clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Cupra odhalila vozy e-Racer a Leon Competición

vydal: Vladimír Rybecký
zveřejněno: 21.2.2020, 01:55

počet komentářů: 0


Nové závodní vozy Cupra e-Racer s plně elektrickým pohonem a Cupra Leon Competición se spalovacím motorem se představily ve světové premiéře 20. února v rámci slavnostního otevření sídla Cupra Garage. Cupra vyvíjí obě specifická závodní vozidla včetně spalovacích motorů a elektrických pohonů.

cupra leon compet

„Cupra je odjakživa průkopníkem v motoristickém sportu a vyvinula první platformu TCR. Se závodními vozy Cupra Leon Competición a Cupra e-Racer pokračujeme v našem inovačním přístupu. Obě vozidla jsme zkonstruovali pro závody na nejvyšší úrovni a díky specifickému vývoji splňují veškerá technická pravidla a ustanovení pro seriály TCR a Pure ETCR, takže týmům, které se pro ně rozhodnou, poskytnou konkurenční výhodu,“ řekl ředitel oddělení Cupra Racing Jaime Puig.

cupra leon compet

Základem závodní strategie značky je elektrický pohon. Inženýři značky vyvinuli první plně elektricky poháněný závodní cestovní vůz s technikou budoucnosti Cupra e-Racer. Tento závodní vůz je připraven nově definovat motoristický sport.

Čtveřice trakčních elektromotorů je napájena kapalinou chlazenou sadou akumulátorů o kapacitě 65 kWh. Celkový nejvyšší výkon 500 kW (680 k) a točivý moment 960 N.m se na kola přenášejí prostřednictvím jednostupňové převodovky.

Tvary závodního vozu Cupra e-Racer jsou podřízeny požadavkům na aerodynamiku a podmanivý design. Vůz je nižší a širší než sériově vyráběná verze, od níž převzal boční otvory pro usměrňování proudícího vzduchu. Novinkou je inovativní systém vedení vzduchu nárazníkem a kapotou. Obtékání závodního vozu vzduchem je díky tomu mnohem plynulejší.

cupra leon compet

Design závodního vozu Cupra e-Racer spojuje styl značky Cupra a požadavky na aerodynamiku s nižší celkovou výškou a větší šířkou. Protože se jedná o elektromobil, postrádá masku chladiče. Vzhledem k elektrickému pohonu není vpředu zapotřebí tak vysoký chladicí výkon. Místo ní je kapota vybavena otvory pro optimalizaci proudění vzduchu a zlepšení aerodynamických vlastností. Podběhy kol byly vyvinuty s cílem zefektivnit odvádění vzduchu a zvýšit přítlak.

Celkové aerodynamické vlastnosti vylepšuje také rovná spodní část vozu. Každý prvek vnějšího designu je podřízen aerodynamice s cílem zklidnit proudění vzduchu kolem karoserie.

Mistrovství Pure ETCR, vypsané výhradně pro elektricky poháněné cestovní vozy, bude pořádáno od roku 2021. Formát i doba trvání závodů budou přizpůsobeny odlišnostem závodních elektromobilů. Jejich vyspělá technika bude zdrojem intenzivních a vzrušujících zážitků pro jezdce, týmy i fanoušky. Už v letošním roce se uskuteční šest testovacích podniků.

cupra leon compet

 

Cupra e-Racer
Elektromotory: 2 x 2 elektromotory 
Sada akumulátorů: 65 kWh
Max. výkon: 500 kW (680 k)
Max. točivý moment: 960 N.m
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 3,2 s
Nejvyšší rychlost: 270 km/h
cupra leon compet

Závodní vůz Cupra Leon Competición byl zkonstruován pro závody v šampionátech TCR po celém světě i v seriálech vytrvalostních závodů.

Leon Competición konstrukčně vychází z nového modelu Cupra Leon a posiluje spojení mezi silničními a závodními automobily. Nově navržená karoserie má výrazně vylepšenou aerodynamiku s nižším odporem vzduchu a vyšším přítlakem.

Základem pohonné jednotky je zážehový motor 2,0 l s přeplňováním turbodmychadlem. Poskytuje nejvyšší výkon 250 kW (340 k) při 6800/min a maximální točivý moment 410 N.m. Ve spojení se závodní šestirychlostní sekvenčně řazenou převodovkou umožňuje zrychlení z 0 na 100 km/h za pouhých 4,5 s a dosažení nejvyšší rychlosti 260 km/h.

Cupra Leon Competición má přední nápravu typu McPherson a zadní víceprvkovou, v obou případech s kompletně nastavitelnou geometrií. Příčné zkrutné stabilizátory vpředu a vzadu jsou rovněž nastavitelné.

Cupra Leon Competición se na konci roku 2019 stala prvním závodním cestovním vozem, který je možné rezervovat prostřednictvím systému předběžných objednávek na internetu. Exkluzivní předávání takto objednaných závodních vozů v sídle značky Cupra bude zahájeno v dubnu.

cupra leon compet
Cupra Leon Competición
Spalovací motor: 2,0 TFSI
Počet válců/ventilů: čtyři válce/16 ventilů
Zdvihový objem: 1984 cm3
Převodovka: šestirychlostní sekvenční Hewland
Max. výkon: 250 kW (340 k)
Max. točivý moment: 410 N.m
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 4,5 s
Nejvyšší rychlost: 260 km/h

 

cupra leon compet

 

Zdroj: AUTONOVINY.cz, Foto: cupra

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama