Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času
LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
Délka kola:
5,148 km
Počet kol:
60
Délka závodu:
308,863 km
Hlavní úseky
předjíždění:
První zatáčka a pro odvážné při brždění do šikany
Nejrychlejší kolo:
Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:29,468
Rok
Vítěz
Vůz
Motor
2004
M.Schumacher
Ferrari F2004
Ferrari 3.0 V10
2003
R.Schumacher
Williams FW25
BMW 3.0 V10
2002
R.Barrichello
Ferrari F2002
Ferrari 3.0 V10
2001
M.Schumacher
Ferrari F2001
Ferrari 3.0 V10
2000
M.Schumacher
Ferrari F1-2000
Ferrari 3.0 V10
1999
J.Herbert
Stewart SF3
Ford Cos. CR-1 3.0 V10
1998
M.Häkkinen
McLaren MP4-13
Mercedes 3.0 V10
1997
J.Villeneuve
Williams FW19
Renault 3.0 V10
1996
J.Villeneuve
Williams FW18
Renault 3.0 V10
1995
M.Schumacher
Benetton B195
Renault 3.0 V10
1985
M.Alboreto
Ferrari 156/85
Ferrari 1.5 V6T
1984
A.Prost
McLaren MP4-2
TAG 1.5 V6T
1976
J.Hunt
McLaren M23
Ford Cos. DFV 3.0 V8
1975
C.Reutemann
Brabham BT44B
Ford Cos. DFV 3.0 V8
1974
C.Regazzoni
Ferrari 312B3
Ferrari 3.0 F12
1973
J.Stewart
Tyrrell 006
Ford Cos. DFV 3.0 V8
1972
J.Ickx
Ferrari 312B2-72
Ferrari 3.0 F12
1971
J.Stewart
Tyrrell 003
Ford Cos. DFV 3.0 V8
1969
J.Ickx
Brabham BT26A
Ford Cos. DFV 3.0 V8
1968
J.Stewart
Matra MS10
Ford Cos. DFV 3.0 V8
1967
D.Hulme
Brabham BT24
Repco 3.0 V8
1966
J.Brabham
Brabham BT19
Repco 3.0 V8
1965
J.Clark
Lotus 33
Climax 1.5 V8
1964
J.Surtees
Ferrari 158
Ferrari 1.5 V8
1963
J.Surtees
Ferrari 156/63
Ferrari 1.5 V6
1962
G.Hill
BRM P57
BRM 1.5 V8
1961
S.Moss
Lotus 18/21
Climax 1.5 L4
1958
T.Brooks
Vanwall
Vanwall 2.5 L4
1957
J.M.Fangio
Maserati 250F
Maserati 2.5 L6
1956
J.M.Fangio
Ferrari D50
Ferrari 2.5 V8
1954
J.M.Fangio
Mercedes W196
Mercedes 2.5 L8
1953
N.Farina
Ferrari 500
Ferrari 2.0 L4
1952
A.Ascari
Ferrari 500
Ferrari 2.0 L4
1951
A.Ascari
Ferrari 375
Ferrari 4.5 V12
Charakteristika okruhu: Nürburgring hostil VC Německa v roce 1984 a od roku 1995 se zde
jezdí VC Evropy (v letech 1997-98 nesl závod označení VC Lucemburska).
Umístění okruhu do nádherného prostředí lesnatého pohoří Eifel přináší
časté přeháňky.
Jezdecky nepříliš zajímavý okruh sestává z řady pomalých a středně rychlých
zatáček spojených jen krátkými rovinkami. To vyžaduje velký aerodynamický
přítlak. Předjíždění je zde obtížné, ale možné při nájezdu do šikany NGK
za nejrychlejším úsekem trati a v novém úseku za cílovou rovinkou zvaném
Mercedes Kurve.
Okruh z pohledu jezdců:
Jacques Villeneuve - "Je tu pár pěkných ale i těžkých zatáček."
Heinz-Harald Frentzen - "Nürburgring není na seznamu mých oblíbených
okruhů, ale má svoje kvality."