clanky
Reklama
logo
Lizatko.cz
Formule shop
Po startu i za cílem Martina Straky
Kniha - Velikáni Formule 1
Reklama

Sledujte nás na Facebooku   Sledujte nás na Instagramu

Světová rada zavádí významné změny v aerodynamice

vydal: Tomáš Richtr
zveřejněno: 7.12.2007, 15:10

počet komentářů: 0


Světová rada dnes v Monaku rozhodla o některých opatřeních mající vliv na aerodynamiku vozů od roku 2008, tedy největší bolístka moderní formule 1.

V prvé řadě budou týmy moci využívat ne víc než jeden aerodynamický tunel. V nich navíc budou moci využívat pouze atmosférický vzduch o maximální rychlosti 50 m/s.

Aerodynamický tunel nebude moci běžet více než co odpovídá 15 testům během osmihodinové směny a navíc ne víc než pět dní v týdnu. Zbývající kapacity mohou týmy pronajmout jiným stranám.

Během testů se bude moci využívat pouze jeden model maximálně 60% velikosti vůči originálu.

Světová rada učinila přítrž tzv. aerodynamickým testům pomocí jízd v přímém směru, od této doby lze aerodynamiku testovat na místech schválených FIA. Navíc, testy pro účely aerodynamiky jsou omezeny na 5 dní v roce.

Světová rada v budoucnu představí opatření, které zamezí přesouvání zdrojů směrem od aerodynamických tunelů k moderním a nákladným technologiím CFD (Computational fluid dynamics). Navíc, práce na technologicíh CFD bude umožněna pouze omezenému počtu lidí. Hardwarove zdroje budou taktéž omezeny, a to na roční bázi, aby byla umožněna modernizace.

Další omezení se v budoucnu plánují na zdroje v oblasti dynamometru, návrhu a výroby, v oblasti zavěšení a brzd, hydraulických systémů, šasi, rozložení váhy, testování na okruzích a počtu lidí přímo na závodní trati.

Detailní návrh bude předložen 11. února 2008.

Naopak, zcela otevřený bude vývoj v oblasti systémů znovuobnovy kinetické energie (KERS - Kinetic Energy Recovery System) [poprvé jsme psali zde a poté zde]. Systémy mají být ve formuli 1 v roce 2009.

Zdroj: FIA

Reklama

Komentáře ke článku

 K tomuto článku ještě nebyl přidán žádný komentář.


 Navigace

starší
článek

novější
článek

formátovat
pro tisk

poslat
kamarádovi

 Související články
Formule 1 pro letošek nasadí nový safety car - 8.3.2008
Trulli podezřívá, že týmy obcházejí zákaz kontroly prokluzu - 23.1.2008
První selhání motoru v sezoně bez penalizace deseti míst - 17.1.2008
Kontrola trakce od příštího roku končí! - 30.3.2007

Reklama