clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Audi nedalo v neděli soupeřům šanci

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 11.8.2019, 17:20

počet komentářů: 0


Automobilka Audi zavelela po včerejší suverénní jízdě jezdce BMW Wittmanna k mobilizaci a nedala druhý závodní den v Brands Hatch soupeřům šanci bojovat o vavříny. V kvalifikaci si rezervovala první čtyři startovní řady, v závodě pak obsadila první čtyři pozice. V obou případech konvoji vozů z Ingolstadtu velel lídr šampionátu Rast.

Do závodu tentokrát vyrazilo kompletní pole osmnácti vozů (Eriksson ani Fittipaldi už nechyběli), ze kterého odstartoval nejlépe ten Duvalův. Francouz Rastovi drze sebral vedoucí pozici, ještě během prvního kola ji však německému kolegovi vrátil. V dalším okruhu pak před sebe pustil i dotírajícího Müllera, aby nestál favoritům na titul v cestě.

Přímý souboj dvou nejrychlejších jezdců Audi pak rozhodla situace z jedenáctého kola, kdy oba zamířili ke svým mechanikům. Zatímco Rast absolvoval hladkou zastávku, u Müllerova vozu nastal problém s levým zadním kolem. Aby toho nebylo málo, spadlo mechanikům auto ze zvedáků. 

Zhruba pětisekundovou ztrátu, kterou tím švýcarský jezdec nabral, se snažil následně dohnat na dráze. Tím jsem dal opravdu hodně zabrat pneumatikám a na konci pak přišel o jakoukoli rychlostní výhodu. Útok by byl harakiri akcí, zhodnotil realisticky své šance Müller.

Rast, poučen debaklem z Assenu, vítězství i přes velké opotřebení svého obutí ubránil. Na bojující duo se v závěru dotáhl ještě Frijns a všichni tři pak proťali cílovou čáru v rozestupu menším než čtyři desetiny.

BMW si tentokrát na vozech se čtyřmi kruhy ve znaku vylámalo zuby. Nejúspěšnějším mužem bavorské značky byl pátý Rakušan Eng, jehož smělý postup vpřed během druhé půle závodu zastavil skvělou obrannou jízdou čtvrtý Duval.

Tým včerejšího triumfátora Wittmanna zariskoval strategií dvou zastávek. Ta se mu ovšem nevyplatila a přinesla pokles dvojnásobného šampiona ze sedmé na konečnou desátou příčku.

Neslavně to dopadlo také s velkými nadějemi Aston Martinu na domácí úspěch. Di Resta si neporozuměl se svým inženýrem a zamířil k mechanikům v době, kdy jej vůbec nečekali. Dal pak v přímém přenosu plný průchod svému vzteku. Body tak pro britského výrobce posbírali pouze Juncadella s Dennisem. 

 
Výsledky závodu (55 minut + 1 kolo):

p. Jezdec Značka Tým Čas Odstup Kol
1. René RAST Audi Rosberg  57:28.564   42
2. Nico MÜLLER Audi Abt Sportsline  57:28.804  +0.240 42
3. Robin FRIJNS Audi Abt Sportsline  57:29.162  +0.598 42
4. Loïc DUVAL Audi Phoenix  57:30.926  +2.362 42
5. Philipp ENG BMW RBM  57:31.453  +2.889 42
6. Mike ROCKENFELLER Audi Phoenix  57:32.087  +3.523 42
7. Sheldon VAN DER LINDE BMW RBM  57:33.353  +4.789 42
8. Daniel JUNCADELLA Aston Martin R-Motorsport  57:33.793  +5.229 42
9. Jake DENNIS Aston Martin R-Motorsport  57:34.757  +6.193 42
10. Marco WITTMANN BMW RMG  57:36.401  +7.837 42
11. Ferdinand von HABSBURG Aston Martin R-Motorsport  57:40.655  +12.091 42
12. Timo GLOCK BMW RMG  57:49.158  +20.594 42
13. Jonathan ABERDEIN Audi WRT  57:56.446  +27.882 42
14. Paul di RESTA Aston Martin R-Motorsport  58:03.956  +35.392 42
15. Jamie GREEN Audi Rosberg  58:20.415  +51.851 42
16. Pietro FITTIPALDI Audi WRT  58:23.629  +55.065 42
- Bruno SPENGLER BMW RBM  28:54.329   21
- Joel ERIKSSON BMW RBM  27:58.056   20



Průběžné pořadí šampionátu (12/18): 1. Rast 206, 2. Müller 169, 3. Wittmann 147, 4. Eng 129, 5. Rockenfeller 108, 6. Frijns 93, 7. Duval 89, 8. Spengler 77, 9. Green 51, 10. Eriksson 43...

DTM se nyní vrací zpět do své domoviny. Za dva týdny na Lausitzringu vstoupí sezona do své závěrečné třetiny.

 

Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Lawson bude příští rok závodit pouze ve F2 - 15.10.2021
"Závod snů" dostál svému jménu - 24.11.2019
DTM ve stínu dominantní Super GT - 23.11.2019
DTM s elektrickým pohonem - 8.11.2019
Button si start v DTM užil - 8.10.2019

Reklama