Drsný povrch donutí ke dvěma zastávkám |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Petr Dufek počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Lewis Hamilton získal již 98. pole position v F1 a je tedy zcela reálné, že to v této sezoně dotáhne na rovnou stovku. Vzhledem k jeho rychlosti mu těžko někdo bude v závodě konkurovat. Nominace směsí pneumatik je o stupeň měkčí než loni. Na drsném asfaltovém povrchu se proto zdá být strategie dvou zastávek jednoznačně výhodnější. Nejspíš tedy uvidíme u jezdců ve špičce nejprve zhruba 21 kol na střední směsi a potom dvě pasáže po 18 kolech na měkké. Tak je alespoň odborníky z Pirelli vypočítána ideální taktika. Druhá nejrychlejší možnost předpokládá dva úseky po 21 kolech na střední směsi a jeden na měkké. Méně pravděpodobné je použití tvrdé směsi pneumatik. První desítka prošla druhou fází kvalifikace na střední směsi a proto ji použije v úvodu závodu. Jezdci od 11. místa mají jako obvykle volnou volbu. Lewis Hamilton během kvalifikace překonal dosud nejlepší časy na obou směsích – na střední i na měkké. Na drsném povrchu se budou pneumatiky rychle opotřebovávat, proto je nutné i při dvou zastávkách s nimi dobře zacházet. Zejména zadní měkké dostanou hodně zabrat. Teplota vzduchu i asfaltu se během kvalifikace pohybovaly kolem 27 °C. Ve srovnání s předchozími roky je to chladnější počasí. To je ovšem dáno posunem termínu z jarního na podzimní. Následující infografika prozradí, kolik má který z jezdců k dispozici pneumatik.
Zdroj: Pirelli. Úvodní foto: Pirelli. Zdroj: Pirelli Komentáře ke článku
|
Reklama