Vše důležité o Eriku Janišovi |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Erik Janiš Erik Janiš ve ve faktech 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001 2000 1999 1998 1996 1995 1994 2001 - 1999 1998 - 1995 2007 Ještě předtím zvítězil v populární sérii Česká pojišťovna Škoda Octavia Cup, dvakrát vyskočil na stupně vítězů v evropském šampionátu FIA GT3 (2. v Silverstone a 3. v Brně) a úspěšně nakoukl do nového mistrovství Formula International Master. Při závodění stihl odmaturovat na strojní průmyslovce a poté byl přijat ke studiu na univerzitě, která je stejně jako střední škola v jeho rodišti, Olomouci. Dvacetiletý závodník zkrátka prožívá úspěšný rok, kterým navázal na svůj dosud největší sukces – titul motokárového mistra Evropy z roku 2005. Kdekoli se letos objevil, hned se o něm vědělo. V Octavia Cupu si v týmu ACA Autocentrála Hlučín se soupeři většinou hrál jako se snadnou kořistí. Při premiéře ve výjimečně vyrovnaném evropském šampionátu FIA GT3 na britské dráze Silverstone dokázali být s Jaromírem Jiříkem v Lamborghini Gallardo stáje s berg racing druzí. V úvodním ze dvou víkendů série Formula International Master v Portu nejprve bodoval v první jízdě a ve druhé všem ujížděl v čele bohatého pole. O vítězství pro sebe i sestavu I.S.R. přišel kvůli závadě převodovky. A při své premiéře v ájedničce bodoval v Hlavním závodě v nizozemském Zandvoortu. V závěru sezony přijal s radostí další atraktivní nabídku. V portugalském Estorilu a německém Oscherslebenu testoval formuli 3 stáje ASL – Team Mücke Motorsport. V týmu Euroserie F3 mimo jiné působil polský pilot F1 Robert Kubica (2004) a letos v jeho barvách bojoval o evropský titul Švýcar Sebastien Buemi. Do posledních chvil před dnešní tiskovou konferencí Erik nevěděl, že testy předcházejí jeho angažmá. Ovšem nyní už je to veřejná informace - v příští sezoně bude Erik Janiš továrním pilotem Mercedesu Benz v týmu ASL – Team Mücke Motorsport. Bojovat bude ve vrcholném šampionátu formule 3, respektované Euroserii. Právě v tomto šampionátu udělala velký krok k postupu do formule 1 řada jezdců. Například Lewis Hamilton, Robert Kubica, Nico Rosberg či Adrian Sutil. „Spousta jezdců mi vyprávěla, jak je současná formule 3 nepříjemné auto, jenže mně se zalíbila hned po prvních kilometrech. Jsem nesmírně šťastný, že jsem se po vstupu do A1GP stal i továrním jezdcem Mercedesu Benz pro Euroserii F3. Děkuji slavné značce i úspěšnému týmu ASL – Team Mücke Motosport, v němž budu závodit, za projevenou důvěru!“ vypráví Erik. „Mé dojmy ze spolupráce s novým týmem je pouze pozitivní. Vše je na vysoce profesionální úrovni. Věřím, že nezklamu a Mercedesu Benz, stáji pana Petera Mückeho a svému manažerovi Antonínu Charouzovi budu důvěru vracet svými výkony. Myslím, že táta by měl stejnou radost jako já...,“ zavzpomínal na otce Jaroslava, který do své tragické smrti v roce 2001 oba své syny, Jarka a Erika, na všech závodech doprovázel. 2006 - 1994 Kouzlu rychlých kol podlehl Erik Janiš již v útlém dětství, když od svých šesti let (1994) začal sbírat závodnické ostruhy v rámci domácího motokárového šampionátu třídy Comer 80. Této třídě zůstal Erik věrný až do svých jedenácti let a v roce 1998 ji opouštěl již jako čtyřnásobný mistr republiky. V sezoně 1998 zamířil také do kategorie Kadet a ani zde nenašel přemožitele. Pozornost motoristické veřejnosti k sobě mladší z bratří Janišů nepřestal poutat svými výkony ani v následujících letech. Roku 1999 se opět radoval z triumfu v kategorii Kadet, zlato vybojoval i v prestižní třídě ICA-J 100, jíž vládl i v letech 2000 až 2002, získal Pohár autoklubu České republiky a v prestižní anketě Zlatý volant obsadil třetí příčku v hodnocení motokárových jezdců. Hlasitě o sobě dal Erik vědět v sezoně 2001, kdy opět ovládl šampionát třídy ICA-J 100, v evropském šampionátu třídy ICA 100 Kadet získal ocenění Green helmet a ve svých čtrnácti letech se stal nejmladším vítězem v historii ankety Zlatý volant! V roce 2002 naposledy ovládl Mezinárodní mistrovství České republiky motokár třídy ICA-J 100, ale zároveň začal sbírat s Fordem Fiestou první zkušenosti v závodech automobilů na okruzích. Rok 2003 znamenal pro Erika Janiše přestup do monopostu a účast v německém seriálu formule BMW ADAC. Po tomto intermezzu se olomoucký jezdec ale na dvě sezony vrátil opět do sedadla motokáry, tentokrát však ve třídě ICC 125. V roce 2004 vybojoval 5. místo v klasifikaci německého šampionátu a 7. v hodnocení evropské série, svou úspěšnou motokárovou kariéru ovšem korunoval o rok později, kdy se radoval ze zisku titulu mistra Evropy třídy ICC 125! V sezoně 2006 se Erik Janiš soustředil na starty v prestižním seriálu Česká pojišťovna – Škoda Octavia Cupu, jenž zdobí silná a vyrovnaná konkurence tvořená zkušenými jezdci i mladými dravci. V silném startovním poli se Erik neztratil: dokázal vyhrát dva závody a v konečném účtování sezony obsadil 6. místo. Dvakrát hostoval v německém pohárovém klání Seat Leon Supercopa. Nejlepším výsledkem bylo 4. místo ve francouzském Le Mans. Zdroj: Tisková zpráva BPA Komentáře ke článku
|
Reklama