clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

O´Ward sahal po prvním vítězství, ale slaví Newgarden

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 31.8.2020, 04:20

počet komentářů: 0


Mexičan O´Ward byl opět blízko svému prémiovému vítězství v IndyCar, ale místo toho letos podruhé slaví úřadující šampion Newgarden. Ten překonal mladého rivala při posledních pit stopech. Vítěz prvního závodu a lídr šampionátu Dixon dojel na pátém místě. Z pole position startující Sató způsobil v závěru výjezd zpomalovacího vozu, i s autem poškozeným nárazem do zdi se ale udržel na trati a dokončil závod jako devátý.

Start závodu byl kvůli likvidaci olejové skvrny zhruba o půl hodiny odložen. Po startu Sató udržel vedení před Newgardenem. Zajímavé souboje předváděli piloti o 10. a 12. místo, o která se bili Ferruci a Hunter-Reay, respektive VeeKay a Daly. Sató získal v čele zhruba vteřinový náskok na Newgardena, Power pak ztrácel další vteřinu a půl. Problémy měl opět třetí vůz týmu Penske, který řídil Francouz Pagenaud.

Kolem 30. kola se Sató dotáhl za nejpomalejší piloty. Za ním se sjeli Newgarden a Power a ve 36. kole vítěz pole position pro sobotní závod úřadujícího šampiona překonal.

Z čela zamířil ve 47. kole do boxů první O´Ward. V dalším kole zastavili Newgarden a Dixon, Power ještě o kolo později. U mechaniků se pořadí proházelo. O´Ward se dostal před Dixona i oba piloty týmu Penske. Mezi ně se vmísil ještě VeeKay, který zastavil už ve 41. kole. Naopak Sató vydržel na trati až do 59. kola. To se mu ale nevyplatilo, protože se od mechaniků vrátil až jako osmý se ztrátou 5,7 vteřiny na nyní vedoucího O´Warda.

Start se tentokrát obešel bez potíží. Foto: IndyCar

Ten vedl celý druhý stint, byť v závěru udržoval jen těsné vedení před Powerem, kterého následovali VeeKay, Newgarden, Dixon a Herta. VeeKay byl v 95. kole opět prvním u mechaniků. O´Ward zastavil v dalším kole, následoval Dixon, pak Power a ve 102. kole Newgarden.

Teď se do čela této skupinky posunul Power, za ním byli O´Ward, Newgarden a VeeKay. Na trati před nimi ale ještě byla skupina jezdců v čele se Satóem, kteří čekali na druhý pit stop. Ten pro Japonce přišel ve 110. kole, ještě o tři kola později zastavil Herta. Sató se tentokrát vrátil od mechaniků před Dixonem, ale nejvíce na tom vydělal Herta, který u mechaniků porazil Satóa i Dixona a pokračoval jako pátý.

Poslední kolo zastávek v boxech přineslo dramatický souboj při výjezdu od mechaniků mezi O´Wardem a Newgardenem, který vyzněl lépe pro obhájce titulu. Další dobrou zprávou pro Newgardena bylo, že se v dalším kole při nájezdu do boxů zasekl Power za Carpenterem. Na trať se vrátil až za dvojicí Newgarden – O´Ward a ještě trčící za jezdcem o kolo zpět. Kvůli tomu mu v podstatě okamžitě Newgarden a O´Ward ujeli.

Po posledních zastávkách měl Newgarden půl vteřiny za zády O´Warda. Power ztrácel přes čtyři vteřiny, za ním byli Herta, VeeKay, Dixon a Sató. Power v rádiu neskrýval svou frustraci z toho, jak mu tým pit stop načasoval. 

Tony Kanaan se zřejmě v St. Louis rozloučil s bohatou kariérou. Foto: IndyCar

Herta se ve 164. kole dostal do potíží a propadl se až za Dixona. Přesto byl úspěch, že vůbec udržel smýkající se vůz na trati. Moc mu při tom nepomohl agresivní VeeKay, na něhož si následně historicky nejmladší vítěz závodu IndyCar stěžoval.

Newgarden si v čele udržoval náskok před O´Wardem, až se dvojice přiblížila k tandemu na chvostu pole. Šlo o dvojici Rossi – Pagenaud, která navíc dojížděla další ještě pomalejší piloty. Šest kol před koncem mezi nimi došlo ke kontaktu. Pagenaud se propadl a zpomalil Powera, který musel záhy čelit tlaku VeeKaye, a také Dixona, kterého ohrožoval Herta.

Soubojům ale vystavil stopku Sató, když se dostal příliš blízko ke zdi a lehce do ní vrazil. Na trať zamířil zpomalovací vůz. Japonec zůstal na trati doufaje, že už bude závod dojet pod žlutými vlajkami, což mu umožní jej dokončit na 9. místě i s poškozeným zavěšením. To se mu podařilo.

Newgarden stáhl díky vítězství o 20 bodů náskok Dixona v čele šampionátu. Novozélanďan se ale stále těší velkému odstupu od zbytku pole.

Sezona bude zřejmě pokračovat v polovině září v Ohiu, kde byly závody kvůli pandemii na začátku srpna odloženy. Na roštu není úspěšnějšího pilota na okruhu Mid-Ohio Sports Car Course, než je právě Dixon. Závod na této trati vyhrál celkem šestkrát.

p. jezdec tým motor čas/odstup kol body
1. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 1:32:15,2431 200 50+1
2. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet + 1,4356 200 40+1
3. Will Power Team Penske Chevrolet + 1,3580 200 35+1
4. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet + 4,4369 200 32
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda + 6,2173 200 30
6. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda + 7,0022 200 28+1
7. Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing Honda + 9,6894 200 26
8. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet + 9,9199 200 24
9. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 10,8130 200 22+4
10. Santino Ferrucci Dale Coyne Racing Honda + 15,6741 200 20
11. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 16,6569 200 19
12. Álex Palou Dale Coyne Racing Honda + 18,8580 200 18
13. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 20,0777 200 17
14. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 20,9892 200 16
15. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda - 1 kolo 199 15
16. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet - 1 kolo 199 14
17. Oliver Askew Arrow McLaren SP Chevrolet - 1 kolo 199 13
18. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 199 12
19. Tony Kanaan A.J.Foyt Enterprises Chevrolet - 1 kolo 199 11
20. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda - 2 kola 198 10
21. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet - 3 kola 197 9
22. Zach Veach Andretti Autosport Honda - 4 kola 196 8
23. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda - 10 kol 190 7

 

Pořadí IndyCar Series - 2020

p. Jezdec vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka vlajka
1. Scott Dixon 416 53 51 51 18 40 31 91 51 30          
2. Josef Newgarden 320 37 27 20 22 31 54 60 18 51          
3. Patricio O´Ward 297 18 24 24 44 33 19 56 38 41          
4. Takuma Sató 274 3 20 22 24 21 9 108 41 26          
5. Colton Herta 251 26 32 30 31 11 11 49 32 29          
6. Simon Pagenaud 237 40 35 18 17 53 32 17 11 14          
7. Graham Rahal 236 13 41 27 7 18 36 72 12 10          
8. Will Power 226 17 14 41 20 9 41 33 15 36          
9. Santino Ferrucci 216 9 22 28 28 17 12 65 15 20          
10. Felix Rosenqvist 208 10 15 12 51 17 15 37 25 26          
11. R. Hunter-Reay 194 24 17 32 8 14 9 45 26 19          
12. Marcus Ericsson 184 11 29 21 32 22 22 10 30 7          
13. Jack Harvey 181 14 14 8 13 26 26 44 19 17          
14. Rinus VeeKay 181 8 30 16 17 11 13 26 28 32          
15. Conor Daly 165 28 18 9 12 26 18 10 20 24          
16. Álex Palou 160 7 11 35 26 19 16 13 15 18          
17. Oliver Askew 155 22 5 15 9 35 29 11 16 13          
18. Alexander Rossi 154 15 5 11 35 28 24 12 8 16          
19. Charlie Kimball 150 19 12 19 20 13 14 24 17 12          
20. Zach Veach 143 33 17 14 14 7 10 31 9 8          
21. Marco Andretti 136 16 8 8 11 8 20 43 7 15          
22. Tony Kanaan 106 20 - - - 12 19 22 22 11          
23. James Hinchcliffe 88 12 19 - - - - 57 - -          
24. Ed Carpenter 81 30 - - - 15 7 10 10 9          
25. Max Chilton 65 - 11 13 15 - - 26 - -          
26. Danton Kellett 39 - 9 10 10 - - 10 - -          
27. Helio Castroneves 38 - - - - - - 38 - -          
28. JR Hildebrand 28 - - - - - - 28 - -          
29. Sage Karam 19 - 7 - - - - 12 - -          
30. Fernando Alonso 18 - - - - - - 18 - -          
31. Spencer Pigot 17 - 7 - - - - 10 - -          
32. Ben Hanley 14 - - - - - - 14 - -          
33. James Davison 10 - - - - - - 10 - -          

 

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama