clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Cunoda není zas tak moc zvýhodněn

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 3.4.2021, 14:10

počet komentářů: 0


Ještě jednou, a snad naposledy, se vracíme k výšce nováčka Júkiho Cunody. Helmut Marko totiž v nedávném rozhovoru naznačil, že výška 159 centimetrů a přiměřeně nízká hmotnost patří k jeho výhodám. Japonec fanouškům připomíná, že ve F1 už je už pár let stanovena minimální hmotnost jezdce v kokpitu, a to 80 kilogramů. Cunoda tedy s sebou vozí 21 kilogramů závaží. To je umístěno pod sedačkou, čímž se těžiště kokpitu posouvá níže, ale to je celá výhoda, kterou ze svého nižšího vzrůstu má. A být nejnižším jezdcem, s jakým se designéři týmu dosud setkali, má i své nevýhody.

"V první řadě jsme kokpit museli vystlat velkým množstvím pěny, abych seděl výše a viděl na trať," popisuje Cunoda své seznámení s vozem F1. "Také museli vyrobit pedály speciálně pro mě, abych na ně dosáhl.

Stálo nás to dost úsilí, než jsem se dostal do správné pozice, takže svou výšku nepovažuji za velkou výhodu. Určitě ne ve F1, protože FIA ​​určila minimální hmotnost a ani si nemůžeme říct, kam má jít závaží, které mi přidává. Takže z toho plyne malá výhoda lepšího rozmístění hmotnosti, ale opravdu jen malá. Co se aerodynamiky týče, vozy jsou navrženy s ohledem na velké jezdce, takže žádná velká výhra pro mě."

Pierre Gasly měří 177 centimetrů a od týmového kolegy je o hlavu vyšší. Foto: AlphaTauri

Z nedávné minulosti si pamatujeme, že Felipe Massa těžil se své výšky 166 centimetrů. V době, kdy si někteří jezdci nebrali do kokpitu láhev s nápojem, aby nějaké to kilo ušetřili, se na Brazilce hodně zlobili, že zablokoval návrh GPDA na stanovení minimální povinné hmotnosti jezdce. FIA jejich volání o pomoc vyslyšela v roce 2019.

Zdroj: Formula1, úvodní foto: AlphaTauri

Zdroj: Formula1

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama