Šampionát DTM uprostřed léta opustil kontinentální Evropu a vydal se na anglické dobrodružství do Brands Hatch. První závodní den v Albionu proměnil ve své soukromé představení svěřenec BMW Wittmann, jemuž kvalifikační triumf a letošní již čtvrté sobotní vítězství zajistily maximální příděl bodů.
Během startu, který probíhal na osychající trati, zaskočil všechny své soupeře Di Resta. Vyrážel ze čtvrté pozice, která již sama o sobě byla pro Aston Martin úspěchem. V první zatáčce už ovšem držel pevně v rukou vedení.
O pár kol později se ukázalo tajemství jeho úspěchu – dle vedení závodu start ulil a dostal penalizaci pět sekund. Po Dennisovi, kterého vyřadila postartovní kolize s Glockem, a Juncadellovi, který byl penalizován za rozpoutání řetězové reakce vedoucí ke zmiňované kolizi, to byla třetí rána pro domácího výrobce.
S Di Restou mimo hru se zúžil souboj o vítězství na Wittmanna a Rasta. Prvně jmenovaný absolvoval povinnou zastávku ve 14. kole, o jeden okruh dříve než jeho soupeř.
Po návratu na trať se Wittmann propadl za Rastova kolegu Greena, jedoucího se strategií dvou zastávek. Piloti stáje Rosberg však nedokázali tuto výhodu zužitkovat. Rast se totiž po výjezdu z boxů připletl Greenovi nešikovně do cesty a Angličan se dostal v první zatáčce mimo dráhu.
219216
Wittmann se s díky prohnal kolem obou jezdců Audi a začal si budovat rozhodující náskok. Po 25 kolech již měl před druhým Rastem výhodu více než pěti sekund. Předloňský mistr sice začal s postupem času rozestup zkracovat, na vítězství to však už nestačilo, třebaže v cíli dělily oba jen necelé čtyři desetiny sekundy!
"Asi jsem byl až příliš konzervativní. V Assenu jsem se poučil, že je opravdu potřeba si pneumatiky pohlídat. Tam jsem tehdy byl moc brzy příliš agresivní. Tentokrát jsem ale zrychlil až příliš pozdě,“ přiznal Rast a dodal, že navíc zapomněl (letos už poněkolikáté) používat tlačítko Push to Pass.
Aston Martin měl na domácí půdě našlápnuto k senzaci, po Di Restově trestu to však šlo s britskou automobilkou od deseti k pěti. Skotský jezdec nakonec závod vzdal tři kola před koncem a jediný bod pro svého zaměstnavatele zachránil penalizovaný Juncadella.
Závodu se nezúčastnili hned dva jezdci. Erikssona nepustily na dráhu problémy s převodovkou jeho bmw. Hůře na tom však byl Fittipaldi. Brazilec se svým audi těžce havaroval v kvalifikaci a postaral se mechanikům zákaznického týmu WRT o dlouhou noční směnu. Nad jeho nedělním startem visí otazník.
219216
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
56:39.275
42
2.
René RAST
Audi
Rosberg
56:39.649
+0.374
42
3.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
56:47.841
+8.566
42
4.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
56:54.921
+15.646
42
5.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
56:57.511
+18.236
42
6.
Philipp ENG
BMW
RBM
56:58.088
+18.813
42
7.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
56:59.331
+20.056
42
8.
Sheldon VAN DER LINDE
BMW
RBM
57:09.184
+29.909
42
9.
Jonathan ABERDEIN
Audi
WRT
57:16.362
+37.087
42
10.
Daniel JUNCADELLA
Aston Martin
R-Motorsport
57:16.660
+37.385
42
11.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
57:28.271
+48.996
42
12.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
57:31.740
+52.465
42
13.
Timo GLOCK
BMW
RMG
57:44.512
+1:05.237
42
14.
Paul di RESTA
Aston Martin
R-Motorsport
53:07.948
-3 kola
39
15.
Ferdinand von HABSBURG
Aston Martin
R-Motorsport
54:02.057
-4 kola
38
Jake DENNIS
Aston Martin
R-Motorsport
0
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.