clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Drugovichovo první sobotní vítězství

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 28.11.2020, 11:35

počet komentářů: 0


Po dvouměsíční přestávce se vrací do akce formule 2, kterou během tohoto a příštího víkendu čekají v Bahranju poslední dva podniky sezony. Do víkendu vstupoval v roli vedoucího muže šampionátu Schumacher. Němec vedl o 22 bodů před druhým Ilottem. Alespoň matematickou naději na zisk titulu ale stále živili také třetí Cunoda (-44 bodů), čtvrtý Lundgaard (-46 bodů), pátý Švarcman (-51 bodů), šestý Mazepin (-51 bodů), sedmý Delétraz (-69 bodů), osmý Žou (-71,5 bodu) a devátý Ghiotto (-87 bodů).

Po páteční kvalifikaci se ale Schumacherův náskok ztenčil na 18 bodů. Byl to totiž jeho nejbližší pronásledovatel Ilott, kdo se s ní vypořádal nejlépe ze všech a získal pro start hlavního závodu čelní příčku. V první řadě s ním stál druhý Drugovich. Třetí startoval Ticktum, čtvrtý Armstrong, pátý Žou, šestý Alesi, který nastoupil i navzdory spekulacím o svém konci, sedmý Mazepin, osmý Daruvala, devátý Lundgaard a až desátá příčka patřila na startu lídrovi šampionátu Schumacherovi.

Jiní z kandidátů na mistrovskou korunu ale měli ještě horší výchozí pozici. Delétraz začínal jako jedenáctý a Švarcmanovi patřilo čtrnácté místo. Ghiotto se kvalifikoval jako dvacátý. Později navíc obdržel třímístnou penalizaci za zdržení Delétraze. Ta jej ale v praxi srazila pouze o jednu příčku dozadu, tedy na dvacátou první. Za ním startoval pouze Cunoda. Japonec v kvalifikaci nedokázal zajet žádný čas. Po smyku totiž skončilo jeho účinkování předčasně.

Oproti předchozímu podniku v Soči došlo ve startovním poli ke dvěma změnám. Ta první se odehrála u stáje BWT HWA Racelab. Tam nahradil Hughese letošní vicemistr FIA F3 Pourchaire. Sedmnáctiletý Francouz se tak stal nejmladším pilotem formule 2 v historii. Ve své první kvalifikaci skončil šestnáctý a připsal si mimo jiné i skalp svého zkušenějšího týmového kolegy Markelova. Vicemistr této série ze sezony 2017 začínal jako dvacátý.

Druhou změnou byl návrat Gelaela. Indonésan si během srpnového podniku hlavního závodu v Barceloně zlomil obratel poté, co jeho vůz přeskočil přes obrubník a vyletěl do vzduchu. V posledních čtyřech podnicích za něj zaskakoval Vips. Gelaelova první kvalifikace po návratu skončila osmnáctým místem.

Théo Pourchaire se stal vůbec nejmladším jezdcem, který kdy nastoupil do závodu FIA F2. Foto: FIA F2

 

V úvodních metrech sice udržel první místo Ilott, na výjezdu z první zatáčky ale o vedení přišel. Dostal se před něj Drugovich. Ke změně došlo i na třetí příčce, na níž se posunul Armstrong.

Jako čtvrtý najížděl do druhého kola Schumacher. Ten se hned po startu propracoval na páté místo a o pár zatáček později se posunul i před Žoua. Páté místo patřilo po úvodním okruhu Alesimu, šesté Daruvalovi, až na sedmou příčku se propadl třetí nejrychlejší kvalifikant Ticktum, osmý byl Nissany, devátý Mazepin a nejlepší desítku uzavíral Lundgaard.

Smolný vstup do závodu zažil Žou. Číňan si při souboji se Schumacherem poškodil přední přítlačné křídlo a na konci úvodního okruhu musel k mechanikům. Propadl se tak na úplný chvost.

Schumacher vyvázl ze souboje bez úhony a v úvodu druhého kola se navíc na okamžik posunul na třetí místo před Armstronga. Ten ale neměl v úmyslu prodat svou kůži lacino. V dalších zatáčkách se Schumacherovi pokusil předjetí oplatit  a ve své snaze byl úspěšný. I nadále tak figuroval na třetí příčce.

Daruvala se po startu sice posunul na šesté místo, brzy se ale začal propadat. Postupně se před něj posunuli Nissany, Ticktum a Mazepin. V šestém kole tak po trati kroužil jako devátý.

Callum Ilott v čele dlouho nevydržel. Foto: UNI-Virtuosi

 

V čele tou dobou stále pobýval Drugovich. Druhý Ilott byl ale nalepený na jeho zádi, přestože si stěžoval na stav svých pneumatik. Ilott sice dotíral na Drugoviche, současně se ale musel bránit třetímu Armstrongovi, který byl těsně za ním. Daleko nebyl ani čtvrtý Schumacher.

Současně se bojovalo o šesté místo. Nissany se sice zarputile bránil, ani to ale Ticktumovi nezabránilo v posunu vpřed. Drugovich mezitím začal ujíždět Ilottovi. Brit navíc zanedlouho spadl na třetí místo poté, co ho předjel Armstrong. V tu chvíli tak měl druhý muž průběžného pořadí Ilott za sebou lídra šampionátu Schumachera a schylovalo se mezi nimi k souboji. Schumacher neměl v úmyslu zůstat za Ilottem dlouho. V první zatáčce devátého kola zaútočil a posunul se na třetí místo.

Brzy šel dokonce na druhou příčku. K tomu mu dopomohla Armstrongova chyba. Novozélanďan zanedlouho znovu chyboval, když probrzdil v poslední zatáčce, a umožnil tak Ilottovi, aby se dotáhl. Pozici byl ale zatím schopen uhájit.

Současně jsme byli svědky prvních povinných zastávek v boxech. O ty se postarali Rusové. Nejprve zamířil do boxů Markelov a o pár kol později jeho krajan Švarcman. Jiný Rus Mazepin postupoval vzhůru. V jedenáctém kole předjel Ticktuma a posunul se na šesté místo.

Ve vedení se stále nacházel Drugovich. Brazilcův náskok na druhého Schumachera činil necelé tři a půl sekundy. Třetí zůstával Armstrong, který setřásl ze své zádě Ilotta. Tomu ujel o dvě sekundy.

Švarcman, který po zastávce v boxech kroužil po trati jako předposlední dvacátý první, těžil z výhody čerstvých pneumatik. Zajel nejrychlejší kolo závodu.

Ve třináctém kole zamířili do boxů Ilott, Ghiotto, Ticktum a Daruvala. Ilottovi ovšem zastávka nevyšla. Mechanik měl problém s utažením jeho levého předního kola a Brit tak ztratil čas.

Ticktum, Daruvala a Ghiotto se po zastávce propadli za Švarcmana. Rusovi se tak v tu chvíli dřívější zastávka vyplácela. Žou se zase posunul před svého parťáka Ilotta. Číňanova zastávka v prvním kole se ale nezapočítávala jako povinná, neboť k ní došlo mimo povolené okno. Bylo tak jasné, že bude muset stavět ještě jednou. O kolo později zajeli do boxů Sató a Gelael.

Bojovalo se o sedmé místo. Piquet útočil na Lundgaarda, který krátce předtím vyjel mimo trať. Netrvalo dlouho a syn trojnásobného mistra světa formule 1 Nélsona Piqueta se před Dána dostal. Ani za zády této dvojice ale nebyla o akci nouze. Tam totiž bojovali Cunoda, Aitken a Delétraz.

Christian Lundgaard v sobotu sice nebodoval, přesto ale zůstal v boji o titul. Foto: ART Grand Prix

 

Na konci patnáctého kola zamířili do boxů Drugovich a Lundgaard. Do čela se tak posunul Schumacher. Drugovich se po návratu na trať trápil. Po probrzdění totiž opustil trať a ztrácel pozice. Propadl se dokonce i za Ilotta, který byl před zastávkami v boxech čtvrtý.

Alesimu pomohly zastávky soupeřů k posunu až na třetí místo. Brzy ho ale předjel Mazepin. Netrvalo však dlouho a oba jsme viděli v boxech. V devatenáctém kole zůstávali bez zastávky už jen Schumacher s Cunodou, jedoucí na prvních dvou příčkách.
Nejvýše postaveným jezdcem se zastávkou na kontě byl třetí Ilott. Čtvrté místo patřilo Drugovichovi, páté Daruvalovi, šesté Švarcmanovi, sedmé Armstrongovi, osmé Žouovi, deváté Ticktumovi a desáté Ghiottovi.

Na konci devatenáctého kola se Schumacher i Cunoda vydali k mechanikům.  Zatímco syn Michaela Schumachera se vrátil zpět jako šestý, Cunoda se propadl na šestnácté místo.

Drugovich mezitím začal nabírat druhý dech a vrátil se před Ilotta, díky čemuž se znovu objevil na prvním místě. Na třetí místo se během zastávek posunul Daruvala. Čtvrtý byl Armstrong, pátý Švarcman, šestý Schumacher, sedmý Ticktum, osmý Ghiotto, devátý Gelalel a bod za desáté místo měl ve svém držení Alesi.

U Schumachera se dalo očekávat, že se díky čerstvým pneumatikám bude posouvat dopředu. V nájezdu do dvacátého prvního kola povyskočil na pátou příčku, když předjel svého parťáka u Premy Švarcmana.

Brzy se Schumacher dotáhl také na čtvrtého Armstronga. V nájezdu do dvacátého třetího kola si poradil i s ním. Stejně jako v případě Švarcmana si na něm smlsnul na cílové rovince.

Dopředu postupoval i Mazepin. Ten sice po zastávkách vypadl z bodované desítky, ve dvacátém třetím kole už byl ale devátý. Krátce na to navíc předjel i svého týmového kolegu Ghiotta a posunul se na osmé místo.

Rozestup mezi prvním Drugovichem a druhým Ilottem se již blížil třem sekundám. Náskok třetího Daruvaly na Schumachera se naopak tenčil.

 Mick Schumacher se mohl v závěru závodu těšit výhodě čerstvých pneumatik. Foto: Prema

 

Kromě Schumachera byl při chuti také Cunoda. Japonec stavěl ve stejném kole jako Schumacher. Po předjetí Lundgaarda a Aitkena se dostal na dvanácté místo. Brzy si navíc připsal i skalp Alesiho a dostal se na jedenácté místo. Tou dobou tak dělila pilota Carlinu od bodovaného desátého místa už jen jedna pozice. Šest kol před koncem Cunoda pronikl do nejlepší desítky, když předjel Gelaela. Mazepin se posunul na šestou příčku před Švarcmana.

Drugovich již vedl o více než čtyři sekundy před Ilottem. Slibně se začínala situace vyvíjet také pro Daruvalu. Rozestup mezi ním a Schumacherem totiž zůstával zaseklý okolo 1,8 sekundy.

Čím dál lépe to vypadalo i s týmovým kolegou Daruvaly Cunodou. Kandidát na místo u AlphaTauri pro příští sezonu formule 1 nejprve sebral deváté místo Ghiottovi a zanedlouho i osmou příčku Ticktumovi.

Schumacher ale v dalších kolech zabral a tři kola před cílem ztrácel na třetího Daruvalu už jen sedm desetin sekundy. Na cílové rovince si tak mohl vypomáhat systémem pohyblivého elementu zadního přítlačného křídla DRS. Souboj mezi jezdci Premy a Carlinu probíhal i na sedmém místě. Tam se posunul Cunoda, jehož další obětí se stal Švarcman.

Dvě kola před cílem již byl Schumacher Daruvalovi natolik blízko, že naznačil na konci cílové rovinky útok. Úspěšný ale zatím nebyl. Ve svých snahách ovšem nepolevil ani v dalších zatáčkách a Daruvala s ním tak měl plné ruce práce. Třetí místo se mu ale dařilo bránit, a to i na rovince mezi desátou a jedenáctou zatáčkou, kde mohl Schumacher také využívat DRS.

Zatímo Schumacher marně hledal recept na Daruvalu, Mazepin si poradil s Armstrongem. To znamenalo posun na páté místo. Armstrong se navíc musel třást i o šestou pozici, na kterou si brousil zuby Cunoda. A v nájezdu do posledního kola se Japonec skutečně posunul dopředu.

Schumacher sice byl Daruvalovi blízko až do konce, Ind ale nakonec dokázal poslední pódiovou pozici uhájit. Schumacher se tak musel spokojit se čtvrtou příčkou. Pro vítězství si s náskokem necelých patnácti sekund dojel Drugovich před Ilottem. Pilot stáje UNI-Virtuosi ale nemusel být mrzutý. Ze Schumacherova náskoku se mu totiž podařilo ukrojit další body. Páté místo nakonec udržel Mazepin, kterého ale v závěru dotahoval Cunoda. Z bodované desítky v posledních kolech vypadl Ghiotto, který projel cílem až jako dvanáctý.

Jehan Daruvala uhájil třetí příčku. Foto: Carlin

Byl to právě Ghiotto, kdo zajel nejrychlejší kolo závodu. Jelikož se ale neumístil v elitní desítce, připadly dva bonusové body Cunodovi.

Po dnešním závodě se Ilottovi podařilo snížit Schumacherův náskok v čele šampionátu na 12 bodů. Ve hře o titul ale stále zůstávají i třetí Cunoda (-46 bodů), čtvrtý Mazepin (-53 bodů), pátý Lundgaard (-58 bodů) a šestý Švarcman (-59 bodů), který díky dnešnímu osmému místu odstartuje zítra z pole position.  Teoretickou šanci dnes ztratili Delétraz, Žou a Ghiotto.

 

 

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Felipe Drugovich MP Motorsport Mecachrome 58:24,004 32 25
2. Callum Ilott UNI Virtuosi Mecachrome 58:38,837 32 18+4
3. Jehan Daruvala Carlin Mecachrome 58:43,380 32 15
4. Mick Schumacher Prema Racing Mecachrome 58:44,274 32 12
5. Nikita Mazepin Hitech Grand Prix Mecachrome 58:52,297 32 10
6. Juki Cunoda Carlin Mecachrome 58:52,594 32 8+2
7. Marcus Armstrong ART Grand Prix Mecachrome 58:55,365 32 6
8. Robert Švarcman Prema Racing Mecachrome 59:07,872 32 4
9. Dan Ticktum DAMS Mecachrome 59:10,963 32 2
10. Jack Aitken Campos Racing Mecachrome 59:11,331 32 1
11. Pedro Piquet Charouz Racing System Mecachrome 59:13,178 32 0
12. Luca Ghiotto Hitech Grand Prix Mecachrome 59:13,298 32 0
13. Sean Gelael DAMS Mecachrome 59:14,594 32 0
14. Guanju Žou UNI Virtuosi Mecachrome 59:17,779 32 0
15. Roy Nissany Trident Mecachrome 59:17,820 32 0
16. Louis Delétraz Charouz Racing System Mecachrome 59:19,961 32 0
17. Giuliano Alesi MP Motorsport Mecachrome 59:25,492 32 0
18. Théo Pourchaire BWT HWA Racelab Mecachrome 59:25,843 32 0
19. Christian Lundgaard ART Grand Prix Mecachrome 59:27,090 32 0
20. Marino Sató Trident Mecachrome 59:29,580 32 0
21. Guilherme Samaia Campos Racing Mecachrome 59:30,760 32 0
22. Arťom Markelov BWT HWA Racelab Mecachrome 59:40,023 32 0

Pořadí šampionátu F2 - 2020

p. Jezdec
1. Mick Schumacher 203 - 2 12 - 15 10 2 - 6 14 8 10 15 12 25 12 10 8 25 5 12  
2. Callum Ilott 191 27 - 10 6 8 12 10 - 29 4 14 1 1 - 12 15 - 4 15 1 22  
3. Juki Cunoda 157 - - 24 - - - 15 - 8 15 12 8 29 - 12 - - - 22 2 10  
4. Nikita Mazepin 150 - - - 1 20 6 25 6 12 1 - 4 18 8 - 1 25 - 6 7 10  
5. Christian Lundgaard 145 12 6 8 17 - - 12 14 18 - - - - 2 15 12 12 17 - - -  
6. Robert Švarcman 144 15 8 25 - 25 8 - - 4 - 18 - 12 17 2 6 - - - - 4  
7. Louis Delétraz 122 6 12 - - 6 4 8 10 10 8 1 - 12 4 4 8 17 12 - - -  
8. Guanyu Žou 119,5 - 2 12 - 15 10 2 - 6 14 15 - 6 10 10 - - 6 4 7,5 -  
9. Felipe Drugovich 104 4 17 - - 10 - 10 4 1 - 6 15 - - - - 12 - - - 25  
10. Luca Ghiotto 104 - - - - 12 15 - - - - 4 12 2 6 20 - 18 - 12 3 -  
11. Daniel Ticktum 82,5 10 10 4 12 2 - 4 15 - 2 2 2 8 - 6 - - - 3 0,5 2  
12. Jehan Daruvala 51 - - - - 8 2 - 8 - - - - - - 1 4 1 2 10 - 15  
13. Jack Aitken 48 - 1 2 4 - - - 1 15 10 - - - - - 2 - - 8 4 1  
14. Marcus Armstrong 44 18 - 6 10 - - - - - - - - - - - - 2 - 2 - 6  
15. Nobuharu Macušita 42 2 4 - - - - 1 2 - - 27 6 -   - - - -        
16. Jüri Vips 16                         - - - - 6 10 - -    
17. Giuliano Alesi 8 8 - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  
18. Roy Nissany 5 1 - - - - - - - - - - - 4 - - - - - - - -  
19. Arťom Markelov 5 - - - - - - - - - - - - - 1 - - 4 - - - -  
20. Sean Gelael 3 - - 1 2 - - - - - - - -                 -  
21. Pedro Piquet 2 - - - - - - - - - - - 2 - - - - - - - - -  
22. Marino Sató 1 - - - - - - - - - - - - - - - - - 1 - - -  
23. Guilherme Samaia - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -  
24. Jake Hughes -                                     - -    
25. Théo Pourchaire -                                         -  

Zdroj: původní reportáž redakce, úvodní foto: Motorsport Week

 

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama