Začátek závodu:
14:00 místního času
14:00 středoevropského času
LEGENDA:
startovní
rošt
rychlostní
stupeň
rychlost
(km/h)
rychlost
(mph)
boční
přetížení
číslo
zatáčky
měřený
sektor
čas
sektoru
čas
na kolo
cílová
čára
Délka kola:
4,933 km
Počet kol:
62
Délka závodu:
305,609 km
Hlavní úseky
předjíždění:
Při brždění do šikany a zatáčky Tosa
Nejrychlejší kolo:
Michael Schumacher (2004, Ferrari F2004) - 1:20,411
Rok
Vítěz
Vůz
Motor
2004
M.Schumacher
Ferrari F2004
Ferrari 3.0 V10
2003
M.Schumacher
Ferrari F2002
Ferrari 3.0 V10
2002
M.Schumacher
Ferrari F2002
Ferrari 3.0 V10
2001
R.Schumacher
Williams FW23
BMW 3.0 V10
2000
M.Schumacher
Ferrari F1-2000
Ferrari 3.0 V10
1999
M.Schumacher
Ferrari F399
Ferrari 3.0 V10
1998
D.Coulthard
McLaren MP4-13
Mercedes 3.0 V10
1997
H-H.Frentzen
Williams FW19
Renault 3.0 V10
1996
D.Hill
Williams FW18
Renault 3.0 V10
1995
D.Hill
Williams FW17
Renault 3.0 V10
1994
M.Schumacher
Benetton B194
Ford Zetec-R 3.5 V8
1993
A.Prost
Williams FW15C
Renault 3.5 V10
1992
N.Mansell
Williams FW14B
Renault 3.5 V10
1991
A.Senna
McLaren MP4-6
Honda 3.5 V12
1990
R.Patrese
Williams FW13B
Renault 3.5 V10
1989
A.Senna
McLaren MP4-5
Honda 3.5 V10
1988
A.Senna
McLaren MP4-4
Honda 1.5 V6T
1987
N.Mansell
WilliamsFW11B
Honda 1.5 V6T
1986
A.Prost
McLaren MP4-2C
TAG 1.5 V6T
1985
E.de Angelis
Lotus 97T
Renault 1.5 V6T
1984
A.Prost
McLaren MP4-2
TAG 1.5 V6T
1983
P.Tambay
Ferrari 126C2B
Ferrari 1.5 V6T
1982
D.Pironi
Ferrari 126C2
Ferrari 1.5 V6T
1981
N. Piquet
Brabham BT49C
Ford Cos. DFV 3.0 V8
1980
N.Piquet
Brabham BT49
Ford Cos. DFV 3.0 V8
Charakteristika okruhu: V italské Imole se VC San Marina jezdila od roku 1981. Letos to
zřejmě bude naposled. Nevyhnutelnou součástí letošního závodu bude připomínka
10. výročí tragických havárií Ayrtona Senny a Rolanda Ratzenbergera.
Jezdí se zde proti směru otáčení hodinových ručiček. Předjíždění je zde
velmi obtížné, ale jak vloni dokázal Rubens Barrichello ne nemožné. Typické
tu jsou nájezdy do zatáček přes horizont a unikátní kombinace rychlých
a pomalých zatáček. Nerovný povrch, mnoho šikan a častá jízda přes obrubníky
činí obtížným udržení optimální teploty pneumatik.
Okruh z pohledu jezdců:
Ralf Schumacher- "Imola je charakteristická dlouhými rovinkami a
jednou pomalou zatáčkou, což znamená velmi tvrdé brždění."
Eddie Irvine - "Imola byla zkrocená velkým počtem šikan, ale i tak
je zajímavá."