O´Ward má druhé letošní pole position |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Víťa Boch počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Dvaadvacetiletý Mexičan Pato O´Ward odstartuje do sobotního závodu IndyCar Series v Detroitu z první pozice. Je to jeho letošní druhá pole position, radoval se už v úvodním závodě sezony v Alabamě, a celkově třetí v kariéře v IndyCar. V první řadě jej doplní Rossi. O pozicích na startovním roštu rozhodla upravená kvalifikace, kterou IndyCar užije v Detroitu a v srpnovém závodě v Indianapolisu. Pole bylo rozděleno do dvou skupin po 12 a 13 vozech. Z nich 12 postoupilo do finálového segmentu (oproti obvyklému systému, kde 12 nejrychlejších představuje semifinálovou skupinu a do boje o pole position postupuje nejrychlejších šest). Problémem pro jezdce v Detroitu jsou zatím měkké pneumatiky. Trvá nezvykle dlouho, než se je podaří zahřát. Jezdci většinou tak na nich zvládli zajet jen jedno rychlé kolo. V úvodním segmentu skončila cesta kvalifikací pro lídra šampionátu Paloua, který byl až 11., jen o příčku lépe skončil Harvey, který přitom také v předchozích kvalifikacích zvládal z první části postoupit. Palou navíc dostal před závodem penalizaci za nepovolenou výměnu motoru v Indianapolisu a tak odstartuje z úplně poslední příčky. Nejrychlejší čas – 1:15.8507 – zajel Rossi. Na druhého Grosjeana měl k dobru osm desetin. Dál postoupili také VeeKay, O´Ward, Pagenaud a Power. Ten měl na prvního nepostupujícího Hinchcliffea k dobru tři setiny. V druhé skupině zajel nejlepší čas Newgarden – 1:15.6606. Pod hranici 1:16 se dostali i Herta a Jones. Dál postoupili i Hunter-Reay, Bourdais a Dixon. V této části kvalifikace skončila třeba pro Satóa a Rahala a nepřekvapivě také McLaughlin, pro něhož to je první závod v Detroitu a v kvalifikaci po pěti kolech narazil do zdi. V závěrečné části měly týmy Andretti a Penske po třech pilotech, dva jezdce měl ve finále tým Dale Coyne Racing, po jednom pak McLaren, A.J. Foyt Enterprises, Chip Ganassi Racing a stáj Eda Carpentera. Newgarden jako první zapsal rychlý čas. Za ním se seřadili O´Ward, Hunter-Reay a Grosjean. Piloti zamířili do boxů pro nové měkké pneumatiky. První rychlé kolo na nich zajel Jones. Ve vedení jej ale záhy vystřídal Herta a následně také Grosjean. Jones se druhým pokusem zařadil za svého stájového kolegu. V poslední minutě se ale před Coyneovo duo dostali ještě dva jezdci. Nejprve časem 1:15.5776 získal pole position O´Ward. Rossiho následný pokus stačil na druhé místo. Za dvojicí Grosjean – Jones, která opět přivezla v kvalifikaci Coyneovi výborný výsledek, se postaví Newgarden s Hertou. Obhájce titulu Dixon odstartuje z 11. příčky bok po boku s vítězem posledního závodu na městském či silničním okruhu, Velké ceny Indianapolisu, Rinusem VeeKayem.
Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Zdroj: Původní reportáž redakce, úvodní foto: IndyCar Komentáře ke článku
|
Reklama