clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Stuck skončil při návratu v hodinách i na pódiu

vydal: Dušan Bouzek
zveřejněno: 20.4.2021, 05:10

počet komentářů: 0


Držitel celkových dvou vítězství v závodě 24 hodin Le Mans nebo i bývalý pilot formule 1 Hans-Joachim Stuck se o víkendu vrátil ve svých sedmdesáti letech zpátky za volant závodního vozu. V italské Monze se zúčastnil úvodního podniku nového šampionátu GT2 European Series. Nastoupil s vozem KTM X-Bow GT2 stáje True Racing by Reiter Engineering. Posádku utvořil s Krisem Rosenbergerem.

Oba závody se konaly v sobotu. V tom prvním posádka zprvu směřovala za vítězstvím mezi amatéry. Stuck totiž figuroval v rámci této kategorie na vedoucí příčce. Pak ale přišel smyk a bylo po nadějích. Německý rodák, který ovšem v Monze jel pod rakouskou vlajkou, sice ještě svůj vůz dovezl pomalým tempem do boxů, tam ale odstoupil. V celkovém pořadí se předtím, než ho potkaly potíže, nacházel na páté pozici.

V prvním závodě víkendu Hans-Joachim Stuck a Kris Rosenberger do cíle nedojeli. Foto: GT Sports Club

 

Druhý závod zahajoval Rosenberger a před zastávkami v boxech kroužil po trati na celkové první příčce. Před koncem jeho úseku se ale zdálo, že s vozem KTM X-Bow GT2 není něco v pořádku. Následná zastávka se poté protáhla. Stuck se na trať vrátil až jako poslední devátý v celkovém pořadí a současně na čtvrté příčce amatérského hodnocení. Nakonec se ale mezi amatéry dokázal probojovat na druhé místo a po závodě tak mohl s Rosenbergerem vystoupit na pódium. Celkově skončila dvojice sedmá.

Stuck nezavrhl možnost, že by se ve zbytku roku mohl objevit i v dalších podnicích GT2 European Series. Šampionát letos zavítá ještě také na Hockenheimring (14.-15. května), do Silverstone (25.-27. června), Spa-Francorchampsu (22.-25. července) a Le Castelletu (1.-2. října).

Výsledky prvního závodu: 1. Anders Fjordbach – Mark Patterson (Dánsko – USA, High Class Racing, Audi R8 LMS GT2, 1. v Pro-AM) 26 kol, 2. Joseph Collado – Patrick Zamparini (Francie – Itálie, SVC Sport Management, Lamborghini Huracan Super Trofeo GT2, 1. v AM) +16,625, 3. Michael Vergers – Aurelijus Rusteika (Nizozemsko – Litva, Speed Factory Racing, Porsche 911 GT2 RS, 2. v Pro-AM) +23,731… DNF Hans-Joachim Stuck – Kris Rosenberger (oba Rakousko, True Racing by Reiter Engineering, KTM X-Bow GT2) +16 kol.

Výsledky druhého závodu: 1. Bert Longin – Peter Guelinckx (oba Belgie, PK Carsport, Audi R8 LMS GT2, 1. v Pro-AM) 25 kol, 2. Luca Pirri – Stéphane Ratel (Itálie – Francie, LP Racing, Audi R8 LMS GT2, 2. v Pro-AM) +0,650, 3. Michael Vergers – Aurelijus Rusteika (Nizozemsko – Litva, Speed Factory Racing, Porsche 911 GT2 RS, 3. v Pro-AM) +2,547… 7. Hans-Joachim Stuck – Kris Rosenberger (oba Rakousko, True Racing by Reiter Engineering, KTM X-Bow GT2, 2. v AM) +1:00,767.

Průběžné pořadí kategorie Pro-AM: 1. Patterson – Fjordbach 37, 2. Guelinckx – Longin 37, 3. Vergers – Rusteika 33.

Průběžné pořadí kategorie AM: 1. Spescha – Ulrich 43, 2. Trunkenpolz – Angerhofer 30, 3. Zamparini – Collado 25… 5. Rosenberger – Stuck 18.

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: GT Sports Club

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama