clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Proč Mercedes nejel na měkkých gumách?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 25.10.2020, 08:55

počet komentářů: 0


Včera po skončení kvalifikace snad nikdo mimo garáže Mercedesu nechápal, co se to vlastně stalo. A popravdě, celkem to nechápeme dosud. Zdá se ale, že Hamilton Bottase přechytračil. Jeho vysvětlení, výhoda dvou rychlých kol v řadě na středně tvrdé směsi, jako alternativa k jednomu rychlému kolo na měkké směsi, ještě dávají smysl. Pokud ne kvůli pneumatikám samotným, tak kvůli lepšímu sžití jezdce s vozem na novém, velmi kluzkém asfaltu tratě Portimão.

"Oběma nám bylo nabídnuto, že si můžeme vybrat mezi měkkými a středně tvrdými. Intuitivně by jezdec neměl chtít střední, normálně ve Q3 používáme vždy jen měkké. Ale byl tu tento nápad s extra kolem, extra pokusem. A mně to přišlo jako dobrý nápad. Takže jsem si vybral extra kolo, ale Valtteri chtěl pouze jeden pokus. Ale přesto dal velmi dobrý čas."

Pochopit Bottasovu volbu už je o dost těžší. V závěru kvalifikace nejel na měkkých pneumatikách, ale ani neměl dva měřená kola v jednom stintu. Sám teď toho rozhodnutí lituje.

"Na středních jsem měl pocit, že jsem o kousíček rychlejší než na měkkých. Pak tu ještě byla volba, že jestli chci dva kola s jedním pomalým kolem uprostřed, kvůli chlazení pneumatik, nebo pouze jedno rychlé kolo. Já jsem si vybral to druhé. Já jsem rozhodl, že zajedu pouze jedno měřené kolo. Ve Q2 se mi to vyplatilo. Tak se zdá, že Lewis si vybral lépe. Dal jsem dobré kolo, ale ne perfektní."

Nechal se Bottas napálit? Foto: Mercedes

Hamilton tedy porazil Bottase, ale starosti mu prý dělá třetí Max Verstappen. Ve Q3 byl pomalejší jen o necelé tři desetiny sekundy, což ale může být přičítáno také tomu, že on v závěru kvalifikace využil měkké pneumatiky, což by znamenalo, že oba jezdci Mercedesu si nakonec vybrali špatně. Hamilton však mluvil o Q2, z níž Verstappen také postoupil na měkkých a jezdci Mercedesu na středních pneumatikách, takže Nizozemec bude mít v sekundách po startu výhodu lepší mechanické přilnavosti.

"Začátek závodu může být velmi zajímavý. Oproti Maxovi a dalším jezdcům na měkkých pneumatikách budeme v nevýhodě. Ani sám nevím, co mám čekat."

Zajímavostí je, že v pátek ve voze Mercedesu chybět systém DAS. Ten bude od příští sezony zakázán, což musí tým brát v potaz při vývoji nového vozu, který je již v Brackley v plném proudu.

"DAS je jedním kouskem ovoce, jenž je plodem tvrdé práce minulých let, na které jsme se i já s Valtterim podíleli. Příští rok ho mít nebudeme, ale nevadí. Najdeme něco jiného. Jiný technický génius přijde s jiným nápadem a opět tento tým posune vpřed," věří Hamilton.

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, RaceFans

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Jak to bylo s Bottasovou kvalifikační rychlostí? - 5.5.2021
Hamilton miluje Portimão - 3.5.2021
Pro Hamiltona jsou pneumatiky příliš tvrdé - 1.5.2021
Mercedes vysvětlil Hamiltonovu zázračnou rychlost - 28.10.2020
Hamilton ani nejel naplno - 26.10.2020

Reklama