clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Pekařův suverénní vstup do sezony

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 8.7.2020, 04:00

počet komentářů: 0


Na okruhu v polské Poznani odstartoval o víkendu nový ročník šampionátu Renault Clio Cup Central Europe. V něm bude letos znovu účinkovat český závodník Tomáš Pekař. Mělnickému rodákovi se na této scéně podařilo v letech 2017 a 2019 vybojovat titul a letos tak bude usilovat již o třetí primát. Během prvního závodního víkendu sezony 2020 ukázal, že to s útokem na další celkové prvenství myslí vážně. Byl totiž k nezastavení.

Pekařovo tažení odstartovalo již v pátek, kdy ovládl oba volné tréninky. Z čela jej soupeři nedokázali sesadit ani v sobotu. Během ní nejprve vyhrál kvalifikaci a poté si po startu z čelní příčky dojel pro triumf také v prvním závodě. Na nejvyšší stupeň pak vystoupil také po nedělním druhém víkendovém klání, do kterého znovu startoval z první pozice. V tomto případě se jezdci na roštu seřadili podle svých druhých nejlepších časů z kvalifikace. A aby toho nebylo málo, zaznamenal v obou závodech rovněž nejrychlejší kolo.

Tomáš Pekař do nové sezony Renault Clio Cupu Central Europe lépe vstoupit nemohl. Foto: Renault Clio Cup Central Europe

 Nebyl to ale pouze Tomáš Pekař, díky komu se stáj Carpek Service v Polsku pohybovala v čele. Dařilo se totiž i dalšímu jezdci tohoto týmu Filipu Sandströmovi. Švéd při své premiéře v šampionátu dorazil do cíle obou závodů na druhém místě. Zatímco v prvním případě se ke stříbru propracoval z páté pozice, v tom druhém ze čtvrtého.

Na bronzové příčce se vystřídali Nizozemec Melvin de Groot a Niklas Mackschin z Německa. Ani jednou se mezi nejlepší tři nedostal Sebastiaan Bleekemolen, který si roku 2018 dojel v této sérii pro celkové prvenství a loni představoval pro Pekaře největší hrozbu v boji o titul. V prvním závodě dojel po startu ze sedmého místa jako pátý. Ve druhé jízdě se posunul z páté pozice na čtvrtou.

Smolný víkend zažil třetí jezdec Carpek Service Jonas Karklys. Litevec vstupoval do obou závodů s nadějí na pódiový výsledek. Do první jízdy se totiž kvalifikoval jako druhý a do závěrečného závodu vyrážel ze třetí příčky. Ani jednou ale svou výchozí pozici v umístění na stupních vítězů neproměnil. V prvním závodě byl mimo jiné kvůli penalizaci za ulitý start klasifikován jako desátý a ve druhé jízdě dorazil do cíle na pátém místě. Během nedělní bitvy přitom ještě v nájezdu do posledního kola figuroval na druhé pozici. Poté ale byl nucen zpomalit, neboť mu docházelo palivo.

Jonas Karklys v Polsku štěstí neměl... Foto: Renault Clio Cup Central Europe

Druhé dějství letošního ročníku Renault Clio Cupu Central Europe se odehraje již během nadcházejícího víkendu na německém Lausitzringu. V pátek se uskuteční volné tréninky (první začne v 11.20 hodin, druhý ve 14.20 hodin) a kvalifikace (16.05 hodin). První závodní jízda je na programu v sobotu od 9.35 hodin a druhá ve stejný den od 14 hodin.

Výsledky prvního závodu: 1. Tomáš Pekař (Česká republika, Carpek Service), 2. Filip Sandström (Švédsko, Carpek Service) +13,233, 3. Melvin de Groot (Nizozemsko, Team Bleekemolen) +13,951… 10. Jonas Karklys (Litva, Carpek Service) +24,929.

Výsledky druhého závodu: 1. Tomáš Pekař (Česká republika, Carpek Service), 2. Filip Sandström (Švédsko, Carpek Service) +5,344, 3. Niklas Mackschin (Německo, Eastside Racing) +7,539… 5. Jonas Karklys (Litva, Carpek Service) +14,687.

Průběžné pořadí jezdců: 1. Tomáš Pekař (Česká republika, Carpek Service) 66, 2. Filip Sandström (Švédsko, Carpek Service) 48, 3. Niklas Mackschin (Německo, Eastside Racing) 37… 7. Jonas Karklys (Litva, Carpek Service) 27.

Průběžné pořadí týmů: 1. Carpek Service 57, 2. Team Bleekemolen 36, 3. BM Racing 22.

zdroj: FORMULE.cz

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama