clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Lehká noha pomohla Dennisovi k životnímu úspěchu

vydal: Marek Chvála
zveřejněno: 25.4.2021, 15:50

počet komentářů: 0


Málokdo očekával, že kvalifikaci na nedělní závod MS formule E ve Valencii vyhraje právě Dennis. A ještě méně lidí by si vsadilo na to, že pole position přetaví ve vítězství.

Jezdec BMW se do čela startu dostal díky rozmarům počasí. Zatímco první skupina, složená z nejlepších borců v průběžné klasifikaci, vyjela na mokrou dráhu, další měly k dispozici stále sušší povrch. Nejvíce z toho profitovala poslední, do níž Dennis patřil.

Vedle něj měl správně stát na roštu Lotterer, včera si však za zavinění kolize s Buemim vysloužil odsunutí o tři pozice zpět. Jeho post zaujal Lynn. Druhou řadu vytvořili outsideři ze stáje NIO Blomqvist a Turvey. 

Před startem účastníci uctili památku nedávno zesnulého závodníka a šéfa týmu Adriána Campose. Foto: FIA Formula E

Po dlouhé době jsme se dočkali klasického pevného startu. Kdo ale očekával pořádnou řežbu, musel být notně zklamán. Poučení skandálním průběhem sobotní jízdy se závodníci více než soupeřům věnovali ručičce elektroměru. Pole se drželo pohromadě, téměř se však nepředjíždělo. Výjimku představovali Blomqvist a Turvey, kteří se podle očekávání postupně propadali zpět. Jejich místa zaujali Nato, Vergne a Lotterer. Německý veterán se netajil touhou zbavit se nálepky jediného dosud nebodujícího účastníka. Vcelku razantně postupoval kupředu Rast, jenže plynový pedál mačkal s příliš velkou vervou.

Velikým rozčarováním se staly výkony favoritů z týmů Jaguar a Mercedes. Z výše zmíněného důvodu začínali hodně zezadu, ovšem na chvostu i uvízli. Pouze Vandoorne se probil na chvíli do elitní desítky. Když mu ale bránící se Buemi očesal auto, zamířil smutně do boxů.

Oliver Rowland po Natově penalizaci poskočil těsně pod stupně vítězů. Foto: FIA Formula E

Klíčový okamžik nastal na rozhraní druhé a třetí třetiny závodu. Lynn neustále stínoval lídra Dennise a zjevně vyčkával na vhodný okamžik k úderu. Místo toho bohužel inkasoval sám. Nato ho nesmyslně nabral zezadu a vytlačil z dráhy. Sám se tím dostal na druhou příčku, jenže brzy měl jistotu, že na pódium nevystoupí za žádných okolností. Sportovní komisaři totiž jeho manévr „ocenili“ pětisekundovou penalizací.

Rázem se tím otevřela cesta k mimořádnému úspěchu pro Rasta. Ovšem téměř prázdná baterie ho přiměla zpomalit a pustit před sebe Lotterera a Lynna, jenž to v žádném případě nezabalil.

V samotném závěru, kdy dobíhal časový limit, Dennis, který ani na sekundu nepřenechal vedení někomu jinému, chytře zvolnil. Ušetřil si tak absolvování jednoho kola navíc. Přišel tím sice o malý náskok, přesto se mu to vyplatilo. Pečlivé hospodaření s energií mu dovolilo finišovat naplno a nepřipustit si nikoho z konkurentů k tělu.

Průběžné pořadí po šesti závodech: 1. De Vries 57, 2. Vandoorne 48, 3. Bird 43, 4. Frijns 43, 5. Evans 39, 6. Rast 39, 7. Vergne 33, 8. Dennis 33, 9. Mortara 32, 10. Wehrlein 32, 11. Müller 30, 12. Rowland 27, 13. Sims 24, 14. Da Costa 24, 15. Lynn 21, 16. Lotterer 18, 17. Cassidy 15, 18. Turvey 13, 19. Di Grassi 13, 20. Sette Camara 12, 21. Günther 12, 22. Buemi 11, 23. Nato 11, 24. Blomqvist 5.

 

p. jezdec tým čas kol body
1. Jake Dennis BMWi Andretti Motorsport 46:32,002 30 29
2. Andre Lotterer TAG Heuer Porsche +1,483 30 18
3. Alex Lynn Mahindra Racing +2,428 30 16
4. Oliver Rowland Nissan e.dams +2,870 30 12
5. Norman Nato ROKiT Venturi Racing +5,811 30 10
6. Rene Rast Audi Sport Abt Schaeffler +8,122 30 8
7. Jean-Éric Vergne DS Techeetah Formula E Team +8,782 30 6
8. Oliver Turvey NIO 333 +11,292 30 4
9. Edoardo Mortara ROKiT Venturi Racing +12,014 30 2
10. Lucas di Grassi Audi Sport Abt Schaeffler +12,405 30 1
11. Sébastien Buemi Nissan e.dams +13,295 30 0
12. Maximilian Günther BMWi Andretti Motorsport +13,594 30 0
13. Nick Cassidy Envision Virgin Racing +14,329 30 0
14. Sam Bird Jaguar Racing +15,151 30 0
15. Mitch Evans Jaguar Racing +17,213 30 0
16. Nyck de Vries Mercedes-Benz EQ +18,444 30 0
17. Tom Blomqvist NIO 333 +18,885 30 0
18. Pascal Wehrlein TAG Heuer Porsche +19,274 30 0
19. Robin Frijns Envision Virgin Racing +19,756 30 0
20. Nico Müller Dragon/Penske Autosport +21,069 30 0
21. Sérgio Sette Camara Dragon/Penske Autosport +32,079 30 0
22. Antonio Felix da Costa DS Techeetah Formula E Team +59,698 30 0
23. Alexander Sims Mahindra Racing +1:04,277 30 0
  Stoffel Vandoorne Mercedes-Benz EQ DNF 20 0

Zdroj: vlastní reportáž redakce, úvodní foto: FIA Formula E

Zdroj: FORMULE.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
McLaren poprvé vítězí ve formuli E - 16.3.2024
Cassidy zvolil nejlepší taktiku a vede šampionát - 27.1.2024
Šampion zpět na nejvyšším stupni - 26.1.2024
Wehrlein si chvíli hrál s Buemim, pak dominoval - 13.1.2024
King zůstává na indické střídačce - 18.10.2023

Reklama