Světová rada zavádí významné změny v aerodynamice |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
vydal:
Tomáš Richtr počet komentářů:
0 |
|||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||
Světová rada dnes v Monaku rozhodla o některých opatřeních mající vliv na aerodynamiku vozů od roku 2008, tedy největší bolístka moderní formule 1. V prvé řadě budou týmy moci využívat ne víc než jeden aerodynamický tunel. V nich navíc budou moci využívat pouze atmosférický vzduch o maximální rychlosti 50 m/s. Aerodynamický tunel nebude moci běžet více než co odpovídá 15 testům během osmihodinové směny a navíc ne víc než pět dní v týdnu. Zbývající kapacity mohou týmy pronajmout jiným stranám. Během testů se bude moci využívat pouze jeden model maximálně 60% velikosti vůči originálu. Světová rada učinila přítrž tzv. aerodynamickým testům pomocí jízd v přímém směru, od této doby lze aerodynamiku testovat na místech schválených FIA. Navíc, testy pro účely aerodynamiky jsou omezeny na 5 dní v roce. Světová rada v budoucnu představí opatření, které zamezí přesouvání zdrojů směrem od aerodynamických tunelů k moderním a nákladným technologiím CFD (Computational fluid dynamics). Navíc, práce na technologicíh CFD bude umožněna pouze omezenému počtu lidí. Hardwarove zdroje budou taktéž omezeny, a to na roční bázi, aby byla umožněna modernizace. Další omezení se v budoucnu plánují na zdroje v oblasti dynamometru, návrhu a výroby, v oblasti zavěšení a brzd, hydraulických systémů, šasi, rozložení váhy, testování na okruzích a počtu lidí přímo na závodní trati. Detailní návrh bude předložen 11. února 2008. Naopak, zcela otevřený bude vývoj v oblasti systémů znovuobnovy kinetické energie (KERS - Kinetic Energy Recovery System) [poprvé jsme psali zde a poté zde]. Systémy mají být ve formuli 1 v roce 2009. Zdroj: FIA Komentáře ke článku
|
Reklama