Andrettiho jezdci obsadili kompletní stupně vítězů |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Když naposledy tým Michaela Andrettiho obsadil kompletní stupně vítězů, bylo to ve složení Dan Wheldon, Tony Kanaan a Dario Franchitti. Stalo se tak 3. dubna 2005! Andrettiho jezdci tenkrát v St. Petersburgu obsadili dokonce první čtyři příčky, pod stupni vítězů skončil Bryan Herta. Jeho syn Colton byl teď u toho, když Andrettiho piloti po dekádě a půl znovu zabrali první tři příčky. Herta do závodu startoval z pole position. V prvním kole s ním bojoval Ferrucci, ale jen do čtvrté zatáčky, kdy vyjel z dráhy a při návratu těsně minul lídra šampionátu Dixona. Takové štěstí ale neměl jeho stájový kolega Palou, kterého sestřelil a společně s ním Rosenqvista. Palou a Rosenqvist skončili, zatímco Ferrucci paradoxně dopadl ze všech nejlépe a v závodě pokračoval, byť po penalizaci na chvostu pole. Když do boxů zajel zpomalovací vůz, vedl Herta před Dixonem, Hunter-Reayem, Rossim, Pagenaudem, Rahalem, Ericssonem, který se z 15. místa dostal na sedmé, Newgardenem, VeeKayem a Veachem. Power využil restartu, aby se před Veache dostal. Přitom na startu mu až patřila 17. příčka. První kolo - na Paloua a Rosenqvista, kteří bojují bok po boku, se trávou řítí jako bowlingová koule Ferrucci. Foto: IndyCar
Z boxů jako první vyrazil Herta, za ním Dixon, Hunter-Reay, Rossi a Pagenaud. Newgarden díky lepší práci mechaniků zdolal Rahala, jeho stájový kolega Power se zase dostal před VeeKaye. Po restartu začal Sató s lehčím vozem poodjíždět. Hunter-Reay zkusil zaútočit na Dixona. Byl neúspěšný, čehož využil Rossi, aby se dostal před stájového kolegu a záhy i před Dixona. Ten se opět ocitl pod tlakem Hunter-Reaye a v první zatáčce 22. kola udělal netradičně chybu. Dostal se až příliš daleko za obrubník a ocitl se v hodinách. Do ničeho ale nenarazil a udržel motor v chodu. Spadl však na chvost pole s pneumatikami, které dostaly pořádně zabrat. Herta se v 26. kole dostal před Andrettiho. Než se to samé povedlo i Rossimu, vyletěl Andretti v první zatáčce z dráhy. Dokázal se ale sám vrátit a zamířil do boxů. Sató vydržel na dráze až do 31. kola, kdy vrátil vedení Hertovi. Ten měl za sebou Rossiho, Hunter-Reaye a také Rahala, všechny zhruba se vteřinovými rozestupy. Newgarden sice dostal informaci, že Dixon se propadl na chvost pole a má tak opět šanci ubrat z jeho náskoku v čele šampionátu, byl ale na sedmém místě a na postup to nevypadalo. Pěkné souboje okolo 30. kola sváděli Rossi a Hunter-Reay. Ve 32. kole musel do boxů Dixon. Tím se odsoudil k alternativní strategii podobné té, na jaké byl Sató, protože do konce nemohl vystačit s palivem. Pneumatiky ale byly po hodinách, které dostal o 10 kol dříve, v tak špatném stavu, že na nich nemohl pokračovat. Většina pilotů zamířila do boxů naposledy okolo 45. kola. Jako první z čela zajel k mechanikům Rossi, kterému dýchal na záda Hunter-Reay. Na poslední stint dostal Rossi tvrdou sadu pneumatik, Herta, který stejně jako Hunter-Reay zastavil o kolo později, měkkou. To dávalo Rossimu naději, že v závěru stintu na tom bude lépe a v posledních kolech svému stájovému kolegovi ještě zatopí. Na 7. až 9. místě se seřadili piloti týmu Penske. Power se ale v boxech dostal před Newgardena, který, ačkoliv potřeboval každý bod a je jediným z tria Penskeho pilotů, kdo má ještě reálnou šanci na titul, byl až tím třetím vzadu. Pagenaud se snažil využít výhody měkké sady pneumatik a tlačil na Ericssona, který měl tvrdé. Newgarden mohl podruhé ve dvou dnech ukrojit z Dixonova náskoku v šampionátu. Příležitosti ale příliš nevyužil. Foto: IndyCar Dixon naposledy zastavil v 58. kole, na trať se vrátil na 13. místě. V závěru se snažil získat ještě nějaké body, aby jich na Newgardena ztratil co nejméně. Nejprve se dostal před Chiltona a Harveyho a v závěru začal tlačit na VeeKaye. Ten sice statečně odolával, ale Dixon jej zdolal v posledním kole a posunul se do první desítky. Sice se mu závodní víkend příliš nepovedl, ale utěšovat jej může to, že ačkoliv v Ohiu šestkrát vyhrál, nikdy se mu to nepovedlo v sezoně, kdy zároveň slavil titul. Rossi se v závěru přiblížil zhruba na vteřinu k Hertovi, k útoku se ale neodhodlal. Stejně tak Rahal, který byl těsně za Hunter-Reayem. Pátá příčka patří Ericssonovi před trojicí pilotů týmu Penske, O´Wardem a Dixonem. Sezona pokračuje první říjnový víkend v Indianapolisu. Skončí pak na konci října v St. Petersburgu.
Pořadí IndyCar Series - 2020
Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Komentáře ke článku
|
Reklama