clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Motoráři se sejdou během Grand Prix Španělska

vydal: Ladislav Lála
zveřejněno: 6.5.2004, 01:25

počet komentářů: 0


Sedm dodavatelů motorů pro formuli 1 by se mělo sejít během nadcházející Grand Prix Španělska. Cílem jednání je snaha dohodnout se na opatřeních, které by měly snížit náklady spojené s motory na polovinu.
 
Motory pohánějící současné monoposty formule 1 dnes dodávají tyto firmy: Ferrari, BMW, Mercedes-Benz, Renault, Honda, Ford a Toyota. Během úterní schůzky mezi šéfy týmů a vedením FIA v Monaku došlo k principiální shodě ohledně snížení současné úrovně nákladů spojených s motory o padesát procent. Ty dosahují výše jedné miliardy Euro ročně.
Motoráři dostali čtyři týdny na finalizaci návrhů možných změn, které by mohly vstoupit v platnost od roku 2006. Návrhy by poté měly být postoupeny Světové radě FIA, která by se měla sejít 30.června v Paříži. Diskuse by měly začít již během blížícího se závodního víkendu, který se jede na okruhu Circuit de Catalunya.
 
"Výrobci motorů, tedy sedm společností které se zabývají motory, se sejdou s cílem snížit náklady spojené s agregáty o padesát procent," uvedl v úterý v Monaku prezident FIA Max Mosley.
 
"Jeden z velkých výrobců poznamenal, že utrácíme miliardu euro ročně na dodávku motorů čtrnácti monopostům z dvaceti a že by tedy neměl být problém to snížit na 50 %. To představuje ohromný rozdíl. Na straně druhé cena jedné miliardy euro je neudržitelná při jakémkoli výpočtu."
 
Motoráři chtěli původně dva měsíce na to, aby dokázali přijít se společným návrhem. Vzhledem k termínu zasedání Světové rady FIA se však nakonec zavázali přijít s návrhem o měsíc dříve.
 
Mosley chce, aby motory vydržely více závodů a rád by viděl snížení jejich výkonu a tím i zpomalení monopostů. Návrhy se týkají roku 2008, ale je možné, že nakonec budou představeny již počínaje sezónou 2006.
 
Motoráři by měli rovněž diskutovat, zda-li je lepší alternativou Mosleyho tlak na používání motorů V8 o objemu 2,4 litru, nebo třílitrových V10. Za horní limit se považuje nasazení jednoho agregátu až do šesti závodů.
 
Pokud Vás zajímá úplný výčet změn diskutovaných v Monaku, přečtěte si prosím článek Výsledek včerejšího historického jednání v Monaku.

Zdroj: F1racing, Formule.cz

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Jedním z komisařů GP Maďarska Čech Radovan Novák - 1.8.2008
Kontrola FIA: Hamiltonův motor je v pořádku - 31.7.2008
FIA začala namátkově kontrolovat motory týmů - 24.7.2008
Týmy se sejdou v Maranellu - 20.7.2008
Formule 1 a životní prostředí - 5.7.2008

Reklama