Kauza brzdových kanálků skončila |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Róbert Randuška počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Kauza točící se kolem zadních brzdových kanálků Racing Pointu je ukončena. Proti původnímu trestu, ztrátě 15 bodů v Poháru konstruktérů a 400 tisíc eur z bankovního konta, se odvolaly týmy Ferrari, Renault i samotný Racing Point. Týmy McLaren a Williams, které také vůz RP20 považovaly za ilegální, se neodvolaly. Renault svůj protest nedávno stáhl, protože prý dosáhl, čeho chtěl, a FIA začala pracovat na pravidlech zakazujících kopírování konkurenčních vozů. Šéf Scuderie Ferrari Mattia Binotto nechtěl v Monze nic prozradit, ale krátce po ní se stáhlo i Ferrari. "V uplynulých týdnech FIA, F1 a týmy učinily sérii kroků, díky kterým se objasnily povinnosti každého účastníka šampionátu ohledně navrhování komponentů monopostu a implementace konkrétních monitorovacích procedur. Tak budou plně respektována psaná pravidla F1 i jejich duch," píše se v tiskové zprávě Ferrari. A odvolání vůči trestu stáhl i Racing Point. Ještě před VC Itálie, takže věc se vůbec nedostane před odvolací tribunál FIA a trest definitivně vstoupil v platnost. "Jsme rádi, že FIA poskytla tak potřebné vyjasnění pravidel sledovaných a nesledovaných dílů (dílů vozu, které musí být duševním vlastnictvím týmu a všech ostatních, pozn. red.)," píše se v tiskové zprávě Racing Pointu. "Sportovní komisaři i všechny ostatní strany zúčastněné v odvolacím procesu uznaly, že pravidla byla nejasná, a že tedy není pravdou, že jsme je úmyslně porušili. Nyní, když se podařilo odstranit nejednoznačnost předpisů, jsme se v širším zájmu F1 rozhodli stáhnout naše odvolání." Kopírování vozů je zakázáno a zadní brzdové šachty Racing Pointu již nejsou důležité. foto: Racing Point zdroj: originální materiál redakce, titulní foto: Racing Point Zdroj: Originální materiál redakce Komentáře ke článku
|
Reklama