clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Hamilton miluje Portimão

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 3.5.2021, 16:35

počet komentářů: 1
z toho nových:
poslední: 6.5.2021 21:47


Hlavním motivem příběhu Velké ceny Portugalska byl boj o vítězství mezi třemi soupeři. Valtteri Bottas, Lewis Hamilton a Max Verstappen zůstali po startu seřazeni tak, jak se kvalifikovali. Na trať si však pospíšil safety car, při restartu Hamilton zaváhal a krátce na to přišel o druhé místo ve prospěch jezdce Red Bullu.

"Přirozeně jsem se soustředil na Valtteriho a skutečně jen na zlomek sekundy jsem kouknul do zpětného zrcátka, abych si zkontroloval Maxovu pozici. A přesně v tom zlomku sekundy Valtteri dupl na plyn. Vypadl jsem z Valtteriho aerodynamického stínu. Když jsem se tam vrátil, Max byl v mém stínu. Vybočil jsem, abych ho setřásl, jenže tím jsem mu nechal Valtteriho stín. "Jsem to já ale idiot!", pomyslel jsem si," popisuje Hamilton zaváhání, po kterém to s jeho vyhlídkami na vítězství nevypadalo vůbec dobře. Jak jsme však viděli, v průběhu závodu dokázal na trati předjet oba soupeře a v cíli třetího závodu sezony se těšil z druhého vítězství.

"Tohle je úžasná trať, dovolila nám pokračovat v těsném boji. Fanouškům se to muselo moc líbit. Mně se to rozhodně líbilo. Tohle je závodění! Trať nám v některých zatáčkách nabídla více možných linií průjezdu, podobně jako v Austinu. Už si to nepamatuji přesně, ale myslím, že Max později udělal chybu a v posledním sektoru jsem se na něj nalepil. Pak jsem měl ještě před sebou ještě Valtteriho a věděl jsem, že ho musím předjet rychle, než si zcela zničím pneumatiky."

"Už ani nemá smysl mluvit o výjimečnosti Lewisova výkonu, protože se z takových výkonů už stal jeho standard. Sám sobě nastavuje laťku," usmíval se po závodě spokojený šéf Mercedesu, Toto Wolff.

Hamilton to opět dokázal, tentokrát ve dvou přímých soubojích o vítězství. Foto: Mercedes

Mercedes se však dopustil jedné strategické chyby, když Valtteriho Bottase, kterého po Hamiltonovi předjel i Verstappen, povolal do boxů pro nové pneumatiky tři kola před koncem závodu, aby získal bod za nejrychlejší kolo. To umožnilo Red Bullu dva kola před koncem povolat Maxe Verstappena.

Chyba však zůstala nepotrestána, jelikož Verstappen sice nejrychlejší kolo zajel, ale bylo mu dodatečně vymazáno kvůli překročení hranic trati. Kdyby Mercedes Bottase přezul o kolo později, Verstappen by ani neměl šanci zkusit to.

"Ano, jedna hloupá chyba na našem kontě. Měli jsme to udělat o kolo později," přiznal Wolff.

K dokonalému výsledku Mercedesu samozřejmě chybí obsazení druhého místa a Bottas po závodě ani nedovedl říct, proč byl pomalejší než jeho dva soupeři.

"Když startuji z pole position, tak pak samozřejmě mohu být spokojen jedině s vítězstvím. A nevyhrál jsem," přiznal Fin. "Zvládl jsem start i restart, žádná větší chyba. Na prostřední směsi pneumatik jsem ale neměl takovou rychlost jako Lewis a Max. Nevím proč. Nemám pro to vysvětlení. Na tvrdých pneumatikách se to zlepšilo, doháněl jsem Maxe, ale zase mě zpomalila porucha senzoru, která mě stála asi tak pět vteřin."

Zdroj: Motorsport, RaceFans, úvodní foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport, RaceFans

Reklama

Komentáře ke článku

  aрi - apipobox.sk
6.5.2021 21:47
 
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Jak to bylo s Bottasovou kvalifikační rychlostí? - 5.5.2021
Pro Hamiltona jsou pneumatiky příliš tvrdé - 1.5.2021
Mercedes vysvětlil Hamiltonovu zázračnou rychlost - 28.10.2020
Hamilton ani nejel naplno - 26.10.2020

Reklama