Ledvinkám už brzy bude devadesát |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Marek Chvála počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Víte, že charakteristické „ledvinky“ se na přední masce vozů BMW poprvé objevily už v roce 1933? I když v průběhu doby měnily svoji podobu, charakteristickým znakem automobilů z Mnichova zůstávají dodnes. Na počátku před 87 lety stál model 303, jinak první „bavorák“ se šestiválcovým motorem. Tento design držela, v poněkud zúženém ztvárnění, také kultovní řada BMW 327/328. K zásadnější obměně došlo v roce 1956 v případě BMW 501/502, kdy nastoupil středně vysoký, zcela pochromovaný pár otvorů. U představitele Nové třídy BMW 1500 (1961) se ledvinky poprvé spojily a našly místo mezi dvěma horizontálními mřížkami, procházejícími celou šířkou přední části. Netradičně vypadal tento prvek na sportovním BMW M1 (1978). Zde má zřejmě nejmenší velikost vůbec a je jakoby odlitý do prodloužení kapoty. U třetí generace „trojkového“ BMW se obdélníkové ledvinky s jemně zakulacenými rohy opět oddělily. V o tři pokolení mladším pokolení (2011) došlo k jejich propojení se světlomety. Elektromobil i3 (2013) má z pochopitelných důvodů mřížku chladiče už jen „pro ozdobu“, s uzavřenými vnitřními otvory. Zástupci aktuálního výrobního programu pak přinášejí nejrůznější pozoruhodná řešení, včetně historických reminiscencí. BMW i3
Zdroj: BMW Komentáře ke článku
|
Reklama