clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Dixon obhájil vítězství v Texasu

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 2.5.2021, 03:40

počet komentářů: 1
z toho nových:
poslední: 2.5.2021 09:55


Loňský šampion Scott Dixon vyhrál první ze dvou závodů v Texasu. Obhájil tím loňský triumf, kdy právě v Texasu kvůli koronaviru odložená sezona před rokem začala. Připsal si své 51 vítězství v kariéře v zámořských formulích a jen jeden triumf jej v historických tabulkách dělí od Maria Andrettiho. A. J. Foyt, který je nejúspěšnějším pilotem v historii, má pak na kontě 67 vítězství.

Kvůli zrušené kvalifikaci jezdci startovali do závodu na základě pořadí v šampionátu. Dixon se na startu protáhl před Powera na druhou příčku a ve 3. kole předjel stájového kolegu Paloua a ujal se vedení.

Pořadí se na čele rychle ustálilo. Za Dixonem byl Palou, pak následovali Power, Herta a Harvey, který se dostal před Pagenauda. Kanaan, nejrychlejší pilot jediného tréninku, si stěžoval na potíže s řazením, mohl ale pokračovat a po startu získal čtyři pozice.

Už okolo 25. kola se ale jezdcům začaly na pneumatikách objevovat „puchýře“ a piloti se soustředili hlavně na to, aby mohli závod odjet na tři zastávky v boxech. V 50. kole zamířil k mechanikům Rahal, brzy následovaný dalšími jezdci. Jenže o šest kol později zezadu postrčil Bourdaise Newgarden a Francouz skončil v ochranné zdi.

Dixon, Palou, Harvey, Herta, VeeKay nebo Newgarden ještě nebyli u mechaniků. Pro nové pneumatiky se dostali ve chvíli, kdy v 64. kole IndyCar otevřela boxy. Žlutá fáze byla špatnou zprávou pro ty, kteří již zastavili. A například Power se propadl z 3. místa na 12. Ještě hůř na tom byl Newgarden potrestaný za kolizi s Bourdaisem odsunem na konec pole.

V 71. kole při restartu Dixon a Palou poodjeli Hertovi. Zatímco Kanaan se z deváté příčky posunul už na sedmou. Najednou byl McLaughlin nejlepší z kvarteta Penskeho pilotů, když se pohyboval na šestém místě za Rossim.

Rahal a O´Ward začali ve 110. kole druhé zastávky v boxech. Dixon vydržel do 126. kola. Palou vydržel o dvě kola déle, ještě o jeden okruh více zvládl navrátilec Fittipaldi. Piloti, kteří již absolvovali pit stop, se rychle probíjeli polem výš, protože rozdíl v rychlosti byl na nových gumách markantní. To brzy pocítil Hinchcliffe, před kterého se zařadil Rosenqvist, který jej předjel dokonce o celé kolo. Kanaďanův vůz to rozhodilo a Hinchcliffe skončil ve 2. zatáčce v ochranné zdi.

Žlutá fáze přišla akorát včas na poslední pit stop. Zastávka se nepovedla mechanikům Marcuse Ericssona, kteří špatně upevnili pravé zadní kolo. Naopak bezchybný pit stop předvedli u týmu Scotta McLaughlina. Ten se záhy ocitl za svým krajanem a jmenovcem Dixonem. Za nimi byli O´Ward a Palou. Herta spadl na pátou příčku. Následovali Harvey, Rossi, Newgarden, Rahal a Pagenaud.

Harvey po restartu ztratil dvě pozice ve prospěch Newgardena a Rahala. Druhý jmenovaný se následně dostal i před dvojnásobného šampiona. Závod ve 191. kole skončil pro Hertu. Od jeho brzd začínaly létat plameny a vítěz minulého závodu musel odstavit vůz v boxech.

McLaughlin už na Dixona nic nevymyslel, ale i tak při svém oválovém debutu zaznamenal skvělý výsledek. Dixon se díky pátému vítězství na Texas Motor Speedway stal nejúspěšnějším pilotem na tomto oválu. A hned za necelých 24 hodin může své statistiky ještě vylepšit. Zřejmě do závodu coby lídr šampionátu odstartuje z pole position. V tom sobotním mimochodem strávil ve vedení 206 kol z 212.

p. jezdec tým motor čas kol body
1. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 01:45:51.3417 212 50+3
2. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet + 0,2646 212 40
3. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet + 1,7807 212 35
4. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda + 2,8561 212 32+1
5. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda + 6,6040 212 30
6. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet + 7,9030 212 28
7. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda + 8,5046 212 26
8. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda + 9,5898 212 24
9. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda + 10,0657 212 22
10. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet + 10,4271 212 20
11. Tony Kanaan Chip Ganassi Racing Honda + 12,0188 212 19
12. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda + 12,5785 212 18
13. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet + 12,9479 212 17
14. Will Power Team Penske Chevrolet + 14,3546 212 16
15. Pietro Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda + 15,0507 212 15
16. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda + 17,4939 212 14
17. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet + 19,8938 212 13
18. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet + 23,9568 212 12
19. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda - 1 kolo 211 11
20. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet - 1 kolo 211 10
21. Conor Daly Carling Racing Chevrolet - 1 kolo 211 9
22. Colton Herta Andretti Harding Steinbrenner Honda Porucha 190 8
23. James Hinchcliffe Andretti Autosport Honda Havárie 158 7
24. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet Havárie 55 6

Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar

Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar

Reklama

Komentáře ke článku

  kpt.Budha - m.reminekposli.to
2.5.2021 09:55
 
Super závod
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama