clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Francouzská naděje se jmenuje Ocon

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 28.3.2020, 00:55

počet komentářů: 0


Jméno Francka Montagnyho může být fanouškům formule 1 povědomé zejména z roku 2006. Tehdy Francouz absolvoval sedm velkých cen v barvách stáje Super Aguri. Na scéně F1 ale účinkoval rovněž v roli testovacího jezdce u stájí Renault (2004-2005), Jordan (2005) a Toyota (2007).

Serveru FORMULE.cz nyní poskytl exkluzivní rozhovor.

Od vašeho účinkování ve formuli 1 uplynulo již pár let. Jak na něj vzpomínáte?

Upřímně mi připadá, že už to je dávno. Svět formule 1 se velmi rychle mění. Účinkoval jsem v různých týmech a mám nádherné vzpomínky. Raději ale vzpomínám spíše na testování než na závodění. Byl jsem totiž součástí týmu Renault, když vyhrál šampionát. Jenom příležitost se s těmito vozy projet ale byla ohromná.

Kontakt s F1 jste ale neztratil ani v roce 2007, kdy jste se přesunul do role testmana Toyoty. Naskytla se poté nějaká další nabídka usednout do závodní sedačky týmu F1?

Nenaskytla. Objevila se pouze další možnost stát se třetím pilotem. Já jsem se ale rozhodl přesunout do USA, neboť mi scházelo závodění a tehdejší nová pravidla ve formuli 1 navíc testovacím jezdcům nedávala mnoho příležitostí pro svezení. Řekl jsem si tedy, že je čas na změnu.

Co očekáváte od letošní sezony formule 1? Bude pokračovat nadvláda Lewise Hamiltona, nebo titul získá někdo jiný? A jak velký vliv bude mít podle vás na letošní ročník koronavirová pandemie?

No tedy, to je otázka skutečně za milion dolarů. Doufám, že se vozy F1 brzy znovu objeví na závodní dráze. Do té doby bychom ale všichni měli opatrovat své rodiny tím, že se budeme modlit a zůstaneme doma. Každopádně si myslím, že Hamilton má nakročeno k překonání všech rekordů.

Francie letos bude mít ve startovní listině tři závodníky – Pierra Gaslyho, Romaina Grosjeana a navrátilce Estebana Ocona. Co od nich očekáváte?

Pierra jsem si oblíbil. Na svou práci se hodně soustředí, zvláště od doby, kdy byl přeřazen zpět do Toro Rosso. Sezona 2019 pro něj byla tak trochu jako na houpačce, na jejím konci ale bezpochyby získal zpět ztracenou sebedůvěru. Věřím, že v budoucnu má šanci vrátit se zpět do Red Bullu a pokud se tak nestane, myslím, že se určitě může přesunout do nějakého jiného většího týmu.

Romain je velice zkušený jezdec. Nejsem si ale jistý, zda-li má ten správný vůz pro boj o nejvyšší příčky. Z mého úhlu pohledu se navíc nachází v ohrožení, neboť dělá mnoho chyb a neukazuje týmu svůj pokrok správným způsobem. Doufám tedy, že letošní sezona pro něj bude mnohem lepší než loňská.

Myslím si ovšem, že největší francouzskou naději představuje pro letošek Ocon. Nový vůz Renaultu vypadá na trati dobře a Esteban je navíc velmi hladový. Je to bojovník a letos dostává příležitost zazářit. Nebude to snadné, nicméně roky, které strávil u Mercedesu a během nichž se učil od Hamiltona, by mu měly pomoci uspět.

Od Estebana Ocona očekává letos Montagny silný rok. Foto: Renault

Během své kariéry jste mimo jiné dosáhl také několika dobrých výsledků v závodě 24 hodin Le Mans. Můžete toto klání porovnat s dalším významným motoristickým podnikem, VC Monaka, kterou jste během svého účinkování ve F1 absolvoval také?

To je velice obtížná otázka, jelikož v Le Mans jsem závodil pro přední tým (Peugeot – pozn. red.) a ve VC Monaka naopak pro jednu z nejmenších stájí. Monte Carlo je zkrátka sen. A dokud zde neusednete za volant, nedovedete si představit, jak rychle se zde jezdí. Co se týče Le Mans, závodění tam jsem opravdu miloval. Filozofie tohoto závodu je od VC Monaka odlišná. Auto sdílíte s dalšími dvěma jezdci a je to opravdu náročné. Když ale dojedete na pódium, jedná se o nádherný pocit.

Spolu s VC Monaka a 24 hodin Le Mans patří mezi trojici nejslavnějších závodů také 500 mil Indianapolisu. Nemrzí vás, že jste se neobjevil také v tomto závodě? V IndyCar jste nastoupil celkem do tří závodů…

Vůbec ne. Na oválu jsem testoval pouze v Kentucky s týmem Andretti a na účast v Indy 500 jsem nebyl připraven. Myslím si, že před startem v takovém závodě potřebujete absolvovat mnoho jiných oválových závodů, abyste byli připraveni.

Na konci vaší kariéry jste se objevil i ve formuli E, kde jste zasáhl do jejího premiérového ročníku 2014/2015. Vaše účinkování v této sérii a vlastně i kariéru ale zastavil již po druhém závodě pozitivní test na kokain. Jak na tuto nepříjemnou událost vzpomínáte?

Udělal jsem chybu a ještě předtím, než test vyšel pozitivně, jsem se přiznal. Takový je život. Nijak zvlášť toho nelituji, protože co se stalo, již nemohu změnit. Soustředím se tedy na budoucnost.

Jak vypadá váš život dnes? A zvažujete, že byste se ještě někdy vrátil k závodění?

Pracuji pro televizi Canal+, a to ve velmi dobrém kolektivu. Tvoří jej Jacques Villeneuve, Jean Alesi, Paul Belmondo, Julien Fébreau, Thomas Senacal nebo Laurent Dupin. Všichni to jsou nadšenci do F1 a jsme na každém závodě. Dnes tedy mohu říci, že jsem rád, jakým způsobem se má situace otočila. Závodní dráha mi ale občas chybí.

zdroj: FORMULE.cz

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama