Mercedesy lehce postrašil Verstappen |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nic nového pod palčivým katalánským sluníčkem. Mercedesy znovu na jedno kolo nedostižné, tentokrát měl nos vpředu Hamilton. Za nimi Verstappen, ovšem v závodním rytmu skutečně nepatrně. Také Grosjean dokázal, že předchozí výsledek nebyl náhodou. Zázračné zmrtvýchvstání nebo toliko extrémně málo paliva v nádrži? Uhodil pořádný pařák s teplotou šplhající k jednatřiceti stupňům. Asfalt žhnul dokonce padesáti stupni. Oproti dopoledni se zvedl vítr. Na rozpálenou trať se dlouho nikomu nechtělo. Nakonec nejvíce odvahy prokázal Norris. Jeho úkolem bylo sbírat data o bočním obtékání vzduchu, k čemuž byl jeho vůz opatřen speciálním zbarvením. Při té příležitosti dosáhl rovněž referenčního času 1:19,26. Ocon ohlásil, že při brzdění táhne jeho vůz doprava. Favorité si jako obvykle dávali načas. Potom zásadně změnili situaci. Hamilton na středních pneumatikách zajel 1:17,97, Bottas 1:18,59, Ricciardo 1.19,02 a Leclerc 1:19,05. S výjimkou Fina všichni použili střední gumy. Jako vůbec poslední nastoupil do práce Verstappen a hned se posunul s 1:18,37 na druhou pozici. Romain Grosjean sice trénink nedokončil, jinak byl ale největším pátečním překvapením. Foto: Haas Bottas byl tázán, zda hodlá pokračovat na tvrdých gumách. Odpověď zněla, že mají skutečně mizernou přilnavost, takže je rád vymění za jiné. Latifi se na výjezdu z protilehlé rovinky neudržel na dráze, úniková zóna je v této pasáži ale naštěstí vyasfaltovaná, takže vyvázl bez pohromy. Do simulace kvalifikace vstoupil Bottas výkonem 1:17,17. Sainz se dostal na 1:18,21 a Pérez na 1:18,29. Hamilton se ocitl s Bottasem ve stejném ostrém kole, byl však znatelně úspěšnější – 1:16,88. Znovu překvapil Grosjean, u jehož jména se časomíra zastavila na 1:18,13. Ferrari zase jednou spadlo do průměru, Leclerc ani Vettel se zpočátku nedostali pod 1:19. Zatímco exmistr světa ani v dalším průběhu valného zlepšení nedosáhl, propracoval se Monačan alespoň na pátou příčku (1:18,14). Grosjeana předstihl Ricciardo (1:17,86) a před oba vzápětí šel Verstappen (1:17,70). Pozorovatelé si všimli, že po každém rychlém kole jezdci chladí pneumatiky a doslova se plouží po okruhu. Těm, kterým usilují o čas, tak asi pořádně hrají na nervy. A což teprve, až půjde zítra odpoledne v první části kvalifikace do tuhého… Ocona trápila nestabilní záď jeho renaultu. Hamilton žádal o kontrolu obutí, protože přejel několik kamenů. Také oni nicméně přešli do režimu dlouhých úseků. Také Renault vstoupil do VC Španělska nadějně. Foto: Renault Hned na jeho začátku přestaly v Räikkönenově monopostu řádně fungovat brzdy. Zkušený mazák ovšem auto v pořádku dovezl k mechanikům. Verstappen si nechal do sluchátek posílat informace o časech Mercedesu. Radost z nich nemohl mít, protože nestíhal, byť ne o moc. Převaha černých šípů se jevila markantní zejména ve třetím sektoru. Vettel na Leclerka ztrácel v průměru na kolo tři desetiny. Nepřestával udivovat Grosjean, protože držel bez problému krok s Leclerkem a Sainzem. Repertoár nadávek ve F1 obohatil Kvjat, když nazval Latifiho zkurv….. klaunem. Dospěl totiž k názoru, že Kanaďan se mu plete do cesty více, než by bylo zdrávo. Hrdinu dne Grosjeana nakonec potkala smůla, když přišel kompletně o výkon motoru. V závěru se Verstappen už víceméně vyrovnal Hamiltonovi a Bottasovi, což nejen u fanoušků nizozemské superstar vyvolalo naději na zajímavý závod. Uvidíme, do jaké míry oprávněnou.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama