnáročnější úseky s velkým převýšením jsme zvládli téměř bez šlápnutí na brzdu. Stačila regulace rekuperace pomocí pádel pod volantem,“ popisuje styl jízdy Tomíšek.
Všechny posádky světového poháru FIA ale byly klasifikovány v obou kategoriích, šlo spíše o to, na co se zaměřily. Teoreticky tedy bylo možné dosáhnout hezkého výsledku v obou kategoriích. "Přestože naším hlavním cílem nebylo umístění v hodnocení pravidelnosti a nemáme profesionální tripmaster jako první čtyři posádky, dosáhli jsme i zde pěkného umístění," vysvětuje navigátor nejúspornější posádky Miroslav Tomíšek. "Bez kontroverzního zásahu komisařů FIA bychom se pravděpodobně umístili o dvě nebo tři příčky výše." Na čtvrtém místě byl druhý Hyundai Ioniq Electric a až pak následovaly vozy Volkswagen e-Golf, BMW i3S, BMW i3 a Nissan Leaf. Ty se už ale pohybovaly v hodnotách spotřeby okolo 20 kWh/100 km. Nejlepší Teslou pak byl Model 3 se spotřebou 28,5 kWh/100 km a nejúspornější Audi e-tron ji mělo ještě o 10 kWh vyšší. Tyto posádky ale soutěžily hlavně v pravidelnosti, takže dodržovaly předepsanou průměrnou rychlost i za cenu zvýšení spotřeby. Zdroj: AUTONOVINY.cz Komentáře ke článku
|
Reklama