Dixon obhájil vítězství v Texasu |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
1 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Loňský šampion Scott Dixon vyhrál první ze dvou závodů v Texasu. Obhájil tím loňský triumf, kdy právě v Texasu kvůli koronaviru odložená sezona před rokem začala. Připsal si své 51 vítězství v kariéře v zámořských formulích a jen jeden triumf jej v historických tabulkách dělí od Maria Andrettiho. A. J. Foyt, který je nejúspěšnějším pilotem v historii, má pak na kontě 67 vítězství. Kvůli zrušené kvalifikaci jezdci startovali do závodu na základě pořadí v šampionátu. Dixon se na startu protáhl před Powera na druhou příčku a ve 3. kole předjel stájového kolegu Paloua a ujal se vedení. Pořadí se na čele rychle ustálilo. Za Dixonem byl Palou, pak následovali Power, Herta a Harvey, který se dostal před Pagenauda. Kanaan, nejrychlejší pilot jediného tréninku, si stěžoval na potíže s řazením, mohl ale pokračovat a po startu získal čtyři pozice. Už okolo 25. kola se ale jezdcům začaly na pneumatikách objevovat „puchýře“ a piloti se soustředili hlavně na to, aby mohli závod odjet na tři zastávky v boxech. V 50. kole zamířil k mechanikům Rahal, brzy následovaný dalšími jezdci. Jenže o šest kol později zezadu postrčil Bourdaise Newgarden a Francouz skončil v ochranné zdi. Dixon, Palou, Harvey, Herta, VeeKay nebo Newgarden ještě nebyli u mechaniků. Pro nové pneumatiky se dostali ve chvíli, kdy v 64. kole IndyCar otevřela boxy. Žlutá fáze byla špatnou zprávou pro ty, kteří již zastavili. A například Power se propadl z 3. místa na 12. Ještě hůř na tom byl Newgarden potrestaný za kolizi s Bourdaisem odsunem na konec pole. V 71. kole při restartu Dixon a Palou poodjeli Hertovi. Zatímco Kanaan se z deváté příčky posunul už na sedmou. Najednou byl McLaughlin nejlepší z kvarteta Penskeho pilotů, když se pohyboval na šestém místě za Rossim. Rahal a O´Ward začali ve 110. kole druhé zastávky v boxech. Dixon vydržel do 126. kola. Palou vydržel o dvě kola déle, ještě o jeden okruh více zvládl navrátilec Fittipaldi. Piloti, kteří již absolvovali pit stop, se rychle probíjeli polem výš, protože rozdíl v rychlosti byl na nových gumách markantní. To brzy pocítil Hinchcliffe, před kterého se zařadil Rosenqvist, který jej předjel dokonce o celé kolo. Kanaďanův vůz to rozhodilo a Hinchcliffe skončil ve 2. zatáčce v ochranné zdi. Žlutá fáze přišla akorát včas na poslední pit stop. Zastávka se nepovedla mechanikům Marcuse Ericssona, kteří špatně upevnili pravé zadní kolo. Naopak bezchybný pit stop předvedli u týmu Scotta McLaughlina. Ten se záhy ocitl za svým krajanem a jmenovcem Dixonem. Za nimi byli O´Ward a Palou. Herta spadl na pátou příčku. Následovali Harvey, Rossi, Newgarden, Rahal a Pagenaud. Harvey po restartu ztratil dvě pozice ve prospěch Newgardena a Rahala. Druhý jmenovaný se následně dostal i před dvojnásobného šampiona. Závod ve 191. kole skončil pro Hertu. Od jeho brzd začínaly létat plameny a vítěz minulého závodu musel odstavit vůz v boxech. McLaughlin už na Dixona nic nevymyslel, ale i tak při svém oválovém debutu zaznamenal skvělý výsledek. Dixon se díky pátému vítězství na Texas Motor Speedway stal nejúspěšnějším pilotem na tomto oválu. A hned za necelých 24 hodin může své statistiky ještě vylepšit. Zřejmě do závodu coby lídr šampionátu odstartuje z pole position. V tom sobotním mimochodem strávil ve vedení 206 kol z 212.
Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Komentáře ke článku
|
Reklama