clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Sobotní bláznivé odpoledne patřilo Macušitovi

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 15.8.2020, 18:40

počet komentářů: 0


V páteční kvalifikaci se dařilo aspirantům na titul. První místo si pro start sobotního klání vyjel Ilott, který díky čtyřem bonusovým bodům mohl navýšit svůj náskok v čele šampionátu na 23 bodů.
 
Po třech kvalifikačních umístěních mimo nejlepší desítku v řadě zažil vydařený boj proti časomíře rovněž Švarcman, který si vyjel druhé místo. Třetí startoval Žou, čtvrtý Drugovich, pátý Schumacher, šestý Cunoda, sedmý Aitken, osmý Ticktum, devátý Mazepin a desátý Delétraz.
 
Nejlepší kvalifikaci roku zažil v pátek Markelov. Ruský jezdec stáje BWT HWA Racelab, který z předchozích letošních závodů nevytěžil jediný bod a jen vzdáleně připomínal vicemistra z roku 2017, stál na roštu pouze jedno místo za bodovanými pozicemi, tedy na 11. příčce.
 
Nelehké odpoledne čekalo v sobotu Lundgaarda. Druhý muž průběžného pořadí ve službách stáje ART Grand Prix se totiž v kvalifikaci zmohl pouze na 14. čas.
 
Ilottovi se odjezd z roštu příliš nepovedl. Toho se snažil využít jak Švarcman, tak druhý pilot Premy Schumacher, který začínal až z páté příčky. V nájezdu do první zatáčky to bylo mezi touto trojicí velmi těsné, nicméně nakonec šel do vedení Švarcman. Ilott ubránil alespoň druhou příčku a Schumacher se zařadil na třetí místo.
Nejlépe vstoupil do závodu Robert Švarcman. Foto: Prema
Nezávodilo se ale příliš dlouho, neboť se na trať brzy vydal zpomalovací vůz. Po jezdecké chybě skončil ve čtvrté zatáčce mimo trať Armstrong a odstoupil ze závodu.
 
Restart přišel ve třetím kole. Před ním vedl Švarcman před druhým Ilottem a třetím Schumacherem. Čtvrtý byl Žou, pátý Drugovich, šestý Aitken, sedmý Cunoda, osmý Ticktum, devátý Mazepin a nejlepší desítku uzavíral Piquet. Brazilec se v prvním kole posunul o sedm příček dopředu a sahal tak po prvním bodu ve F2. Vstup do závodu se nepodařil ani druhému pilotovi ART Grand Prix Lundgaardovi. Ten se v úvodních metrech propadl až na dvacáté místo.
 
Švarcman si v prvních metrech po obnovení závodního režimu pohlídal vedení. Druhý zůstal Ilott a třetí Schumacher.
 
Brzy se začalo bojovat o šestou příčku. Na Aitkena tlačil Cunoda. Dopředu se Japoncovi podařilo dostat v první zatáčce šestého kola. Ihned začal poodjíždět a Aitken se naopak musel bránit krajanu Ticktumovi.
 
Na šesté příčce se Cunoda dlouho neohřál. Na konci zmíněného okruhu se totiž vydal do boxů. Totéž učinili také Aitken s Delétrazem. U jezdce Camposu ovšem nešla výměna pneumatik hladce. Objevily se potíže s utažením levého předního kola a ztratil tak čas.
Jack Aitken nezažil ideální zastávku v boxech. Foto: Campos
 
V osmém kole jsme viděli další zastávky. Tentokrát přezouvali Piquet, Gelael, Ghiotto a Daruvala.
 
Mezitím se začala dramatizovat situace na čele. Stále vedl Švarcman, blízko ale byl nejen druhý Ilott, ale i třetí Schumacher se čtvrtým Žouem.
 
V první zatáčce osmého kola se Ilott odhodlal zaútočit a uspěl. Švarcmana navíc brzy začal stahovat i kolega Schumacher a na konci kola Rus stavěl. Do boxů zajeli i Žou a Samaia. V případě Žoua nešlo o vydařenou zastávku. Stejně jako u Aitkena byl problém s utažením kola, tentokrát ovšem pravého předního.
 
V devátém kole zamířil k mechanikům i Ilott. Na trať se vrátil jako desátý před Švarcmanem. Rus sice zprvu těžil z výhody zahřátých pneumatik a Ilotta stahoval, později ale pilot UNI-Virtuosi začal ujíždět.
 
Do čela se mezitím posunul Schumacher. Druhý jel Drugovich, třetí Mazepin, čtvrtý Ticktum, pátý Markelov, šestý Macušita, sedmý Alesi, osmý Lundgaard a devátý Sató. Ani jeden z nich ale dosud neměl splněnou povinnost zastávky v boxech.
Arťom Markelov byl jedním z těch, kteří se během zastávek podívali na přední příčky. Foto: BWT HWA Racelab
 
O Drugovichovi ale toto tvrzení brzy neplatilo. Brazilec stavěl na konci 12. kola a po návratu na dráhu mohl mít důvod k úsměvu. Posunul se totiž před Žoua.
 
Žou se s tímto stavem nehodlal smířit. Brzy jsme jej mohli sledovat, jak Drugoviche nahání. Mezitím stavěl Lundgaard.
 
Ilotta neopustila rychlost ani po návratu z boxů. Zaznamenal nejrychlejší kolo závodu a brzy se posunul před Satóa na šesté místo. Pilot Tridentu brzy podlehl i Švarcmanovi.
 
Ilott se Švarcmanem si brzy poradili i s Alesim. V té chvíli jeli na šesté, respektive sedmé příčce.
 
V čele stále zůstával Schumacher. Tam ale nezažíval pouze klidné chvíle. Na výjezdu z osmé zatáčky byl totiž blízko maléru. Dvěma koly se ocitl mimo trať a musel svůj monopost krotit. Toho pochopitelně využil Ilott a ukrajoval z jeho náskoku. Rozestup mezi nimi se v 17. kole pohyboval okolo 22 sekund.
 
Ilott mezitím ztratil nejrychlejší kolo závodu. To putovalo do rukou Drugoviche. Brazilec se brzy vypořádal se Satóem a jel osmý.
 
V 18. kole předjel Satóa i Žou a posunul se tak na deváté místo. Chvíli předtím zdolal Ilottův týmový kolega u UNI-Virtuosi rovněž Alesiho.
 
V čele se Schumacher začínal stále více trápit s pneumatikami. Druhému Mazepinovi se jeho náskok podařilo stáhnout pod pět sekund. Rozestup mezi Schumacherem a Ilottem, který se mezitím posunul na čtvrté místo před Macušitu a Markelova, činil na konci 22. kola již jen šest sekund.
 
Na začátku 23. kola již Ilott figuroval na třetím místě. Předjel svého krajana Ticktuma.
 
Dopředu se krátce předtím posunul i Švarcman. Ten zdolal krajana Markelova a povyskočil na šestou pozici.
 
Na konci 23. kola se Schumacher konečně odebral do boxů. V čele se na okamžik ocitl Mazepin, kterého ale téměř hned sesadil Ilott.
 
Bojovalo se ale i o třetí místo. Před Ticktuma se posunuli Macušita, Švarcman i Drugovich. Zanedlouho došlo k výměně pozic také mezi Švarcmanem a Drugovichem. Brazilec tak převzal virtuální druhé místo.
Dan Ticktum si v cíli připsal dva body za deváté místo. Foto: DAMS
 
Ve 25. kole podruhé vyjel na trať zpomalovací vůz. V desáté zatáčce totiž kolidovali Alesi s Gelaelem. Pro Francouze závod skončil. Gelael se po výměně předního přítlačného křídla na trať vrátil.
 
Neutralizace závodu se jezdci bez zastávky rozhodli využít k jejímu absolvování. Našli se ale i tací, kteří se rozhodli zastavit podruhé. Tak učinili Ilott, Švarcman, Žou, Piquet, Delétraz, Ghiotto, Nissany, Lundgaard a Samaia.
 
Pořadí se tím promíchalo. První místo převzal Drugovich. I on se ale přece jen rozhodl zastavit ještě jednou. Před restartem tak figuroval na prvním místě Cunoda. Pilot Carlinu měl ale nazuté starší pneumatiky. Druhý byl Ilott, třetí Macušita, čtvrtý Mazepin, pátý Švarcman, šestý Aitken, sedmý Schumacher, osmý Žou, devátý Drugovich a desátý Daruvala.
 
Ve 29. kole se opět začalo závodit. Ilott neprodleně zahájil snahu o pokoření Cunody.
 
Dopředu šel i Schumacher. Němec sesadil ze šestého místa Aitkena. Pilota Camposu vzápětí předjeli i Žou s Drugovichem.
 
V čele se Cunoda i nadále úspěšně bránil Ilottovi. Toho využili k přiblížení třetí Macušita se čtvrtým Mazepinem.
 
Ilott nepřestával tlačit ani ve 30. kole. Namísto posunu vpřed ale putoval za Macušitu na třetí místo. Brzy se navíc musel bránit i Mazepinovi. Toho sice za svými zády udržel, s oběma si ale poradil Švarcman.
 
Propadal se i Schumacher. Toho nejdříve předjel Žou a krátce nato i Drugovich.
 
Ve spodní části pole došlo ke kolizi mezi Nissanym a Samaiou. První jmenovaný následně zamířil do boxů s poškozeným předním přítlačným křídlem.
 
V čele probíhala bitva mezi dvěma Japonci - Cunodou a Macušitou. Pilot MP Motorsportu dokázal jezdce Carlinu pokořit. Vzápětí šel před Cunodu také Švarcman.
 
Brzy o sobě ale dal znovu vědět Nissany. Izraelec, který v pátek usedl do vozu Williamsu ve volném tréninku formule 1, havaroval krátce po své zastávce v boxech a postaral se o třetí výjezd zpomalovacího vozu.
 
Následně kamera ze záznamu odhalila, že ani jeho zastávka po střetu se Samaiou neproběhla hladce. Mechanici totiž původně přezuli na Nissanyho voze pneumatiky a až na poslední chvíli si všimli, že má poničené přední přítlačné křídlo.
 
Mezitím do hry vstoupil časový limit, který během pobytu zpomalovacího vozu na dráze vypršel. Závodníci tak stihli po restartu již jen jedno ostré kolo.
 
Poté, co zpomalovací vůz opustil trať, poodjel Macušita Švarcmanovi. Pilno měl ale opět třetí Cunoda. Ten se znovu musel bránit Ilottovi. Brit ale na něj ani tentokrát nevyzrál a navíc ztratil pozici ve prospěch Mazepina.
 
Rus ve službách Hitechu již byl ale ve svém snažení úspěšnější. Cunodu předjel v desáté zatáčce a byl to tak on, kdo dojel do cíle jako třetí.
 
Jako čtvrtý nakonec projel pod šachovnicovou vlajkou Žou, který udolal Cunodu v posledních metrech. Ilott dorazil do cíle jako šestý.
 
Bezprostředně po závodě se ještě trestalo. Mazepin obdržel pětisekundovou penalizaci a ze třetí příčky spadl až na nebodované 13. místo. Stejný trest potkal i Piqueta. Brazilec tak nakonec svůj první bod ve F2 za desátou pozici slavit nemohl. Spadl na 14. příčku.
Nikita Mazepin si nakonec pódiové umístění nepřipsal. Foto: Hitech Grand Prix
 
Macušita si dojel pro vítězství po startu až z 18. pozice. Jednalo se o jeho pátý triumf v této sérii. Naposledy slavil loni po sprintu v Monze. Kromě 25 bodů za vítězství se může radovat i ze dvou bonusových bodů za nejrychlejší kolo.
 
Na osmém místě dojel do cíle Ghiotto. Bude to tak Ital, kdo zítra vyrazí z prvního místa.

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula 2

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Nobuharu Macušita MP Motorsport Mecachrome 1:02:14,783 35 25+2
2. Robert Švarcman Prema Racing Mecachrome 1:02:16,382 35 18
3. Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 1:02:20,949 35 15
4. Juki Cunoda Carlin Mecachrome 1:02:22,579 35 12
5. Callum Ilott UNI Virtuosi Mecachrome 1:02:22,737 35 10+4
6. Mick Schumacher Prema Racing Mecachrome 1:02:23,254 35 8
7. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome 1:02:23,614 35 6
8. Luca Ghiotto Hitech Grand Prix Mecachrome 1:02:23,775 35 4
9. Dan Ticktum DAMS Mecachrome 1:02:24,221 35 2
10. Louis Delétraz Charouz Racing System Mecachrome 1:02:24,277 35 1
11. Christian Lundgaard ART Grand Prix Mecachrome 1:02:24,441 35 0
12. Arťom Markelov BWT HWA Racelab Mecachrome 1:02:25,335 35 0
13. Nikita Mazepin Hitech Grand Prix Mecachrome 1:02:25,444 35 0
14. Pedro Piquet Charouz Racing Systém Mecachrome 1:02:29,172 35 0
15. Marino Sató Trident Mecachrome 1:02:29,940 35 0
16. Guilherme Samaia Campos Racing Mecachrome 1:02:30,110 35 0
17. Jehan Daruvala Carlin Mecachrome 1:02:33,220 35 0
18. Jack Aitken Campos Racing Mecachrome - 34 0
19. Sean Gelael DAMS Mecachrome - 34 0
  Roy Nissany Trident Mecachrome -   0
  Giuliano Alesi BWT HWA Racelab Mecachrome -   0
  Marcus Armstrong ART Grand Prix Mecachrome -   0

Pořadí šampionátu F2 - 2020

p. Jezdec
1. Callum Ilott 120 27 - 10 6 8 12 10 - 29 4 14                      
2. Robert Švarcman 105 12 6 8 17 - - 12 14 18 - 18                      
3. Christian Lundgaard 85 15 8 25 - 25 8 - - 4 - -                      
4. Juki Cunoda 83 - - - 1 20 6 25 6 12 1 12                      
5. Guanyu Žou 76 - 2 12 - 15 10 2 - 6 14 15                      
6. Mick Schumacher 72 6 12 - - 6 4 8 10 10 8 8                      
7. Louis Delétraz 63 - - 24 - - - 15 - 8 15 1                      
8. Nikita Mazepin 61 4 - 15 8 1 3 20 - 4 6 -                      
9. Daniel Ticktum 61 10 10 4 12 2 - 4 15 - 2 2                      
10. Felipe Drugovich 52 4 17 - - 10 - 10 4 1 - 6                      
11. Nobuharu Macušita 45 - - - - 8 2 - 8 - - 27                      
12. Luca Ghiotto 37 - 1 2 4 - - - 1 15 10 4                      
13. Jack Aitken 34 18 - 6 10 - - - - - - -                      
14. Jehan Daruvala 27 - - - - 12 15 - - - - -                      
15. Marcus Armstrong 9 2 4 - - - - 1 2 - - -                      
16. Giuliano Alesi 8 8 - - - - - - - - - -                      
17. Sean Gelael 3 - - 1 2 - - - - - - -                      
18. Roy Nissany 1 1 - - - - - - - - - -                      
19. Guilherme Samaia - - - - - - - - - - - -                      
20. Pedro Piquet - - - - - - - - - - - -                      
21. Arťom Markelov - - - - - - - - - - - -                      
22. Marino Sató - - - - - - - - - - - -                      

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama