Bitvu plnou adrenalinu nejlépe zvládl Hughes |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
To byla zase jednou řežba! Stali jsme se svědky velkých pádů i vzestupů, mnoha skvělých předjížděcích manévrů, ale i chyb a konfliktů. Nakonec nejlépe udržel nervy na uzdě Hughes. Desáté místo ze sobotního klání posunulo na pole position Bělova, vedle něj se postavil Fittipaldi. Slibnou se jevila jedenáctá pozice českého zástupce Staňka. Ruský jezdec se podle očekávání na startu propadl za Zendeliho a Fittipaldiho. Pak se přes něj přehnali také Hughes a Lawson a bylo nepravděpodobné, že se ubrání těsně za ním se držícím Beckmannovi, Piastrimu a Pourchaireovi. Staněk klesl na třináctou příčku. Na špici celé druhé kolo odrážel Zendeli Fittipaldiho útoky. Za nimi číhali na příležitost Hughes a Lawson. Pourchaire se po výletu do kačírku ocitl až na osmnáctém místě a jeho naděje na solidní výsledek se zdánlivě rozplynuly. Ve čtvrtém kole se Piastri hladce posunul před Bělova. Sargeant, jenž po včerejším debaklu začínal z úplného chvostu, už jel čtrnáctý. Théo Pourchaire nehodil předčasně flintu do žita a vyplatilo se mu to. Foto: ART Znovu se ukázalo, že pro změny pořadí jsou v Monze klíčové průjezdy šikanami. V nich se Lawson dostal před Hughese a vzápětí Fittipaldi před Zendeliho. Brazilec se však z vedení dlouho neradoval, protože Zendelimu se s pomocí DRS povedla rychlá odveta. Sledovali jsme parádní bitvu, nejlepších deset se drželo v necelých pěti sekundách! To už se netýkalo Beckmanna, který s defektem zamířil do boxů. Fittipaldi se znovu prodral před Zendeliho, jenže i on „píchl“. Ze snu o senzačním vítězství nebylo rázem nic. Rovněž Zendeli výrazně zpomalil. Pole tak za sebou táhl Lawson před Hughesem, Vestim, Piastrim, Bělovem a Novalakem. Ani tak to nevydrželo dlouho, protože po kontaktu s Bělovem se vyboural Piastri a musel být aktivován režim virtuálního safety caru. Zpomalené záběry však ukázaly, že původcem celého maléru se stal Novalak. Každopádně to odskákali všichni tři. V čele kroužil nyní Hughes před Lawsonem, Vestim, vzpamatovavším se Zendelim, Viscaalem a Sargeantem(!). Počínaje jedenáctým kolem se zase závodilo. Rozestupy byly pořád titěrné. Hughes měl na Lawsona k dobru 0,9 sekundy, na Vestiho 1,4. Pourchaire nerezignoval a objevil se už na sedmém místě. Sargeant po zdolání Viscaala a hrubce Zendeliho měl najednou pódium na dohled. Hughes v závěru dokázal ujet divočícím soupeřům. To rozhodlo. Foto: FIA Formula 3 Hughes kousek poodjel, za ním to však vřelo. Na Lawsona se tlačili Vesti a hrdina dne Sargeant. Jenže příběh posledně jmenovaného postrádal happyend. V pasáži Ascari si „potykal“ s Vestim a při tom došlo k proříznutí pravé zadní gumy na jeho autě. Vesti s pošramoceným předním křídlem ještě chvíli pokračoval, ale posléze i on vzdal. Lawson si oddechl, zato na Zendeliho nastoupil Pourchaire. Se zdarem, takže po zpackaném začátku se Francouz postavil na stupně vítězů. Společnost mu na nich dělali Hughes a Lawson. A velkou radost mohli mít i naši fandové. Staněk projel cílem osmý a poprvé v šampionátu skóroval. Po závodě sportovní komisaři trestali a pořadí se ještě měnilo. Úprav doznala mimo jiné i podoba nejlepší trojice. K výslednému času původně druhého Lawsona totiž bylo přičteno deset sekund za vytlačení Zendeliho. Tato penalizace jej srazila ze druhé pozice až na sedmou. Z toho těžili zejména Pourchaire, který se posunul ze třetího místa na druhé, a také Smoljar. Rus povyskočil ze čtvrté příčky na třetí a připsal si svůj premiérový pódiový výsledek v šampionátu. Trest stihl také Viscaala. Pilot MP Motorsportu, který projel cílem jako jedenáctý, byl diskvalifikován. Jeden z členů jeho stáje totiž po dojezdu namontoval do monopostu volant bez souhlasu technického delegáta, čímž došlo k porušení pravidel parc fermé. Penalizace dále obdrželi Novalak, Piastri a Sargeant. Zatímco první jmenovaný zavinil podle komisařů incident s Bělovem a Piastrim, Piastri dostal trest za vytlačení Beckmanna a Sargeant zase za kolizi s Vestim. První dva jmenovaní hříšníci byli penalizováni deseti sekundami. V obou případech byl ale trest převeden do pětimístného trestu pro start úvodního víkendového závodu v Mugellu. I Sargeant se na roštu první jízdy nadcházejícího podniku propadne, konkrétně o tři místa.
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto:FIA Formula 3 Zdroj: FORMULE.cz Komentáře ke článku
|
Reklama