clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Piastri slaví po infarktovém závěru první triumf

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 27.3.2021, 18:00

počet komentářů: 0


Do druhého sprintu, který se konal po kvalifikaci formule 1 a již tedy za umělého osvětlení, vyráželi piloti podle výsledků prvního závodu. Opět se ale otáčela nejlepší desítka. To dalo stáji Hitech, která v prvním sprintu mohla slavit triumf Lawsona, další příležitost k zisku vítězství. První pozice totiž na startu připadla Vipsovi. Druhý startoval Zendeli, třetí Ticktum, čtvrtý Žou, pátý Lundgaard, šestý Piastri, sedmý Švarcman, osmý Beckmann, devátý Daruvala a nejlepší desítku uzavřel Lawson.

Ne všichni ovšem startovali podle svých výsledků z prvního sprintu. Osmnáctý Deledda totiž vyrážel z boxové uličky. Na vině byly patrně technické problémy. Deleddův start z boxů pomohl Pourchairemu (posunul se z 19. místa na osmnácté), Armstrongovi (z dvacátého na devatenácté), Boschungovi (z dvacátého prvního na dvacáté) a Verschoorovi (z dvacátého druhého na dvacáté první).

Vips se po startu musel bránit útokům Zendeliho. Estonec měl s německým závodníkem plné ruce práce, přesto se ale dokázal na první příčce udržet. Mnohem větší drama ale nastalo v boji o třetí příčku. Ticktum totiž kolidoval se Švarcmanem. Pro oba jezdce měl tento incident ze sportovního hlediska ty nejhorší možné následky – odstoupení. Na trať byl okamžitě povolán zpomalovací vůz. Svou premiéru si tak mohl na dráze odbýt speciál značky Aston Martin, který se během letošních závodních víkendů bude střídat s Mercedesem.

Robert Švarcman daleko nedojel. Foto: Prema

 

Za zpomalovacím vozem tedy kroužil jako první Vips před druhým Zendelim. Na třetí místo se díky postartovní mele posunul Žou. Za Číňanem kroužili jeho dva kolegové z akademie Alpine – čtvrtý Lundgaard a pátý Piastri. Šestý byl vítěz prvního závodu Lawson, sedmý Drugovich a bodovanou osmičku uzavíral Beckmann. Až na desáté místo se vyšvihnul Petecof. Loňský šampion Formula Regional European Championship přitom vyrážel do závodu až jako sedmnáctý.

Na konci třetího kola v Bahrajnu znovu zavlály zelené vlajky a opět se závodilo. Vips udržel první místo. Druhý Zendeli se naopak musel bránit před Žouem, který se před něj brzy skutečně dostal. Dopředu šel i Lawson, který se dostal ze šesté pozice na čtvrtou. Polepšil si i Drugovich, a to ze sedmé příčky na pátou. Piastri se propadl na šestou a Lundgaard na sedmou pozici. Osmý byl v cíli prvního kola Viscaal, devátý Petecof a desátý Pourchaire.

Žou byl při chuti. Zajel nejrychlejší kolo a již v pátém kole se posunul před Vipse do vedení. Pokračoval i propad Zendeliho. Jemu nejprve sebral třetí místo Lawson. Poté ho předjel i Drugovich a propadl se na pátou příčku. Bojovalo se i mezi Lundgaardem a Piastrim o šesté místo. Vítězně z této bitvy nakonec vyšel Lundgaard.

V pátém kole sice Zendeli ztratil dvě pozice a byl vystrnaděn ze stupňů vítězů, o kolo později na tom byl ale ještě hůře. Lundgaard do něj totiž při souboji ťuknul a na Zendeliho voze došlo k defektu pneumatiky. Němec se postupně propadl až na poslední místo. S tím pochopitelně nebyl spokojen, což dal najevo do vysílačky.

Žou začal na čele ujíždět. Jeho náskok na Vipse se již blížil dvěma sekundám. K dramatické situaci se ale schylovalo v boji o třetí příčku. Drugovich totiž nebyl od Lawsona daleko.

Za zmínku stál také výkon Armstronga. Pilot DAMSu startoval po nevydařeném prvním závodě až jako devatenáctý. V desátém kole mu už ale patřila sedmá příčka. Jeho týmový kolega Nissany již na tom tak dobře nebyl. Izraelec patrně nepřečkal bez úhony postartovní melu a musel během fáze zpomalovacího vozu stavět. Na konci první poloviny závodu kroužil po trati jako předposlední devatenáctý.

Za Nissanym se již nacházel pouze Zendeli. Ten se sice snažil dohnat, co se dalo a zajel nejrychlejší kolo, na vedoucího Žoua už ale ztrácel jedno kolo.

Žou už vedl před Vipsem o více než dvě sekundy. O zhruba sekundu a půl za Vipsem se nacházel Lawson. Ten se stále musel mít na pozoru před čtvrtým Drugovichem, který se i nadále držel v rozestupu jedné sekundy. Na Drugoviche zase dotíral Lundgaard. Bojovalo se i o šestou příčku. O tu připravil Piastriho Armstrong. Stíhací jízda pilota stáje DAMS tak pokračovala.

Ve 14. kole obdržel Lundgaard desetisekundovou penalizaci za kolizi s Zendelim, který mezitím své účinkování zabalil. Lundgaard sice s sebou „vezl“ deset trestných sekund, zůstával ale při chuti. Posunul se totiž na třetí místo, když využil souboje mezi Lawsonem a Drugovichem.

Lawson a Drugovich navíc vzápětí kolidovali. Lawsonův vůz zůstal stát na trati a bylo jasné, že účinkování vítěze prvního sprintu končí. Na trať se podruhé vydal zpomalovací vůz.

Někteří piloti se rozhodli během pobytu zpomalovacího vozu na dráze zariskovat a nazout čerstvé gumy. Těmito odvážlivci byli mimo jiné do té doby druhý Vips nebo třetí Lundgaard. Stavěli ale také Piastri, Daruvala, Beckmann, Nannini, Verschoor, Sato, Samaia, Petecof a Deledda. O kolo později se rozhodl stavět i Pourchaire.

Po zastávkách v boxech se na prvních dvou místech ocitly vozy stáje UNI-Virtuosi. Za vedoucího Žoua se totiž posunul na druhé místo Drugovich. Třetí příčka patřila Armstrongovi. Čtvrtý byl Viscaal, pátý Vips, šestý Boschung, sedmý Nissany a bodovanou osmičku uzavíral Piastri. Lundgaard se propadl na deváté místo.

Guanju Žou nakonec závod do vítězného konce nedotáhl. Foto: Bahrain International Circuit

 

Na konci 17. kola došlo k restartu. Žou ihned poodjel svému parťákovi Drugovichovi. Ten se naopak musel bránit Armstrongovi, který se před něj nakonec dostal. Drugovich navíc brzy zmizel ze stupňů vítězů úplně. Na čtvrtou příčku ho odsunul Vips. O pár okamžiků později předjel Drugoviche i Piastri.

Vips a Piastri měli díky čerstvým pneumatikám výhodu a to brzy poznal na vlastní kůži i Armstrong. V 19. kole ho oba předjeli a propadl se ze druhé příčky na čtvrtou. Podoba první trojice tak byla následující: Žou, Vips a Piastri. Vips navíc brzy stáhl Žoua pod dvě sekundy a bylo jasné, že závěr závodu v poklidu neproběhne. Armstrong se mezitím i nadále propadal a předjel ho i Lundgaard.

Tři kola před koncem se ale dění na dráze opět dočasně uklidnilo. Svůj vůz totiž odstavil Deledda a byla vyhlášena fáze virtuálního zpomalovacího vozu. Brzy se ale opět začalo závodit.

Vips nečekal dlouho a ihned se pokusil zaútočit na Žoua. Číňan ale odolal. Vips si navíc v dalších zatáčkách musel dávat pozor na Piastriho. Za okamžik ale bylo jasné, že Vips nedojede na stupních vítězů vůbec. Patrně ho totiž postihly technické problémy a na okamžik prudce zpomalil. Propadl se na šestou příčku. Zanedlouho ale zpomalil znovu. Navíc dostal pětisekundový trest za prohřešek během fáze virtuálního zpomalovacího vozu.

Penalizován byl i Drugovich, který tou dobou kroužil po trati až jako třináctý. Brazilec byl potrestán deseti sekundami za kolizi s Lawsonem.

Na čele se rozhodovalo o vítězství mezi juniory Alpine. Stále vedl Žou. Těsně za ním ovšem byl Piastri a i Lundgaard, který ale měl na kontě desetisekundovou penalizaci. Souboj mezi touto trojicí se naplno rozhořel v posledním kole. Nejprve se Piastri a Lundgaard přehnali v první zatáčce přes Žoua. Lundgaardovi se navíc povedlo dostat i před Piastriho a vedl. Vzápětí se ale Lundgaard propadl na třetí příčku. Na první místo se dostal PIastri a na druhé Žou. Brzy se ale pořadí zase měnilo a Lundgaard se dostal před Žoua na druhé místo.

Christian Lundgaard se musel spokojit se druhou příčkou. Foto: Bahrain International Circuit

 

Piastriho již ale nedostihl. Australan, který se loni stal šampionem FIA F3, si tak dojel pro premiérové vítězství ve formuli 2. Lundgaard sice proťal cílovou pásku jako druhý, kvůli desetisekundové penalizaci se ale původně propadl až na deváté místo mimo body. Nakonec ale přeci jen obsadil druhou pozici. Později totiž vyšlo najevo, že si desetisekundový trest odpykal během své zastávky v boxech. Žouovi tak musela stačit třetí příčka. Své první body ve formuli 2 si připsali na konto pátý Verschoor a šestý Pourchaire. Nejrychlejší kolo zajel Boschung. Jelikož se ale neumístil v nejlepší desítce, bral dva body navíc vítězný Piastri.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Oscar Piastri Prema Mecachrome 46:19,610 23 15+2
2. Christian Lundgaard ART Grand Prix Mecachrome 46:20,384 23 12
3. Guanju Žou UNI-Virtuosi Mecachrome 46:21,686 23 10
4. Jehan Daruvala Carlin Mecachrome 46:22,104 23 8
5. Richard Verschoor MP Motorsport Mecachrome 46:22,576 23 6
6. Théo Pourchaire ART Grand Prix Mecachrome 46:23,369 23 4
7. David Beckmann Charouz Racing System Mecachrome 46:25,997 23 2
8. Marino Sató Trident Mecachrome 46:27,706 23 1
9. Matteo Nannini HWA Racelab Mecachrome 46:29,343 23 0
10. Marcus Armstrong DAMS Mecachrome 46:31,790 23 0
11. Guilherme Samaia Charouz Racing System Mecachrome 46:32,052 23 0
12. Bent Viscaal Trident Mecachrome 46:36,354 23 0
13. Gianluca Petecof Campos Mecachrome 46:37,179 23 0
14. Felipe Drugovich UNI-Virtuosi Mecachrome 46:44,157 23 0
15. Roy Nissany DAMS Mecachrome 46:47,081 23 0
16. Jüri Vips Hitech Grand Prix Mecachrome 46:56,590 23 0
17. Ralph Boschung Campos Mecachrome 47:08,076 23 0
- Alessio Deledda HWA Racelab Mecachrome - 19 0
- Liam Lawson Hitech Grand Prix Mecachrome - 14 0
- Lirim Zendeli MP Motorsport Mecachrome - 12 0
- Daniel Ticktum Carlin Mecachrome - 0 0
- Robert Švarcman Prema Mecachrome - 0 0

Průběžné pořadí jezdců: 1. Piastri 21, 2. Daruvala 20, 3. Lundgaard 16, 4. Lawson 15, 5. Beckmann 12, 6. Žou 12, 7. Švarcman 8, 8. Verschoor 6, 9. Pourchaire 4, 10. Zendeli 2, 11. Sato 1, 12. Ticktum 1, 13. Nannini 0, 14. Vips 0, 15. Armstrong 0, 16. Samaia 0, 17. Viscaal 0, 18. Nissany 0, 19. Petecof 0, 20. Drugovich 0, 21. Boschung 0, 22. Deledda 0.

Průběžné pořadí týmů: 1. Prema 29, 2. Carlin 21, 3. ART Grand Prix 20, 4. Hitech Grand Prix 15, 5. Charouz Racing System 12, 6. UNI-Virtuosi 12, 7. MP Motorsport 8, 8. Trident 1, 9. HWA Racelab 0, 10. DAMS 0, 11. Campos 0.

 

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Prema

 

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama