clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Český tým čeká pečlivá analýza prvních závodů

vydal: Martin Ševčík
zveřejněno: 25.11.2007, 13:35

počet komentářů: 0


Erik Janiš a český tým tvrdě bojovali o body v Sepangu a v Hlavním závodě k nim neměli daleko, nakonec ale vyšli naprázdno a dojeli na 17. místě ve Sprintu a 16. příčce v Hlavním závodě. Ve Sprintu se potýkali naši s technickými problémy s převodovkou, mechanici ale dokázali do startu Hlavního závodu problémy vyřešit.

Český tým viděl v Hlavním závodě největší šanci na zisk bodů a vzrušujících 70 minut dokázalo, že úspěch byl ve hře. Start přinesl velkou strkanici ve středu startovního pole a Janiš odvedl dobrou práci, když situaci ustál bez poškození vozu. Postupně si polepšoval a díky hladkému průběhu u hektické první série zastávek jezdil na 11. místě, těsně za bodovanými příčkami.

První zastávky byly skutečně hektické, protože zpomalovací vůz vyjel na trať přesně ve chvíli, kdy se otevřelo okno pro povinnou první zastávku a prakticky celé startovní pole okamžitě zamířilo do boxů. Janiš se držel za vozem Mexika, ale musel se následně sklonit před vládcem říjnových brněnských závodů Jonny Reidem, který se prodíral vpřed ze zadních pozic.

Tým se rozhodl pro pozdější druhou zastávku, tato taktika ale úspěch nepřinesla. Janiš se na trať vrátil na 13. místě těsně před vozem Německa. Hned ve druhé zastávce ale německý jezdec bezohledně najel do českého vozu a Janiš neměl šanci zabránit smyku, který ho stál několik příček. Byl to dnes už třetí případ, kdy německý vůz způsobil kolizi. Janiš nakonec dojel na 16. místě.

Erik Janiš: „Nejsem spokojený. Ve Sprintu toho nešlo moc dělat, protože ještě před jeho polovinou začala zlobit převodovka, která při řazení z dvojky na trojku skočila do neutrálu. To se opakovalo, takže jsem byl rád, že jsem závod vůbec dokončil. Start Hlavního závodu byl hektický a bylo tam hodně strkanců. Naštěstí vůz nebyl poškozený a udržel jsem se kontakt s vozy přede mnou.

První zastávka byla ošidná, v boxech byly prakticky všechna auta najednou a nedalo se najet mezi mechaniky úplně rovně. Ale nebylo to až tak špatné. Byl jsem pak těsně za bodovanými příčkami a doufal, že se při druhé zastávce podaří posunout vpřed, ale nepodařilo se. Po výjezdu z boxů jsem bojoval s německým vozem a ve druhé zatáčce mě trefil. To ukončilo jakékoliv naděje, ačkoliv vůz byl v pořádku, což dokázalo mé nejrychlejší kolo, které jsem zajel v předposledním kole.“

Antonín Charouz, šéf týmu: „Výsledek nenaplnil naše očekávání, ale byly tam věci, které byly mimo naši kontrolu, jako třeba kolize v Hlavním závodě. Každopádně teď musíme udělat pečlivou analýzu prvních tří podniků a potom uvidíme, co můžeme udělat pro to, aby zbytek sezóny byl lepší.“

Zdroj: Tisková zpráva A1GP týmu České rebuliky

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Úvodní závod v Mugellu odložen - 21.8.2008
Vedení A1GP přišlo s dalším zajímavým pravidlem - 20.8.2008
Technická závada a havárie zastavily testy A1GP - 15.8.2008
Vedení A1GP představilo změny pravidel - 11.8.2008
A1GP představilo nové logo série - 28.7.2008

Reklama