Šampionát DTM rozepsal epilog letošní sezony. První závodní den velkého finále na Hockenheimringu, okořeněný startem zástupců japonského Super GT, dirigoval staronový mistr Rast.
Závod se stal metaforou letošního ročníku. Rast byl suverénní, krátce mu zahrozil Wittmann. Müller byl rychlý, ale chybělo mu potřebné štěstí. Nově příchozí přinesli vítané zpestření, ale nebyli vážnou konkurencí.
„Nijak jsme se nepřipravovali a stojíme na pole position,“ nechal se Rast slyšet po vyhrané kvalifikaci. Nejlepší startovní pozici jezdec týmu Rosberg bezchybně zúročil a vedení si hlídal až do zastávky v boxech. Tu stihl absolvovat v 18. kole těsně před výjezdem safety caru.
Neutralizace závodu kvůli odtažení nepojízdného Engova bmw vůbec nepotěšila jeho kolegu Wittmanna, který představoval jediné riziko pro Rastovu spanilou jízdu. „Měli jsme šanci zvítězit, ale bohužel zasáhl safety car, což nám zničilo strategii. Undercut by fungoval,“ postěžoval si svěřenec týmu RMG.
Když to nešlo přes boxy, musel si Wittmann najít cestu kolem jezdce Audi v závodním tempu. Opravdu se mu Rasta podařilo v 25. kole ve vlásence předjet, ale ten mu o kolo později oplatil stejnou mincí a další atak už soupeři z BMW nedovolil. Po skončení závodu si Rast střihl několik piruet a odhodil své rukavice i boty do davu na tribuně. Následné oficiality si tak musel odbýt bos.
Druhý muž průběžného pořadí Müller zažil nepovedený závod. Hned z jeho kraje musel vracet soupeřům pozice, pneumatiky měnil během výjezdu safety caru a musel tak do boxů znovu, přičemž překročil rychlost v pit lane a byl penalizován. Jeho ztracené body chyběly týmu Abt k tomu, aby udržel při životě naděje na týmový titul. Ten tak připadl stáji Rosberg.
Křest ohněm si odbyly japonské automobilky. Značky Honda, Nissan a Lexus nasadily do závodu po jednom voze, stroje stavěné pro šampionát Super GT však nejsou vybaveny systémy DRS ani Push-to-Pass, což limitovalo jejich konkurenceschopnost.
Nissan zastavila už na startu poškozená hřídel, Lexus nenápadně kroužil. Nejlépe se vedlo mistru světa formule 1 Buttonovi, jenž dokázal při svém prvním startu v DTM dojet s modelem NSX na devátém místě, jen pět sekund za nejrychlejším zástupcem Aston Martinu Di Restou.
222393
Výsledky závodu (55 minut + 3 kola):
p.
Jezdec
Značka
Tým
Čas
Odstup
Kol
1.
René RAST
Audi
Rosberg
1:01:00.948
38
2.
Marco WITTMANN
BMW
RMG
1:01:02.641
+1.693
38
3.
Mike ROCKENFELLER
Audi
Phoenix
1:01:11.645
+10.697
38
4.
Robin FRIJNS
Audi
Abt Sportsline
1:01:18.743
+17.795
38
5.
Loïc DUVAL
Audi
Phoenix
1:01:25.172
+24.224
38
6.
Timo GLOCK
BMW
RMG
1:01:26.708
+25.760
38
7.
Paul di RESTA
Aston Martin
R-Motorsport
1:01:27.387
+26.439
38
8.
Bruno SPENGLER
BMW
RBM
1:01:28.218
+27.270
38
9.
Jenson BUTTON
Honda
1:01:32.440
+31.492
38
10.
Joel ERIKSSON
BMW
RBM
1:01:32.816
+31.868
38
11.
Jake DENNIS
Aston Martin
R-Motorsport
1:01:38.945
+37.997
38
12.
Jamie GREEN
Audi
Rosberg
1:01:39.390
+38.442
38
13.
Ryo HIRAKAWA
Lexus
1:01:41.906
+40.958
38
14.
Jonathan ABERDEIN
Audi
WRT
1:01:47.879
+46.931
38
15.
Pietro FITTIPALDI
Audi
WRT
1:02:00.144
+59.196
38
16.
Sheldon VAN DER LINDE
BMW
RBM
1:02:00.550
+59.602
38
17.
Nico MÜLLER
Audi
Abt Sportsline
1:02:02.544
+1:01.596
38
-
Tsugio MACUDA
Nissan
1:01:07.832
21
-
Daniel JUNCADELLA
Aston Martin
R-Motorsport
33:26.299
20
-
Philipp ENG
BMW
RBM
26:58.716
17
Zdroj: FORMULE.cz, časy DTM
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.