clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Rahalův tým způsobil kolizi kvůli fotce, pak boural Ferrucci

vydal: Víťa Boch
zveřejněno: 21.5.2021, 01:00

počet komentářů: 0


První karamboly letošního ročníku Indy500 jsme viděli ve 4. tréninku. Hned na úvod způsobil drobný kontakt Herty a McLaughlina tým Rahal Letterman Lanigan Racing, který zpomalil na cílové rovince kvůli společné fotce všech tří vozů jedoucích bok po boku. V druhé polovině tréninku pak tvrdě narazil do zdi právě jeden z Rahalových jezdců – Ferrucci. Nejrychlejší čas zajel Tony Kanaan.

Hned po dvou minutách čtvrtečního tréninku přišel jeden z momentů, o kterých se v padoku mluvilo dlouhé hodiny. Tým Rahal Letterman Lanigan Racing vyslal své vozy na trať s tím, že se mají seřadit vedle sebe a na půl plynu přejet přes cílovou rovinku. Fotograf je měl zachytit zřejmě zhruba v prostoru, kde leží pás cihel.

Jenže Rahalova sestava nebyla na dráze sama. Za nimi museli zpomalit De Silvestrová a McLaughlin. O tom ale nebyl informován Herta, který se v plné rychlosti vyřítil ze čtvrté zatáčky, aby před sebou objevil pomalu jedoucí vozy. Pokusil se protáhnout se mezi McLaughlinem a zdí, ale došlo k drobnému kontaktu. Oba piloti dojeli do boxů a týmy strávily desítky minut kontrolou a opravou vozu.

 Rahalův tým ve formaci (zleva Rahal, Sató a Ferrucci) a za nimi Herta. Foto: IndyCar

Po skončení tréninku za tento kousek dostal Rahalův tým stopku pro všechny tři vozy na první půlhodinu pátečního tréninku. Bobby Rahal se v rozhovoru pro agenturu AP zlobil, že dostali trest za něco, co v úterý dělal tým Rogera Penskeho, mimo jiné majitele IndyCar a Indianapolis Motor Speedway. Ale IndyCar to vysvětluje tím, že v ten den byla první pětiminutovka vyhrazena pro zaváděcí kola, kdy piloti vyjíždějí poprvé na dráhu, tudíž ostatní jezdci měli počítat s tím, že se na trati budou pohybovat pomalu jedoucí vozy.

V úvodu se jezdci soustředili na kvalifikační simulace a snažili se využít toho, že dráha ještě nebyla tak plná, takže jejich čas nebyl ovlivněn tím, že by se dostali do závěsu za jiný vůz. Vedení se ujal Palou, za ním se prostřídali na druhé příčce Sató, Harvey, Newgarden a Ferrucci. Na konci první hodiny tréninku vystrčil z první příčky stájového kolegu Ericsson. McLaughlin se po kontrole a opravě vozu propracoval na třetí příčku.

Castroneves měl dnes důvod usmívat se.... na druhou stranu, on si ho najde vždycky. Foto: IndyCar

Kolem půl třetí odpoledne vyskočili na přední příčky také zbývající piloti Ganassiho stáje – Kanaan a Dixon. V polovině tréninku, tedy po třech hodinách, pak bylo pořadí Dixon, Ericsson, Kanaan a Palou, tedy kompletní Ganassiho sestava na čele, a první pětku uzavíral McLaughlin.

Po 16. hodině se jméno v čele pořadí změnilo krátce za sebou dvakrát, kdy nejprve zajel nejrychlejší kolo Newgarden, aby jej vzápětí sesadil z čela Daly. Rychlý vůz měl i Ferrucci, ale ve čtvrt na pět ve 2. zatáčce nad ním ztratil kontrolu a narazil tvrdě do zdi.

Přestože skončil v necmocni, patří Ferruccimu třetí nejlepší čas. Foto: IndyCar

Z monopostu se dostal vlastní silou, nemohl ale došlápnout na levou nohu. Vyšetření v lékařském centru na okruhu žádné vážnější zranění neodhalilo. Ferrucciho ale převezli na rentgen do nemocnice v Indianapolisu. Podle šéflékaře IndyCar doktora Billowse má lehké zranění na levé noze, už na ni ale mohl došlápnout a pokud vyšetření v nemocnici neodhalí další zranění, měl by v pátek opět nastoupit do tréninku. Rahalův tým ovšem má na autě hodně práce.

Po čtvrt hodině znovu zavlály zelené vlajky. Na začátku poslední hodiny se na první příčku dostal Kanaan a zůstal na ní až do konce čtvrtečního tréninku. Piloti totiž v závěru pracovali hlavně na nastavení pro závod a hledání rychlosti už tolik pozornosti nevěnovali. Ostatně na to bude dost prostoru v pátek, kdy je trénink zaměřený právě na to, aby týmy z vozů vymáčkly, co se dá. Mají totiž poprvé zvýšený výkon turba v motorech, což si pak přenesou i do kvalifikace. Naopak na závod jej musí snížit na původní úroveň.

Za Kanaanem tak skončil opět velmi rychlý Daly. I přes vážnou nehodu patřil třetí čas Ferruccimu. První pětku zavírali Newgarden a Dixon. VeeKay na šestém místě podtrhává dobrou formu týmu Eda Carpentera. Sedmému Castronevesovi se výborně podařilo využít aerodynamického pytle za jiným vozem. Stájový kolega Kanaana a Dixona Ericsson skončil osmý před loňským vítězem Satóem a Hertou, který se z nepovedeného úvodu tréninku otřepal a skončil na 10. místě.

p. jezdec tým motor čas odstup kol
1. Tony Kanaan Chip Ganassi Racing Honda 00:39,9395   80
2. Conor Daly Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:39,9565 + 0.017 90
3. Santino Ferrucci Rahal Letterman Lanigan Honda 00:40,0139 + 0.074 50
4. Josef Newgarden Team Penske Chevrolet 00:40,0204 + 0.080 121
5. Scott Dixon Chip Ganassi Racing Honda 00:40,0595 + 0.120 65
6. Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:40,1054 + 0.165 96
7. Helio Castroneves Meyer Shank Racing Honda 00:40,1082 + 0.168 114
8. Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing Honda 00:40,1296 + 0.190 89
9. Takuma Sató Rahal Letterman Lanigan Honda 00:40,1370 + 0.197 93
10. Colton Herta Andretti Autosport Honda 00:40,1887 + 0.249 104
11. Álex Palou Chip Ganassi Racing Honda 00:40,2362 + 0.296 125
12. Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport Honda 00:40,2599 + 0.320 81
13. Scott McLaughlin Team Penske Chevrolet 00:40,2701 + 0.330 60
14. Patricio O´Ward Arrow McLaren SP Chevrolet 00:40,2986 + 0.359 64
15. Will Power Team Penske Chevrolet 00:40,3172 + 0.377 82
16. Felix Rosenqvist Arrow McLaren SP Chevrolet 00:40,3228 + 0.383 85
17. Jack Harvey Meyer Shank Racing Honda 00:40,3378 + 0.398 91
18. Marco Andretti Andretti Herta Autosport Honda 00:40,4270 + 0.487 123
19. Ed Jones Dale Coyne Racing Honda 00:40,4306 + 0.491 63
20. Ed Carpenter Ed Carpenter Racing Chevrolet 00:40,4601 + 0.520 96
21. Alexander Rossi Andretti Autosport Honda 00:40,4655 + 0.526 94
22. Juan Pablo Montoya Arrow McLaren SP Chevrolet 00:40,4705 + 0.531 73
23. Simon Pagenaud Team Penske Chevrolet 00:40,4741 + 0.534 42
24. Dalton Kellett A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:40,5540 + 0.614 71
25. Stefan Wilson Andretti Autosport Honda 00:40,5763 + 0.636 102
26. Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Honda 00:40,5866 + 0.647 70
27. Pietro Fittipaldi Dale Coyne Racing Honda 00:40,6134 + 0.673 71
28. Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing Chevrolet 00:40,6483 + 0.708 86
29. Charlie Kimball A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:40,6778 + 0.738 57
30. JR Hildebrand A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:40,6922 + 0.752 62
31. Simona de Silvestrová Paretta Autosport Chevrolet 00:40,7404 + 0.800 81
32. James Hinchcliffe Andretti Steinbrenner Honda 00:40,7569 + 0.817 97
33. Max Chilton Carlin Racing Chevrolet 00:40,8183 + 0.878 61
34. Sébastien Bourdais A.J.Foyt Enterprises Chevrolet 00:40,9321 + 0.992 81
35. R. C. Enereson Top Gun Racing Chevrolet 00:41,3899 + 1.450 50

Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar

Zdroj: Původní materiál redakce, úvodní foto: IndyCar

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
 S tímto článkem nesouvisí žádný jiný článek.

Reklama