clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

V Imole začal nejlépe Bottas

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 16.4.2021, 12:10

počet komentářů: 0


První volný trénink na Velkou cenu Emilie-Romagni vyhrál Bottas před Hamiltonem a Verstappenem. Trénink byl přerušen kvůli problémům Péreze a Ocona, mezi kterými patrně došlo ke kolizi. O rozruch se opět postaral také Mazepin. Ten znovu se svým vozem zápasil a v závěru tréninku havaroval.

Před startem prvního volného tréninku na Velkou cenu Emilie-Romagni v Imole měl vzduch 11 stupňů. Teplota asfaltu činila 22 stupňů.

Ihned po začátku tréninku se na trať vydali Räikkönen s Giovinazzim. Do akce vyrazili také Cunoda, Ocon, Alonso, Mazepin, Russell, Pérez, Bottas a Latifi. Postupně se přidávali další. Jako první zajel měřené kolo Giovinazzi. Italův čas měl hodnotu 1:30,224. Giovinazzi ale na prvním místě nevydržel dlouho. Brzy ho totiž z vedoucí pozice sesadil Ocon.

Po trápení ve Velké ceně Bahrajnu nezačal Mazepin nejlépe ani v Imole. V úvodu tréninku totiž pilot Haasu vylétl ven z dráhy. Z „kačírku“ se ale dokázal vyhrabat a zamířil do boxů. Ideálně nezačal ani Pérez, který se ocitl v hodinách.

Ani Velká cena Emilie-Romagni nezačíná pro Nikitu Mazepina ideálně. Foto: Haas

 

Pořadí se v úvodu hodně míchalo. Po uplynutí prvních deseti minut vedl Sainz před Pérezem a Bottasem. Krátce nato se ale podoba první trojice změnila znovu. Do čela se totiž posunul Hamilton. Měřené kolo mělo tou dobou na svém kontě čtrnáct závodníků. Stále jsme čekali na první čas Cunody, Alonsa, Mazepina, Leclerka, Gaslyho a Schumachera.

Mezitím se na první místo vrátil Sainz. Pilot Ferrari zajel čas 1:18,159 a překonal Hamiltona o 98 tisícin sekundy. Třetí nejrychlejší čas měl ve svém držení Bottas.

Po patnácti minutách jsme byli svědky již třetího výletu mimo trať. Do „kačírku“ tentokrát vycestoval Cunoda. I japonský nováček se ale dokázal zapojit zpět do akce.

Po první polovině tréninku vedl s časem 1:17,470 Gasly. Za pilotem stáje AlphaTauri se na druhém místě nacházel Sainz, který ztrácel 212 tisícin sekundy. Třetí pozice patřila Hamiltonovi. Žádný čas stále na svém kontě neměl Leclerc, který do té doby odjel pouze čtyři kola.

Verstappen se nacházel na čtvrtém místě. Do druhé poloviny tréninku ovšem nevstoupil nejlépe. Udělal si totiž výlet mimo trať.

Ani Max Verstappen se v prvním volném tréninku nevyhnul výletu mimo trať. Foto: Red Bull

 

Dvacet sedm minut před koncem se Hamilton posunul ze třetího místa nahoru. S časem 1:17,603 povyskočil na druhou příčku před Sainze. Na Gaslyho ztrácel 133 tisícin sekundy. Hamilton ale druhé místo brzy opět ztratil. Sebral mu ho Verstappen. Podoba nejlepší trojice se ale měnila nadále. S časem 1:17,396 se totiž posunul na první místo Bottas. Gasly se tak propadl na druhou příčku. Bottas se ale brzy propadl na třetí pozici. Zatímco na první místo se posunul Sainz, na druhé Verstappen.

Kráce poté byla vyvěšena červená vlajka. Nejprve se totiž s poškozeným levým zadním kolem roztočil Pérez. Pár metrů po něm odstavil svůj vůz s poškozeným předním křídlem Ocon. Pro oba trénink skončil. Zdálo se, že mezi oběma došlo ke kolizi. Režie přímého přenosu ovšem nenabídla opakovaný záběr a neobjasnila nám tak, co se skutečně stalo.

Pro Estebana Ocona skončil první volný trénink předčasně. Foto: Alpine

 

K restartu tréninku došlo dvanáct minut před koncem. Sainz si krátce po restartu upevnil své vedení, když zajel čas 1:17,197. První čas konečně zajel také Sainzův týmový kolega Leclerc, který se posunul na deváté místo.

Sainze ale brzy z první pozice sesadil Hamilton. Sedminásobný mistr světa se jako první jezdec dostal pod hranici 1:17. Kolo pilota Mercedesu mělo hodnotu 1:16,892. Latifi tak radostné chvíle nezažíval. Kanaďan se totiž stal dalším pilotem, který v prvním volném tréninku vycestoval ven z dráhy.

Nedlouho poté se opět měnil držitel prvního místa. Hamiltona s časem 1:16,622 překonal Verstappen. Na třetí příčku povyskočil Leclerc.

Nakonec se ale vítězem prvního volného tréninku stal Bottas. Fin v závěru zajel čas 1:16,564. Na druhém místě skončil jeho týmový kolega Hamilton, který ztratil na svého parťáka pouze 41 tisícin sekundy. Daleko ale nebyl ani třetí Verstappen. Ten byl pouze o 58 tisícin sekundy pomalejší než Bottas.

První volný trénink skončil incidentem Mazepina. Pilot Haasu se roztočil a po nárazu do bariéry přišel o přední přítlačné křídlo. Jeho trápení tak zatím pokračuje i v Imole. Nutno ale dodat, že Mazepin neskončil v prvním volném tréninku poslední. Obsadil 18. místo. Za sebou nechal týmového kolegu Schumachera, kterého porazil o necelých sedm desetin, a také Cunodu.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Valtteri Bottas Mercedes Mercedes 1:16,564   23
2. Lewis Hamilton Mercedes Mercedes 1:16,605 + 0.041 25
3. Max Verstappen Red Bull Honda 1:16,622 + 0.058 21
4. Charles Leclerc Ferrari Ferrari 1:16,796 + 0.232 13
5. Pierre Gasly AlphaTauri Honda 1:16,888 + 0.324 21
6. Carlos Sainz Ferrari Ferrari 1:16,888 + 0.324 26
7. Fernando Alonso Alpine Renault 1:17,457 + 0.893 23
8. Lance Stroll Aston Martin Mercedes 1:17,489 + 0.925 19
9. Nicholas Latifi Williams Mercedes 1:17,739 + 1.175 24
10. Daniel Ricciardo McLaren Mercedes 1:17,769 + 1.205 23
11. George Russell Williams Mercedes 1:17,866 + 1.302 25
12. Kimi Räikkönen Alfa Romeo Ferrari 1:17,883 + 1.319 16
13. Lando Norris McLaren Mercedes 1:17,935 + 1.371 16
14. Sebastian Vettel Aston Martin Mercedes 1:17,984 + 1.420 23
15. Antonio Giovinazzi Alfa Romeo Ferrari 1:18,058 + 1.494 24
16. Sergio Pérez Red Bull Honda 1:18,228 + 1.664 15
17. Esteban Ocon Alpine Renault 1:18,360 + 1.796 20
18. Nikita Mazepin Haas Ferrari 1:18,823 + 2.259 22
19. Mick Schumacher Haas Ferrari 1:19,480 + 2.916 18
20. Juki Cunoda AlphaTauri Honda 1:19,781 + 3.217 11

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: Mercedes

 

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama