clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Jak to bylo s Bottasovou kvalifikační rychlostí?

vydal: Róbert Randuška
zveřejněno: 5.5.2021, 16:05

počet komentářů: 1
z toho nových:
poslední: 6.5.2021 21:21


Valtteri Bottas po kvalifikaci na VC Portugalska nedokázal vysvětlit, jak se mu podařilo porazit Lewise Hamiltona pouze dva týdny poté, co skončil v kvalifikaci v Imole až na osmém místě. Prý se mu prostě povedlo výborně zahřát pneumatiky, než kolo začal. Vysvětlení nabízí technický expert Matthew Somerfield, který Bottasovu pole position spojuje s jeho horším tempem v samotném závodě, hlavně na středně tvrdých pneumatikách. Jezdci Mercedesu měli v pátek k dispozici dvě mírně odlišné verze zadního křídla a od soboty se vydali odlišnými cestami.

"Vizuálně je hlavní rozdíl v použití jednoho nebo dvou (centrálních) sloupků. Důležitost jejich odlišných strukturálních a aerodynamických vlastností se mění v závislosti od okruhu. Nevíme, zda Mercedes rozhodl o rozdělení strategie, aby pokryl Verstappena, nebo se každý jezdec rozhodl sám za sebe,“ píše Somerfield.

Hamilton měl dva sloupky. Tato konfigurace dává méně přítlaku, ale má i menší aerodynamický odpor. To znamená, že Brit měl potenciální výhodu na rovinkách, ale musel se více snažit v zatáčkách. V kvalifikaci se to projevilo v posledním sektoru, kde Bottas využil stabilnější zadek svého vozu. Avšak Hamiltonovi jeho nastavení nejen usnadnilo předjíždění (na konci rovinek), ale pomáhalo mu i s udržováním pneumatik v ideálním pracovním okně. Bottasovo nastavení mu v kvalifikaci umožnilo rychleji zahřát pneumatiky. V závodě má však rychle stoupající teplota pneumatiky nepříznivý efekt na běhoun a jeho přilnavost."

Jeden sloupek Bottasův...

 

... a dva sloupky Hamiltonovy. Foto: Mercedes

Zajímavé je i to, že Hamilton po VC Portugalska odvolal svá slova o chybném výběru pneumatik ze strany Pirelli. Italského výrobce po pátku kritizoval, že do Portugalska poslal příliš tvrdé směsi, ale nakonec se v závodě i jemu nejlépe jezdilo na C1, tedy zcela nejtvrdších pneumatikách z nabídky Pirelli.

Zdroj: Motorsport, úvodní foto: Mercedes

Zdroj: Motorsport

Reklama

Komentáře ke článku

  api - apipobox.sk
6.5.2021 21:21
 
 

 

 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Hamilton miluje Portimão - 3.5.2021
Pro Hamiltona jsou pneumatiky příliš tvrdé - 1.5.2021
Mercedes vysvětlil Hamiltonovu zázračnou rychlost - 28.10.2020
Hamilton ani nejel naplno - 26.10.2020

Reklama