Rychlý pátek letos v Indianapolisu skutečně dostál svému jménu. IndyCar před posledním tréninkem před kvalifikací zvýšila výkon turba ve vozech, a to na rekordní úroveň. Chce tak kompenzovat aerodynamický odpor způsobený aeroscreenem.
Vozy ovšem „naboostovala“ skutečně výrazně – Andretti zajel nejrychlejší kolo od roku 1996, kdy naposledy padl rekord okruhu. S nástupem IRL skončila honba za rychlostí, byť IndyCar se v posledních letech netajila tím, že chce, aby jezdci začali Luyendykův rekord ohrožovat.
Oficiální rekord okruhu má hodnotu 37,895. V Indianapolisu je ale výkon vyjadřován primárně průměrnou rychlostí na kolo v mílích za hodinu. Arie Luyendyk se před čtvrt stoletím po Staré cihelně proháněl průměrnou rychlost 237,498 mil/h, tedy 382,182 km/h.
Andretti se k Luyendykově rychlosti teď přiblížil jako žádný jiný pilot od roku 1996 – zajel kolo průměrnou rychlostí 233,49 mil/h, tedy 375,767 km/h. Samozřejmě, zatímco Luyendyk svého výkonu dosáhl v kvalifikaci, tedy na prázdné dráze, Andretti mohl využít aerodynamického pytle za jiným vozem. Takže i kdyby Luyendyka překonal, držitelem rekordu dráhy by se nestal.
236293
Tým McLaren byl na okruhu do půl druhé, Alonsův vůz se ale podařilo opravit
Piloti využívali tréninku nejen k otestování, jak se vůz chová v aerodynamickém pytli, ale také ke kvalifikačním simulacím, kdy zajížděli čtyři letmá kola. Nejlepší výkon bez pomoci před ním jedoucího vozu zapsal Hunter-Reay – 232,124 mil/h. Další nejlepší výkony patřily Dixonovi, Rossimu, Andrettimu, Ericssonovi, Hinchcliffeovi a Veacheovi. Andretti měl tak v první sedmičce hned pět pilotů a to ještě osmý skončil Jack Harvey. Týmu Meyer Shank Racing poskytuje Andretti technickou podporu.
V tréninku se vůbec nedařilo chevroletům. A to ani při srovnání časů zajetých bez využití aerodynamického pytle. Na vině jsou hlavně problémy týmu Penske s ovládáním vozů, které trápí většinu jezdců této stáje. Úřadující šampion Newgarden přiznal, že dostat se mezi devět nejrychlejších, kteří pak v neděli změří síly v boji o pole position, bude boj.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar
p.
jezdec
tým
motor
čas
odstup
kol
1.
Marco Andretti
Andretti Herta Autosport
Honda
38,5454
43
2.
Conor Daly
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
38,7368
+0.192
44
3.
Scott Dixon
Chip Ganassi Racing
Honda
38,7446
+0.200
30
4.
Ryan Hunter-Reay
Andretti Autosport
Honda
38,7723
+0.227
34
5.
Spencer Pigot
Rahal Letterman Lanigan
Honda
38,7737
+0.229
35
6.
Álex Palou
Dale Coyne Racing
Honda
38,7949
+0.250
17
7.
James Hinchcliffe
Andretti Autosport
Honda
38,7987
+0.254
30
8.
Takuma Sató
Rahal Letterman Lanigan
Honda
38,8132
+0.268
53
9.
Alexander Rossi
Andretti Autosport
Honda
38,8167
+0.272
60
10.
Marcus Ericsson
Chip Ganassi Racing
Honda
38,8327
+0.288
22
11.
Will Power
Team Penske
Chevrolet
38,8592
+0.314
27
12.
Jack Harvey
Meyer Shank Racing
Honda
38,8601
+0.315
47
13.
Colton Herta
Andretti Harding Steinbrenner
Honda
38,8610
+0.316
56
14.
Graham Rahal
Rahal Letterman Lanigan
Honda
38,9208
+0.376
56
15.
Zach Veach
Andretti Autosport
Honda
38,9290
+0.384
46
16.
Charlie Kimball
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
38,9845
+0.440
29
17.
Josef Newgarden
Team Penske
Chevrolet
39,0315
+0.487
32
18.
Patricio O´Ward
Arrow McLaren SP
Chevrolet
39,0318
+0.487
43
19.
Oliver Askew
Arrow McLaren SP
Chevrolet
39,0443
+0.499
35
20.
Felix Rosenqvist
Chip Ganassi Racing
Honda
39,0571
+0.512
35
21.
Rinus VeeKay
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
39,0742
+0.529
27
22.
Simon Pagenaud
Team Penske
Chevrolet
39,0983
+0.553
28
23.
Santino Ferrucci
Dale Coyne Racing
Honda
39,1043
+0.559
43
24.
Tony Kanaan
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
39,1396
+0.595
31
25.
Fernando Alonso
Arrow McLaren SP
Chevrolet
39,1666
+0.622
52
26.
James Davison
Dale Coyne Racing
Honda
39,1703
+0.625
37
27.
Ed Carpenter
Ed Carpenter Racing
Chevrolet
39,2050
+0.660
44
28.
Dalton Kellett
A.J.Foyt Enterprises
Chevrolet
39,2844
+0.739
40
29.
Helio Castroneves
Team Penske
Chevrolet
39,3957
+0.851
32
30.
JR Hildebrand
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
39,4261
+0.881
34
31.
Sage Karam
Dreyer & Reinbold Racing
Chevrolet
39,4413
+0.896
37
32.
Max Chilton
Carlin Racing
Chevrolet
39,5413
+0.996
62
33.
Ben Hanley
DragonSpeed
Chevrolet
40,5248
+1.980
79
Zdroj: Originální materiál redakce, úvodní foto: IndyCar
Reklama
Komentáře ke článku
K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.