clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Největší průměrná rychlost padla v Chrámu rychlosti

vydal: Petr Dufek
zveřejněno: 6.9.2020, 11:00

počet komentářů: 0


Všichni jezdci z první desítky na startovním roštu odstartují do závodu na měkké směsi pneumatik. Jejich taktické možnosti by se proto neměly příliš lišit.

Teoreticky by měl být nejrychlejší strategií start na měkkých pneumatikách, přezutí zhruba po 24 kolech a poté dokončení závodu na střední směsi. Přesný opak může fungovat také. Další vhodnou variantou je po startu na měkké směsi po 22 kolech přezutí na tvrdou.

V případě startu na střední směsi se nabízí zastávka kolem 26. kola s přezutím na tvrdou směs. Jako vždy to může stejně dobře fungovat i opačně. Pokud by se někdo rozhodl pro dvě zastávky, pak by byly nejlepší volbou dva úseky po 16 kolech na měkké směsi a závěr na střední.

Trať v Monze, přezdívaná Chrám rychlosti, v sobotu potvrdila svou pověst. Čas Lewise Hamiltona překonal nejlepší výkon všech dob, který držel Kimi Räikkönen z roku 2018. Dosavadní rekord byl překonán dokonce několikrát oběma jezdci Mercedesu. Ve finále se jednalo o největší průměrnou rychlost dosaženou při závodech F1.

Teplota v sobotu byla o něco vyšší než v pátek, vzduch kolem 31 °C a asfalt 46 °C. Podobné podmínky se očekávají i během závodu.

Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.

 Zdroj: Pirelli, úvodní foto: Pirelli

Zdroj: Pirelli

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama