Po čtvrt století přichází modernizace |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Okruh v Melbourne, na němž se pořádá VC Austrálie, se používá v nezměněné podobě již od roku 1996. Proto nastal čas k jeho modernizaci. Promotérská organizace AGPC k tomu přistoupí již napřesrok. V první etapě, tedy v letech 2021 a 2022, půjde v Albert Parku o pokládku nového povrchu dráhy. Součástí projektu jsou však i případné úpravy kurzu. V centru pozornosti stojí především dvojice rychlých zatáček číslo 11 a 12, které by se měly přetvořit na pomalé s nutností prudkého brzdění. Cílem je samozřejmě zlepšit možnosti předjíždění. Limitujícím faktorem je blízkost vodní plochy „S vedením formule 1 vedeme dialog o tom, jak trať dále vyvíjet. Jde o to, aby změny, které v průběhu desetiletí na monopostech nastaly, našly odraz i v našem autodromu,“ prohlásil šéf AGPC Andrew Westacott. „Nemůžeme ale zásadně měnit charakter lokality. V sousedství se nachází jezero se sportovními hřišti a rekreačními zónami. Také nelze prostě začít stavět na zelené louce tam, kde by nám to vyhovovalo. Rozhodně neplánujeme tak gigantickou přestavbu jako v Zandvoortu, to mohu slíbit. Chceme si spíše všímat takových věcí, jakými jsou maximální rychlost v boxové uličce, šířka vozovky nebo odolnost asfaltu vůči otěru.“ Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama