Mercedes se obejde i bez párty hrátek |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Mercedesu zjevně zákaz takzvaného párty módu, uplatňovanému v klíčových momentech kvalifikace či závodu, nevadí. Ostatní převálcoval obvyklým způsobem, když Hamilton tentokrát předčil Bottase. Skutečně působivé výkony podává v Královském parku AlphaTauri a Ferrari uvidělo slabounké světlo na konci tunelu. V Monze začalo připalovat. Rtuť na teploměru se vyšplhala na 27 stupňů, asfalt žhnul 44 stupni. Vyplývalo z toho, že zahřátí pneumatik na provozní teplotu by přece jen nemuselo být tak obtížné. Ředitel velké ceny Michael Masi vydal mezi oběma tréninky upozornění, že nepřipustí v nájezdovém a dojezdovém kole pomalou nebo klikatou jízdu. V roli průkopníků se na okruh vydali oba haasy a Räikkönen. Ten rovněž zaknihoval referenční čas, 1:23,06 na středních gumách. Iceman se pochopitelně dlouho z vedení neradoval. Přeskočilo ho hned několik soupeřů, z nichž nejrychlejší byl Gasly (1:22,034) před Albonem (+0,29). Špička si dávala na čas, Hamilton, Bottas ani Verstappen neměli za sebou ještě ani instalační kolo. Grosjean, Räikkönen a Norris se na různých místech nevešli na dráhu, z trablů ovšem všichni vyvázli bez znatelných šrámů. AlphaTauri je zatím největším překvapením počínajícího víkendu. Foto: AlphaTauri Gasly postoupil na 1:21,57 a nadále odolával tlaku konkurentů, z nichž nejblíže teď byli Sainz (+0,32) a Stroll (+0,47). Důrazně o sobě dávali vědět rovněž Ocon a Ricciardo. Ferrari se usadila hluboko ve druhé desítce, což již nikoho neudivilo. Konečně jsme se dočkali i těžkých vah. Hamilton nezaváhal a Gaslyho deklasoval rozdílem třídy – 1:21,08 na středních pneumatikách. To Verstappen se dostával do tempa pozvolněji a na obhájce titulu mu chyběla téměř půlsekunda. Výše zmíněné Masiho varování si mnozí očividně příliš k srdci nevzali. Svědčí o tom i podrážděná Russellova reakce: „To je zlý sen. Brzy dojde k těžké nehodě!“ Nejdéle otálel v boxech Bottas. Z vlastního rychlého kola měl zřejmě smíšené pocity. Hamilton po zlepšení na 1:20,64 mu utíkal o tři desetiny, v jeho prospěch však hovořily použitá tvrdá směs i to, že se obešel bez „tahouna“. Ouverturu jsme měli za sebou a nastala napjatě očekávaná simulace kvalifikace. Co udělá zákaz změn motorového režimu s drtivou převahou Mercedesu, však ukázat příliš nemohla. Pořád šlo o zkoušku nanečisto, s jen napůl odhalenými kartami. Sainz i tak ihned dokázal, že senzace se nejspíše nedočkáme. Ač s nejrychlejším obutím, na duo trojcípé hvězdy se díval z hodně velké dálky (+0,66). Další borci vytvořili silniční zácpu v zatáčce Parabolica ve snaze dostat se do závětří jiného auta. Jen malé předznamenání to, co nás nejspíše čeká v sobotu, až půjde opravdu do tuhého. Mercedes se i v tomto chaosu orientoval nejlépe. Hamilton zajel 1:20,19, Bottas 1:20,45. Gasly nabral téměř sekundu, následovali Verstappen, Sainz, Kvjat, Stroll, Leclerc(!), Pérez a Ocon. Za očekáváním se nacházeli třináctý Albon a čtrnáctý Ricciardo (oba však přišli rozhodnutím sportovních komisařů o výborný čas). Leclerkovo deváté místo je za současné situace pro Ferrari velkým úspěchem. Foto: Ferrari Podivné hlášení dorazilo z Hamiltonova kokpitu těsně po začátku části, věnované zdolávání dlouhých úseků. Mistra světa při nácviku startu z neznámých příčin bolely prsty… Russell předváděl styl, hodící se spíše pro soutěžáka, a přicházel o jeden čas za druhým. Zdaleka ovšem nebyl sám. Na opotřebených měkkých gumách sázeli Hamilton a Bottas kola v průměru lehce nad 1:24, o sekundu rychleji než Gasly. Později přešel Hamilton na střední a Bottas na tvrdé pneumatiky, i nadále však kralovali. Nejvíce se jim přibližoval Verstappen. Ke všeobecnému překvapení udeřil na poslední chvíli na novém měkkém obutí Norris a postoupil na třetí místo! Gasly nemohl reagovat, i kdyby chtěl, protože stál v boxech. Mechanici se pokoušeli přivést k rozumu příliš neklidný zadek auta.
Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama